zaterdag 12 januari 2019

6-1-2019 t/m 11-1-2019


6-1-2019
Opnieuw een grijze dag, toen ik om drie uur vanmiddag in de bibliotheek liep had ik het idee dat het al donker aan het worden was. Maar het was wel droog, dus ben ik op de terugweg via een omweg gegaan, ik ben de Erasmusbrug overgestoken en via Zuid weer terug naar huis gewandeld.
Op de bibliotheek had ik onder andere een film geleend over de rol van vrouwen in een moslim dorp. Ik vond “La Source des Femmes” een indrukwekkende en leerzame film.

7-1-2019
Het is nu zo’n 3 maanden geleden dat mijn koffiemachine het begaf en ik een nieuwe gekocht heb. Tot nu toe heb ik de nieuwe machine steeds met vers gemalen koffie gebruikt. Maar de machine is ook geschikt voor koffiepads. Een tijdje terug heb ik daar een zak van gekocht, die sinds dien in mijn voorraadkast stond. Vandaag heb ik ze maar eens geprobeerd. Het ging goed, de koffie was smakelijk. In de loop van de dag heb ik 4 koppen die ermee gezet waren gedronken, voor mijn vijfde en laatste kop heb ik koffie uit de molen gebruikt, dat was toch de lekkerste bak van de dag.

8-1-2019
Toen ik vanmorgen na het boodschappen doen over het Oostplein liep kreeg ik een dusdanige windstoot in mijn rug dat ik bijna omver werd geblazen. Verder heb ik eigenlijk niet zoveel van de wind gemerkt, alleen ben ik vanmiddag even naar de Algerabrug gereden, ik had gehoord dat de Hollandse IJssel kering dicht zou zijn en dat had ik nog nooit gezien. Ik was er rond een uur of drie en toen was hij niet helemaal dicht, maar het scheepvaartverkeer was gestremd omdat de achterste schuif tot een meter of twee boven het water gezakt was. De voorste schuif hing nog gewoon bovenin, ik vraag me trouwens af waarom er eigenlijk twee schuiven zijn.

9-1-2019
Meestal schrijf ik dit stukje in mijn dagboek terwijl ik naar “Met het oog op morgen” zit te luisteren. Deze dag niet, mijn computer gaf een melding dat hij opnieuw opgestart moest worden en iets over tienen heb ik dat gedaan. Dat leek snel te gaan, want na een half uur was hij klaar, maar vervolgens gaf hij nogmaals de melding dat hij opnieuw moest worden opgestart. Toen ik dat deed begon hij naar updates te zoeken, die te downloaden, wat bijna een uur duurde, en ze toen installeren. Toen ik rond middernacht naar bed wou, gaf hij aan dat het installeren 8% gereed was. Ik besloot nog even te wachten en terwijl ik in bed wat lag te lezen liep het percentage op tot 40%, maar toen was het inmiddels half een. Toen had ik er genoeg van en ben ik gaan slapen terwijl mijn computer gewoon verder ging. Vanmorgen gaf hij opnieuw aan dat hij opnieuw opgestart moest worden, na mijn ontbijt en nadat ik een hele hoop vragen met nee had beantwoord (Microsoft wou nog meer informatie van mij verzamelen, ik vind dat ze wel genoeg hebben), deed hij het weer. Met andere worden het is helemaal geen 9 januari, maar inmiddels de 10e.

10-1-2019
Vanmiddag naar Zaltbommel geweest. De reden was vervelend, de vader van een vriend van mij was overleden en vandaag was de uitvaart. Het was een mooie dienst, ik heb zijn vader niet veel meegemaakt, volgens mij was het in het begin van deze eeuw dat ik hem voor het laatst gezien heb, maar desondanks herkende ik hem goed in de woorden die er tijdens de mis werden gezegd. Het was even na vieren toen ik weer richting huis vertrok, ik was bang voor files, maar dat viel erg mee. Tussen Gorinchem en Papendrecht had ik wat oponthoud, maar dat viel in het niet bij het verkeer aan de andere kant, daar stond het helemaal vast. Vlak voor vijf uur reed ik de Brienenoord op en toen liep het wel vast, het duurde 20 minuten voordat ik het Kralingse Plein rond was.

11-1-2019
Overmorgen ga ik de halve marathon van Egmond lopen, normaal loop ik drie keer in de week, meestal op zaterdag, maandag en woensdag. Dat heb ik van de week ook gedaan, maar om nu van woensdag tot zondag niet hard te lopen, vond ik wel een beetje erg lang, dus heb ik vanmorgen een extra training ingelast. Ik heb lekker een klein uur door het bos gelopen.

Geen opmerkingen: