zondag 6 januari 2019

30-12-2018 t/m 5-1-2019


30-12-2018
Net als een paar dagen geleden had ik vandaag opnieuw een probleem met een supermarkt, wederom kreeg ik niet de korting die ik verwacht had. Ditmaal was het bij Albert Heijn. In de folder had ik gezien dat buitenlandse kaasjes van de versafdeling 3 halen 2 betalen waren. Voor de kaasplank van morgen had ik nogal wat nodig, dus had ik er 3 uitgezocht. Thuisgekomen zag ik op de bon dat ik geen korting had gekregen. De folder nog eens uit de oud-papierbak gehaald en toen zag ik dat het alleen gold voor kaasjes met een 3=2 stickertje en op het stuk Foume d’Ambert zat die niet. Toch vind ik dat wel heel duidelijk een buitenlands kaasje. Ik wou gaan klagen, maar zag op de website dat ik dan naar de Servicebalie moest. Daar is het altijd druk met tabaksjunkies, dus daar heb ik helemaal geen zin heb. Dus klaag ik maar met mijn voeten en boycot ik AH voor een week.

31-12-2018
Met mijn broer en schoonzus die op bezoek zijn, zou ik vanavond oud en nieuw gaan vieren bij vrienden. Ik had bedacht op de fiets te gaan, ik heb maar 2 fietsen, maar overal hier in de buurt staan Mobike huurfietsen. Ik heb vanmorgen de app gedownload en zag nadat ik 5 euro gestort had, dat Hillegersberg buiten het gebied valt waar je een fiets weer mag achterlaten. Het feest was daar, dus dat was niet zo handig. Een mailtje gestuurd naar Mobike en als antwoord kreeg ik dat als je een fiets buiten de zone achterlaat je servicefee van 5 euro moet betalen, maar de eerste keer wordt die kwijtgescholden. Dat was geen probleem dus. Altijd staan er bij het gebouw hiernaast wel een paar van deze fietsen, maar toen we gisterenavond vertrokken niet. Volgens het kaartje stond er wel eentje net over de brug, maar die kon ik niet vinden. Een stukje de andere kant op, naast Bikini, stond er nog een. Die wel gevonden, maar dat slot ging niet open. Bij de derde fiets, die we in de Dijkstraat vonden, lukte dat in eerste instantie ook niet, maar uiteindelijk wel. Het zadel in de laatste stand gezet, maar mijn schoonzus is zo klein dat het niet laag genoeg was. Fietsen ging wel, maar als ze stopte kwam ze niet met de voeten bij de grond, dus viel ze om. Niet veilig, dus hebben we aan het eind van de staat de fiets maar weer op slot gezet en is ze alsnog met de metro gegaan. Met wat vertraging kwamen we bij het feest aan, dat leuk en gezellig was.

1-1-2019
Het was een erg gezellige jaarwisseling, rond half 3 waren we thuis. Vanmorgen naar Scheveningen gereden. De gevolgen van het uit de hand gelopen vreugdevuur gezien. Daarna kaartjes gekocht, het strand op gegaan, de muts opgezet, gedanst op de muziek van de Gebroeders Ko en om klokslag 12 uur de zee ingerend. De temperatuur rond de 10 graden, zowel die van de lucht als die van het water, dus het was niet zo heel koud. Het was weer een fantastisch evenement.

2-1-2019
Mijn broer en schoonzus zijn weer richting Manilla vertrokken. Ik heb ze vanmiddag naar Schiphol gebracht. Ondanks dat ik deels in het spitsuur reed, ging het razend snel, ik heb nergens oponthoud gehad.

3-1-2019
Vanmorgen met hardlopen was ik over de Willemsbrug gelopen en had ik het plan om via de Erasmusbrug weer terug te gaan. Toen ik van de Willemsbrug af kwam zag ik dat het verkeer stil stond, de Koninginnenbrug was open, maar net toen ik aanlopen gingen de slagbomen omhoog. Hij was open geweest voor een coaster die richten het westen voer. Het schip was niet zo hoog, dus ik had even hoop dat ze wel onder de Erasmusbrug door kon want die is een meter hoger dan de Willemsbrug. Maar helaas, ook de Erasmusbrug moest ervoor open. Ik had geen zin om te wachten, dus ben ik maar omgedraaid en via dezelfde route weer terug gelopen.

4-1-2019
Ik had vandaag niets op mijn programma staan. Het was wel droog maar erg grijs weer, bijna was ik vandaag helemaal niet buiten geweest. Aan het eind van de middag bedacht ik me dat ik een flinke voorraad afval voor de plasticbak had, dus ben ik die nog maar even weg wezen brengen.
Oudjaarsdag schreef ik over de mislukte poging om op een Mobike, een deelfiets, naar het feest te gaan. Sindsdien heb ik de app niet meer gebruikt, maar toen ik vanavond waarom de laatste dagen de batterij van mijn telefoon zo snel leegloopt, zag ik dat ik met de Mobike app sinds 1 januari ruim 4 Mb dataverkeer heb gehad, terwijl ik op dat moment dacht dat ik de app dit jaar nog helemaal niet gebruikt had (achteraf heb ik me bedacht dat ik hem op 1 januari nog wel even heb opgestart, maar 4 Mb is nog steeds veel). Op dat moment realiseerde ik me ook dat me bij het installeren opgevallen was de de app wel heel erg veel machtigingen nodig had, waaronder hele absurde, waarom zou een fietsenverhuurder mijn foto’s moeten kunnen bekijken? Dus heb ik de app maar direct weer van mijn telefoon verwijderd, jammer van de 4 euro fietstegoed die ik nog over had, maar ik voel me een stuk lekkerder nu de app weg is.

5-1-2019
Gisterenavond kreeg ik een fijne verrassing, ik heb de oudejaarsloterij gewonnen. Niet de prijs van 30 miljoen, maar met 50 ben ik ook best tevreden. Vandaag anderhalf uur hardgelopen en verder niet veel gedaan.


Geen opmerkingen: