zondag 18 augustus 2019

11-8-2019 t/m 17-8-2019

11-8-2019
Gisteren kreeg ik van mijn zwager de vraag waar de foto op de Gers kalender van deze maand gemaakt was. Eerlijk gezegd had toen ik de foto voor het eerst zag diezelfde vraag, maar inmiddels had ik geconcludeerd dat het langs de Plas was. Gelukkig nog net een stukje dat niet afgezet is in verband met het paarden EK, dus ben ik daar vanmorgen naar toe gewandeld om er een foto te maken. Dat is gelukt, het is duidelijk dat het dezelfde plaats is, maar de foto op de kalender is blijkbaar met een groothoeklens gemaakt, dus mijn foto ziet er een beetje anders uit.

12-8-2019
Naar het St. Franciscus ziekenhuis geweest vandaag. Ik wist niet precies hoe laat, maar ik dacht dat ik om kwart over twee een afspraak had. Ik moest me ook nog inschrijven, dus ben ik er ruim op tijd er heen gegaan. Het inschrijven ging snel, daarna naar de balie van de plastisch chirurgie. Me gemeld en ik mocht in de wachtkamer gaan zitten. Ik zat net toen de arts mij op kwam halen. Ze heft naar mijn hand gekeken en uitgelegd wat bindweefsel is. De meeste huid, bijvoorbeeld de bovenkant van je hand zit los, bij de onderkant van je hand zit het vast, zodat je er dingen mee kan vastpakken. Dat het vastzit komt door het bindweefsel en dat vormt bij mij strengen waardoor mijn pink kromtrekt. Er zijn twee remedies tegen, met een naald in de strengen prikken om ze los te maken of operatief de strengen verwijderen. Gezien de ernst van de kromstand is voor mij een operatie de beste keus. Dat gebeurt in dagbehandeling, het is nu even wachten op de oproep daarvoor.

13-8-2019
Het was vandaag precies vier weken sinds ik het laatst met mijn auto gereden had. Ik wil hem maximaal een maand stil laten staan, dus het werd hoog tijd dat ik een stukje ging rijden. Ik besloot naar Barendrecht te gaan om IKEA te bezoeken. De heenrit ging niet helemaal goed. Het begon al toen ik de Maasboulevard op wou rijden, ik wou binnendoor, via de Maasbruggen gaan, maar die kant op stond het helemaal vast, dus toch maar de grote weg genomen. Ik had geen routeplanner aangezet en ik ben daar blijkbaar zo aan gewend dat ik op de Ridderster fout reed, in plaats van de parallelbaan nam ik de hoofdrijbaan zodat ik er niet bij Barendrecht af kon, maar door moest rijden tot de Waalhaven. Daar gekeerd en toen ging het goed.
Bij IKEA heb ik een nieuw bed voor mijn logeerkamer gekocht en twee LED lampen. Ik dacht dat ik met die lampen al mijn ouderwetse lampen te kunnen vervangen, maar later kwam ik er achter dat ik nog een echte gloeilamp heb, in mijn bureaulamp. Maar die verspilt niet veel energie, want hij staat zelden aan.

14-8-2019
Gisteren schreef ik dat ik onderweg naar Barendrecht fout was gereden omdat ik mijn routeplanner niet aan had. Wat ik niet schreef is dat ik hem helemaal niet aan had kunnen zetten, want toen ik hem voor de terugweg aan wou zetten gaf hij aan dat hij eerst een bestand van 23 Mb moest downloaden. Dat is niet handig met een 64 Kb verbinding. Vanmiddag ben ik naar de bibliotheek geweest om het daar te doen, dat lukte, alleen moest hij daarna ook nog de kaart opnieuw downloaden en die is ruim 7 Gb. Dat duurde wel even, maar gelukkig zat ik in de bieb, dus heb ik een boek gepakt en ben ik over een reis door China gaan lezen.

15-8-2019
Vandaag is het precies een jaar geleden dat ik de marathon liep, het is trouwens ook precies drie jaar geleden, want mijn laatste twee marathons waren in Gdansk en die wordt op 15 augustus, Maria Hemelvaart gehouden. Het is mijn bedoeling dat het mijn laatste twee marathons blijven, mijn plan is om begin april weer in Rotterdam te gaan lopen.
Het is vandaag ook nog een feest- en gedenkdag waarvoor gevlagd werd. Volgend jaar zal daar waarschijnlijk veel meer aandacht aan gegeven worden, want dan is het precies 75 jaar geleden dat er een einde kwam aan de 2e wereldoorlog.

16-8-2019
Vandaag tot twee keer toe gevolgen van ongelukken gezien. Toen ik vanmiddag aan het fietsen was kwam ik over de Willemsbrug en daar was blijkbaar een auto met een flinke vaart achterop een auto met een boedelbak gereden. Die aanhangwagen zag er nog vrijwel in tact uit, maar de dissel was blijkbaar de auto ingeschoven, want de achterkant daarvan zat flink in elkaar.
Het tweede ongeluk was rond de tijd dat ik na mijn fietstocht weer thuis was. Wat mij opviel was dat er een politie helikopter rondcirkelde. Toen ik om 5 uur mijn TV aanzette, keek ik naar buiten en zag ik dat er een file was. Het gebeurt wel vaker dat er rond die tij een file op de Maasboulevard staat, maar deze stond niet, maar lag in de Nieuwe Maas. De schepen lagen stil en de enige die ik zag varen waren een politieboot en een boot van de havendienst, die kennelijk op zoek waren naar een drenkeling. Later hoorde ik dat er een aanvaring is geweest tussen een speedboot en een sloep, waarbij de opvarenden te water zijn geraakt en een van hen het niet overleefd heeft. Rond half 7 kwam het scheepvaartverkeer weer langzaam op gang.

17-8-2019
Toen ik vanmorgen vertrok om anderhalf uur te gaan hardlopen, motregende het licht. Tijdens het lopen ging dat even over in echte regen. Vanmiddag moest ik er nog een keertje uit, want ik moest boodschappen doen. Ik heb het een paar keer uitgesteld vanwege de regen, maar tegen vier uur vanmiddag was het droog. Dat bleef het niet, want op de terugweg regende het alweer.

Geen opmerkingen: