zondag 9 december 2018

2-12-2018 t/m 8-12-2018


2-12-2018
Uitgeslapen vanmorgen, verder ook een rustige dag, gevuld met wat boodschappen doen, lezen en schoonmaken. Het is me gelukt om Studio Sport te kijken zonder dat ik de uitslagen wist, dus heb ik met genoegen naar de overwinning van Feyenoord op PSV gekeken. Nu is het ook bovenin de competitie weer een beetje spannend. Daaronder was het dat al, het verschil tussen de nacompetitie voor Europees voetbal en degradatie is slecht twee gewonnen wedstrijden. Later vanavond heb ik genoten van een Koreaanse film die in het Engels “Spring Summer Autumn Winter… and Spring” heet. Een mooie film.

3-12-2018
Nog steeds heb ik wat last van mijn rug. Minder erg dan zaterdag, toen had ik iedere keer dat ik gezeten had en weer opstond flink pijn voordat ik mijn rug weer kon rechten. Ook met hardlopen had ik er last van, met als gevolg dat ik een paar minuten langer over mijn rondje deed dan gebruikelijk. Vanmorgen heb ik wel weer op schema gelopen, de enige last die ik had was op de momenten dat ik een straat of fietspad over moest steken en even over mijn schouder wou kijken of dat kon. Nooit gerealiseerd dat ik daarbij niet alleen mijn nek draai, maar blijkbaar ook mijn ruggengraat. Dat is dus wel zo, zoals ik op een pijnlijke manier leerde vanmorgen.

4-12-2018
Gisteren iets te vroeg gejuicht, de pijn in mijn rug weer een stuk erger. Onhandig, want in voorbereiding op het Sinterklaasfeest had ik vandaag het schoonmaken van mijn huis op mijn programma staan en om de plinten te stoffen en de toilet schoon te maken moet ik me af en toe buigen en dat was pijnlijk. Dat toch gedaan, verder vandaag wat boodschappen gedaan. Vanmorgen ging dat niet helemaal goed, voordat ik de deur uitging heb ik een foto gemaakt van de mooie heldere en zelfs dubbele regenboog die zichtbaar was. Ik had beter moeten weten, want toen ik bij het Oostplein liep werd ik eraan herinnerd waarom zo’n boog een regenboog heet.

5-12-2018
Sinterklaas was altijd de avond om bij mijn vader met de hele familie te gaan gourmetten. Sinds zijn overlijden is dat op hetzelfde adres maar nu bij mij gebleven. Dit jaar was helaas zonder mijn zwager, die had zijn vinger tussen de deur gestoken en moest verstek laten gaan. Maar met mijn zus, zwager en nichten was het een gezellige avond. Ik had het idee dat ik met inkopen wat rustig aan gedaan had, maar nog steeds had ik veel te veel. Niet erg, de meeste restjes staan in de vriezer en ik vermoed dat het nog tot het weekend duurt voordat ik daaraan begin want ook mijn koelkast staat nog flink vol.

6-12-2018
In stijl met de datum heb ik gisterenavond nog een surprise gekregen. Ik zette mijn telefoon aan en op het openingsscherm dat normaal vol met iconen staat was er ineens een gat. Het duurde even voordat ik doorhad welk icon ik mistte, maar later realiseerde ik me dat het AcerNav was, de TomTom en eigenlijk de reden waarom ik deze telefoon gekocht had. In mijn lijst met alle apps was hij ook verdwenen. Vanmorgen heb ik de app opnieuw gedownload en hij doet het weer, hij ziet er wel wat anders uit, blijkbaar een nieuwere versie.
Verder heb ik vandaag vooral bezig gehouden met het opruimen na het Sinterklaasfeest. Gelukkig had ik hulp van Mientje, de afwasmachine.

7-12-2018
Vanmorgen boodschappen wezen doen, toen viel het weer nog mee, alleen wat lichte motregen. De rest van de dag werd het steeds natter, dus verder ben ik niet buiten geweest. Dus had ik vandaag veel tijd om te lezen en dat heb ik ook gedaan, ik ben flink opgeschoten in mijn Harry Potter.

8-12-2018
Vanmorgen tijdens het hardlopen merkte ik dat het flink geregend en gewaaid had, want er lagen grote plassen en heel veel afgewaaide takken op straat. Waaien deed het nog steeds, maar het was wel droog, pas aan het eind van de middag begon het weer te regenen. Op een bezoek aan de bibliotheek na ben ik de rest van de dag thuis gebleven, de tijd gebruikt om een tweede Fortisclaim in te dienen, ditmaal namens de erfgenamen van mijn vader. Het komt neer op een kleine honderd euro per persoon, dus het zou zonde zijn om dat te laten liggen.


Geen opmerkingen: