zondag 30 december 2018

23-12-2018 t/m 29-12-2018


23-12-2018
Soms zijn dingen wel heel toevallig. Gisteren heb ik bij de bibliotheek een film geleend en die heb ik vanavond zitten kijken. Het was een Zweedse film uit 2001, Springstof. Bijzonder was dat hij rond deze tijd van het jaar speelde, ergens werd er in gezegd dat het morgen Kerstavond is en dat klopt dus. Terwijl het echt toevallig is dat ik deze film heb meegenomen.

24-12-2018
Vandaag heb ik Dagboek van een getuige van Astrid Holleeder uitgelezen. Een paar maanden geleden had ik Judas gelezen en dat viel mij wat tegen. Dit boek is veel beter, het geeft een heel mooi beeld van hoe iemand moet leven die voor een aanslag moet vrezen en daarbij ook nog eens tegen ambtelijke molens moet vechten.

25-12-2018
Vorig jaar was ik eerste Kerstdag naar het rijksmuseum geweest. Dat was me goed bevallen, dus wou ik dit jaar iets soortgelijks doen. Ik had bedacht om naar het Anne Frank huis te gaan, maar dat was voor vandaag al lang uitverkocht. Toen dacht ik in Rotterdam te blijven en naar Boymans te gaan, want dat kan de komende 7 niet vanwege de verbouwing, maar dat museum was vandaag gesloten. Van het Anne Frank huis wordt 20% van de tickets pas op de dag zelf vrijgegeven, dus heb ik dat vanmorgen geprobeerd, maar nergens was duidelijk hoe laat dat zou gebeuren. Ik kreeg steeds de melding dat alle kaarten voor vandaag verkocht waren. Toen bedacht ik me dat ik ook naar het Stedelijk Museum zou kunnen gaan, daar ben ik ook nog nooit geweest, dus heb ik maar een ticket voor gekocht. Het was mooi, het eerste dat ik zag was een tentoonstelling over de seventies. Grappig was dat ideeen die men toen had nu pas van de grond beginnen te komen, zoals de witkar, het elektrische deelautootje. Ook was er een film over iemand die met een driehoekige plastic ballon over het water liep. Bijna een halve eeuw later wordt dat een Zorb genoemd en is het een bal geworden waarmee je over het water kan lopen.

26-12-2018
Tweede Kerstdag was een rustige dag. Rond de jaarwisseling komen mijn broer en schoonzus logeren, dus moet mijn huis schoon zijn. Mijn plan is de komende dagen iedere dag iets te doen. Vandaag heb ik de slaapkamers schoongemaakt en de bedden opgemaakt. Verder ben ik vanmiddag even de stad ingewandeld, ik had de kerstboom voor het stadhuis nog niet gezien. Een mooie boom, met een indrukwekkend formaat, maar verder was het weinig bijzonders.

27-12-2018
Het was een mooie zonsopgang vanmorgen. De dag was verder ook mooi. Mijn plan om de komende dagen iedere dag wat aan de schoonmaak van mijn huis te doen, heeft ertoe geleid dat ik vandaag de vloer met nat gedaan heb. Dat was ik in het begin van de maand al van plan, maar toen dacht ik dat doe ik wel na Sinterklaas. Daarna heb ik het dus nog drie weken uitgesteld, het gevolg is dat mijn parket er nu erg van opgeknapt is.

28-12-2018
Gisteren had ik bij Jumbo kruidnoten gekocht. Drie weken na Sinterklaas waren ze in de opruiming voor slechts 50 cent. Thuisgekomen zag ik op de bon dat de gewone prijs, 1,59 in rekening was gebracht. Via de website heb ik een klacht ingediend, vandaag kreeg ik als antwoord een mailtje met excuses en ik kon het hele bedrag, dus niet alleen het teveel betaalde, terugkrijgen bij de servicebalie, ik kreeg de kruidnoten dus gratis. Alleen moet ik dan wel terug naar de Alexanderpolder, daar heb ik geen zin is, dus ik zal ze morgen maar een mailtje sturen of ze het bedrag aan een goed doel willen geven.

29-12-2018
Volgens de weerman is het ongewoon warm voor de tijd van het jaar, maar ik vond het kil. Ik ben dan ook niet veel buiten geweest, vanmorgen even naar de bibliotheek geweest en op de markt kaas voor mijn broer gekocht. Na een uurtje was ik weer thuis en heb ik lekker naar de top 2000 zitten luisteren.

Geen opmerkingen: