zondag 4 augustus 2019

28-7-2019 t/m 3-8-2019

 28-7-2019
Het was grijs en nat vanmorgen toen ik opstond. Vanmiddag was het droog. Ik moest boodschappen doen en onderweg naar de winkel heb ik een flinke omweg gemaakt. Onder andere kwam ik over het Weena, waar gisteren de festiviteiten waren. Na afloop van de concerten was het een flinke rotzooi, het is opvallend hoe snel daarvan het meeste al weer opgeruimd was. Alleen op het Hofplein was men nog bezig om het podium af te breken.

29-7-2019
Een mooie zomerse dag, veel zon en een lekkere temperatuur. De dag heb ik afgesloten met een film, Sonny Boy. Een mooi verhaal en mooi verfilmd. Het rare dat ik toen ik hem uitzocht al dacht dat ik hem al een keer had gezien. Helemaal zeker ben ik daar nog steeds niet van, maar er waren een paar scenes die me zo bekend voorkwamen dat ik hem toch waarschijnlijk al eens gezien heb.

30-7-2019
Toen de Xenos winkels die hier in de buurt omgebouwd werden tot Casa, dacht ik dat de eigenaar van beide ketens besloten had alleen met de Belgische door te gaan. Tot ik een keer op Zuidplein was en er daar nog steeds een Xenos was. Ik kreeg er gisteren een folder van en daar stond iets in dat ik wou kopen, dus ben ik vanmiddag naar Zuid gelopen. Op de terugweg ben ik door de Maastunnel gegaan. Dat kan nu nog, tenminste voor fietsers en voetgangers. De autotunnel is al twee jaar in noordelijke richting dicht en nu voor een paar weken ook in zuidelijke richting. Ze zijn met de afrondende werkzaamheden van de renovatie bezig. Als de auto’s weer onder de tunnel door kunnen rijden gaan ze met de voetgangerstunnel beginnen en is die voor lange tijd afgesloten.

31-7-2019
Juli eindigde dit jaar met een grijze dag. Het heeft wat geregend, maar niet veel. Toch ben ik nauwelijks buiten geweest, alleen vanmorgen even een half uurtje mijn hardloopschema gevolgd, de rest van de dag binnen gebleven. Ik heb foto’s uit zitten zoeken, het is altijd verbazend hoe snel de tijd gaat als ik met dat soort werk bezig ben.

1-8-2019
Vanmorgen op een verkeerd moment boodschappen gaan doen. Ik was halverwege toen er een flinke stortbui losbarstte, ik heb zelfs nog een donderslag gehoord. Toen ik in de supermarkt was is blijkbaar het hevigste gedeelte van de bui overgetrokken, gezien de grote plassen die er lagen toen ik weer buiten kwam. Gelukkig was het toen wel nagenoeg droog.

2-8-2019
Een unieke dag vandaag want ik ben de hele dag de deur niet uit geweest. Het heeft niet de hele dag geregend, maar de momenten dat het droog was had ik het idee dat het ieder moment weer zou kunnen gaan regenen. Ik had niks op mijn programma staan, dus het was niet erg om thuis te blijven. Het was ook nog nuttig, want ik had nu de tijd om wat klusjes te doen die al een tijd waren blijven liggen. Zo heb ik onder andere de waslijn in mijn badkamer wat strakker gehangen.

3-8-2019
Ik had een druk programma vandaag, anderhalf uur hardlopen, boodschappen doen, wassen en naar de bibliotheek. Het hardlopen ging al snel niet zoals gewenst, toen ik bij de Koninginnenbrug kwam bleek die open te staan. Een rondje over het Noordereiland gerend en toen ik weer bij de brug kwam kon ik er wel overheen. Daarna wat stukjes van mijn route afgesneden om het extra rondje te compenseren. Dat is goed gelukt, zelfs ietsje te goed, want na 86 minuten was ik weer thuis. De rest van mijn programma vandaag heb ik zonder problemen afgewerkt.

Geen opmerkingen: