zondag 2 december 2018

25-11-2018 t/m 1-12-2018


25-11-2018
Net als gisteren was vandaag zo’n dag dat ik het idee had dat het de hele dag schemerig bleef. Het was koud ook. Toch vanmiddag nog even buiten geweest, eerst mijn auto verder uitgeruimd en daarna ben ik nog een stukje gaan wandelen. Langs de rivier ben ik naar de Erasmusbrug gewandeld en vanaf daar nog even de stad ingelopen.

26-11-2018
In het begin van de avond wou ik een DVD opzetten, dat lukte niet, mijn PC zag de schijf niet. Een paar maanden geleden heb ik hetzelfde probleem gehad, toen met de interne optische drive van mijn laptop. Na heel veel zoeken heb ik toen geen oplossing gevonden en een externe drive gekocht. Die gebruikte ik, tot vandaag, tot volle tevredenheid. Maar nu heb ik met die externe drive hetzelfde probleem. Ik ben al de hele avond bezig om een oplossing te zoeken, vooralsnog tevergeefs.

27-11-2018
Toen ik vanmorgen wakker werd had ik nog steeds het probleem met de optische schijf van mijn PC in mijn hoofd. Vandaar dat ik me bedacht dat het misschien wel de kabel kon zijn die het probleem gaf. Gelukkig heb ik de gewoonte om kabels van niet meer gebruikte apparatuur te bewaren. Ik had er nog zo’n zelfde, dus heb ik met die kabel het opnieuw geprobeerd. Helaas bood het geen soelaas. De speler ingepakt en ermee hier de straat uitgelopen, want daar zit de winkel van Cool Blue waar ik hem gekocht had. Ik werd snel en bijzonder vriendelijk geholpen. Na het probleem vastgesteld te hebben, werd mij verteld dat ze hem om zouden ruilen en ze hadden hem toevallig in het magazijn liggen, dus kreeg ik hem direct mee. Thuisgekomen heb ik hem aangesloten en hij deed het, vanavond heb ik naar een DVD gekeken. Petje af voor de manier waarop Cool Blue een garantiemelding oplost.

28-11-2018
Vandaag was niet alleen een grijze, maar ook een natte dag. Vanmorgen tijdens het hardlopen en de boodschappen ben ik niet erg nat geworden, maar vanmiddag zou ik dat wel zijn, als ik mijn plan had doorgezet om naar de bibliotheek te gaan. In plaats daarvan ben ik thuis gebleven en heb ik de middag met een pot thee doorgebracht waarbij ik las in het boek waar ik vandaag mee begonnen ben, Harry Potter and the order of the Phoenix.
Een beetje een off-topic foto vandaag. Ik heb hem in Frankrijk gemaakt omdat ik het wel bijzonder vond dat je daar bij een Samsung telefoon en onbeperkt Appels bij krijgt, daar heeft de I-phone de concurrentiestrijd blijkbaar verloren.

29-11-2018
Gisteren was op het nieuws dat 2 miljoen mensen in Nederland rugklachten hebben. Ik wordt daar waarschijnlijk niet bij meegeteld, want ik ben er nog nooit mee naar een dokter geweest. Ik heb er dan ook maar af en toe last van, meestal doordat ik wat hangend in een stoel gezeten heb. De laatste keer was het wel zo erg dat het me een aantal dagen moeite kostte om mijn sokken aan te trekken omdat ik mijn rug nauwelijks kon buigen. Toen ze het er gisteren op de radio over hadden, bedacht ik me dat het al flink lang geleden was. Te lang blijkbaar, want toen ik vanmorgen een krant was gaan halen, voelde ik ineens wat pijn. Geen ondraaglijke pijn maar wel onaangenaam. De rest van de dag heb ik er last van gehad, maar ik voorzie geen problemen als ik straks mijn sokken uit ga trekken.

30-11-2018
Heerlijk weer vandaag, zeker vanmorgen. Vanmiddag was de lucht niet meer strakblauw, maar schoven er wolken voor de zon. Wat dat betreft had ik de dag verkeerd ingedeeld, want het was pas vanmiddag dat ik een wandeling ben gaan maken. Maar het was toen wel wat minder zonnig als toen ik vanmorgen boodschappen ging doen, daarentegen stond er vanmorgen een harde wind en die was flink geluwd. Ook was het een goede temperatuur, dus een lekkere wandeling.

1-12-2018
Nog even gauw mijn stukje voor vandaag schrijven, het is bijna 1 uur, ik kom net thuis uit Delfgauw en drink nog even een borreltje. Naar een feest geweest, een vriendin vierde haar verjaardag. Veel mensen gezien die ik sinds maart niet meer had gezien, het was gezellig. Mijn plan was om er op de fiets heen te gaan, maar de regen en wind deden mij besluiten om met de auto te gaan. Dat was een goede keus, want het regent en waait nog steeds. Het zou flink afzien zijn geweest op de fiets, maar met de auto is het met dit weer ook geen pretje.


Geen opmerkingen: