zondag 16 december 2018

9-12-2018 t/m 15-12-2018


9-12-2018
Mijn aandelen portefeuille is als een jojo de afgelopen weken. Het rendement voor dit jaar wisselt nu al vier weken tussen zwarte en rode cijfers. Ik vermoed dat het nu wel de laatste week zal zijn, wat de afgelopen week was heel slecht, was mijn jaarrendement vorige week nog te vergelijken met dat van mijn spaarrekening, nu sta ik ruim 2% in de min. Dat valt nog mee, want de AEX staat ruim 7% in het rood. Gelukkig heb ik nog ruim genoeg over.
Ik heb vandaag niet alleen naar mijn aandelenportefeuille gekeken, maar ook naar de Bruggenloop. In eerste instantie scheen de zon, toen was het ondanks de harde kille wind nog aangenaam, maar later verdween de zon achter de wolken. Toen toch nog een tijdje blijven kijken, want mijn zus deed mee. Vlak nadat zij langs was gekomen ben ik naar huis gegaan, lekker terug naar de verwarming.

10-12-2018
Na het kijken naar het hardlopen gisteren heb ik het vandaag zelf weer gedaan. Niet over de bruggen, die route staat voor zaterdag weer op het programma, maar het Kralingse Bos rond. Even dacht ik dat ik het niet droog zou houden, maar de donkere wolken dreven weg en ik heb zelfs de zon nog gezien. Zo was het weer de rest van de dag ook. Vanmiddag nog een wandeling langs de rivier gemaakt.

11-12-2018
Een groot deel van de dag was het lekker zonnig. Ik heb ervan geprofiteerd door lekker rond de Plas te wandelen. Vanavond, zoals bijna iedere werkdag, heb ik naar De Wereld Draait Door gekeken. Te gast was Jeroen Dijsselbloem waarbij het ging over de Brexit. Hij had wel een slimme oplossing voor de chaos die het nu is: Laat de Britten in een referendum besluiten ja of nee zeggen tegen het akkoord tussen May en de EU, met daarbij een tweede vraag over wat er moet gebeuren als de uitkomst van de eerste vraag Nee is, een harde Brexit of in de EU blijven.

12-12-2018
Ik heb al een paar dagen niet over mijn rugpijn geschreven, ook in dit geval is geen nieuws goed nieuws, de pijn is nagenoeg weg. Het gaat zo goed dat ik vanmorgen op de website van de Halve van Egmond heb gekeken. Ik zit hard te denken om over een maand met deze zwaarste halve marathon van Nederland mee te doen. Ik heb me nog niet ingeschreven, maar besloten om er nog een paar nachtjes over te slapen. Ik heb niet heel lang zitten internetten, want daar was het weer veel te mooi voor. Vanmiddag ben ik naar de markt op het Afrikanenplein gewandeld, niks gekocht, maar, mede door het zonnige weer, was het wel een lekkere wandeling.

13-12-2018
Gisterenavond viel mij op dat ik ineens felle schijnwerpers zag, naar mijn idee aan de Wilhelminapier, waar normaal cruiseschepen liggen. Vanmorgen toen het licht was en ik het met de verrekijker bekeek bleek mijn idee juist te zijn, er lag iets, maar het leek geen passagiersschip. Vanmiddag ben ik er naartoe gewandeld, het bleek de Vox Amalia te zijn, een schip van Van Oord. Vermoedelijk ligt het daar om gedoopt te worden, misschien wel door de kroonprinses, maar in ieder geval met een feestje in de cruiseterminal. Ik had ook een feestje vanavond, niet daar, maar café Het Halve Maatje aan de Kleiweg. Mijn zwager was jarig en had me uitgenodigd om daar schnitzel te komen eten. Het was gezellig en lekker.

14-12-2018
Deels had ik gelijk, het schip aan de Wilhelminiapier, lag daar om gedoopt te worden. De fles champagne werd echter niet door de kroonprinses tegen de sleephopperzuiger Vox Amalia aan gegooid, maar door haar moeder, de Koningin. Ik heb er niets van gezien, maar ben er wel langs gefietst. Ik was onderweg naar de kringloopwinkel omdat ik een cassettespeler wou hebben. Nieuw zie je die nauwelijks meer en bij de kringloop had ik zelfs nog wat keuze. Ik heb gekozen voor een gettoblaster met dubbele cassettespeler en een CD-speler.

15-12-2018
Van de week heb ik al geschreven dat ik er over dacht om mee te doen met de halve marathon van Egmond. Voor mij in te schrijven wou ik eerst een keer soortgelijke, maar kortere training over het strand en door de duinen te doen. Tot gisteren dacht ik dat deze zaterdag daar niet zo geschikt voor zou zijn, want iedere morgen stond er ijs op mijn autoruiten. Vanmorgen niet, dus ben ik naar Hoek van Holland gereden en daar anderhalf uur gaan lopen. Over het strand heen, tot Monster, en via de duinen terug. Ondanks dat er een harde koude wind stond, ging het lopen goed. Of het echt een goede vergelijking met de loop in Egmond weet ik niet, het was laagwater, dus hoefde ik weinig door mul zand te lopen, maar kon ik over de harde strook langs het water rennen. Ook de duinen zijn denk ik wat anders dan in Noord-Holland, niet heel veel hoogteverschil en steeds geasfalteerd of betegeld fietspad. Ik was in ieder geval zo tevreden met mijn loop van vanmorgen dat ik me vanmiddag voor de race op 13 januari heb ingeschreven.

Geen opmerkingen: