zondag 11 augustus 2019

4-8-2019 t/m 10-8-2019


4-8-2019
Volgens mijn gevoel is de zomer maar net begonnen, maar dit weekend is de competitie weer begonnen in het herenvoetbal (sinds het WK een paar weken geleden kan je het niet zomaar meer voetbal noemen). Feyenoord en Sparta blijven netjes in het voetspoor van Ajax en PSV, dus een goed begin. Hier in Kralingen begint de competitie pas volgende week.
Ik ben niet naar net stadion geweest, maar vanmiddag naar e Kunsthal gewandeld waar ik een tijdje naar het optreden van Naaz heb staan kijken.

5-8-2019
Ik heb al een tijdje een probleem met mijn telefoon, maar ik geloof dat ik het nu opgelost heb. Ik kreeg geen meldingen meer als er mail binnen kwam, appjes kwamen soms uren later binnen en ik kon soms dagenlang het weer niet bijwerken. Ik heb een hele hoop verschillende instellingen geprobeerd, opnieuw opgestart, apps en updates opnieuw geïnstalleerd, maar niets scheen te helpen. Totdat ik gisteren het vinkje “beperk achtergrondgegevens” in Google Playstore heb uitgezet. Nu lijkt alles weer goed te werken. Het enige is dat ik dat vinkje ooit heb aangezet omdat ik soms ineens heel veel data gebruikte en mijn batterij snel leegliep.

6-8-2019
Twee weken geleden schreef ik over het kunstwerk dat bij De Esch langs de rivier is geplaatst. Toen ik er later bij het hardlopen langs kwam, zag ik dat er ook een bordje bijstond. Dat ben ik vandaag gaan lezen. Het blijkt een ode aan de maan te zijn, omdat die zover landinwaarts voor eb en vloed zorgt. Na dat gelezen te hebben ben ik verder gewandeld. Het was een forse wandeling vandaag, over de Brienenoord- en de Willemsbrug.
De bok op de foto voer langs mij toen ik bij het kunstwerk was. Over foto’s gesproken, ik probeer iedere dag een foto te maken, maar soms kom ik zonder foto thuis, dan zet ik een foto uit mijn archief bij mijn stukje, vaak een foto die helemaal niks met het stukje te maken heeft. Gisteren was het anders, ik had een foto gemaakt van de afzettingen bij de Kralingseplas in verband met het paarden EK, omdat ik wou schrijven over de schande dat een groot deel van het bos niet toegankelijk is deze maand. Alleen toen ik gisterenavond een stukje zat te typen ging het daar niet over maar over mijn telefoon.

7-8-2019
Raar weer vandaag, vanmorgen wat regen, maar gelukkig begon het pas nadat ik thuis kwam van het hardlopen. Vanmiddag was het droog maar een stevige wind, die het soms wat fris liet lijken, maar uit de wind en in de zon was het weer heet. Desondanks was het best een lekkere wandeling naar de stad.

8-8-2019
Eergisteren schreef ik over de foto’s die ik dagelijks bij dit stukje plaats. Vandaag in zo’n dag dat ik een foto uit mijn archief moet gebruiken. Toen ik vanmiddag een foto wou maken kwam ik erachter dat mijn telefoon nog op tafel lag, thuis dus, terwijl ik in het bos liep. Anders had hier een foto bijgestaan van een hek in het bos. Dat hek heeft er niets mee te maken dat de helft van het bos is afgezet voor het paarden EK, maar van de rest van het bos blijkt ook nog een deel afgezet te zijn in verband met de essentaksterfte, een ziekte die voor vallende takken zorgt. Desondanks blijft er nog wat bos over, waar ik vanmiddag lekker in gewandeld heb.

9-8-2019
Het was even geleden, ik denk begin 1995, dat ik voor het laatst bij de huisarts was geweest, tot vandaag. Ik heb al een tijdje last van verhardend bindweefsel in mijn hand, het was eerst een bobbeltje, maar dat werd meer en groter en sinds een maand of twee kan ik mijn pink niet meer strekken, ik kom niet meer verder dan een hoek van 45 graden. Het kan geen kwaad, maar het is wel onhandig, want bij verschillende dingen zit die pink in de weg. Dus ben ik naar de huisarts geweest en die heeft mij doorverwezen naar een plastisch chirurg. Voor maandag heb daar een afspraak meegemaakt,

10-8-2019
Een stormachtige dag vandaag, met hardlopen had ik zelfs last van tegenwind. Heen en terug heb ik dezelfde route gelopen, heen was grotendeels tegenwind. Na 47 minuten keerde ik en 44 minuten later was ik thuis, terwijl ik meestal op de terugweg iets trager ben. Vanmiddag nog even naar de rivier gelopen, er stond een golfslag zoals je die normaal alleen aan zee ziet.

Geen opmerkingen: