zondag 23 december 2018

16-12-2018 t/m 22-12-2018


16-12-2018
Het sneeuwde toen ik gisterenavond naar bed ging. De wereld was wit en dat was het nog steeds toen ik vanmorgen opstond, alhoewel de helft al gesmolten was. De dooi zette door, dus de sneeuw werd steeds minder, maar toch bleef het wit, nu door de mist. Vanmiddag ben ik naar Dordrecht gefietst, waar dit weekend de grootste kerstmarkt van Nederland werd gehouden. Ik heb me er vermaakt, het was leuk, maar minder een kerstmarkt zoals ze die in Duitsland hebben, ik zou het liever een braderie met als thema Kerst noemen. Het was er gezellig druk, niet te druk, twee jaar geleden ben ik er ook geweest en toen liep het af en toe echt vast, nu kon je nagenoeg overal rustig doorwandelen. Ik heb dat een tweeënhalf uur lang gedaan en daarbij weer geconstateerd dat Dordrecht een hele mooie stad is.

17-12-2018
Toen ik vanmorgen om half tien wou gaan hardlopen regende het dusdanig dat ik het maar even uitgesteld heb. Een half uurtje later was het nagenoeg droog, dus ben ik alsnog gegaan. Wel heb ik mijn afstand aangepast, in plaats van 10 Km heb ik er maar 5 gelopen. Verder vandaag niet zoveel gedaan, vanmiddag alleen een korte wandeling gemaakt, toen was het eigenlijk best lekker weer.

18-12-2018
De belangrijkste reden dat ik vorige week een cassettespeler gekocht heb, is dat ik alle bandjes die ik heb opnieuw wil digitaliseren. Dertien jaar geleden heb ik dat gedaan, bij een groot aantal bandjes is daarbij wat mis gegaan, er wordt een stukje overgeslagen. Dus heb ik al heel lang het idee dat ik het een keertje opnieuw moet doen. Daar ben ik mee begonnen. Het begon met een meevaller, de bandjes doen het nog, ik was een beetje bang dat ze het niet meer zouden doen na 13 jaar lang niet meer gebruikt te zijn. Voor het digitaliseren gebruik ik mijn oude laptop, die heeft een ingang die mijn huidige niet heeft. Een nadeel is dat die oude laptop extreem traag is (dat was waarom ik hem vervangen heb). Om hem wat te versnellen heb ik schijf opgeruimd en gedefragmenteerd, dat hielp niet veel. Vanavond heb ik nog een nieuwe poging gedaan door heel veel niet (meer) gebruikte software de deïnstalleren. Morgen ga ik zien of dat voor een versnelling zorgt.

19-12-2018
Gisteren heb ik bruine bonen gegeten, dat verklaart waarschijnlijk waardoor ik vandaag wat in de bonen was. Het begon vanmorgen, ik had koffie gezet en wou dat inschenken en merkte toen dat ik niet de koffiepot maar de waterkoker in mijn handen had. Na de koffie heb ik het rustig aangedaan, op en gegeven moment dacht ik om nog even wat te lezen en dan te gaan lunchen, maar toen realiseerde ik me dat ik vanmorgen mijn brood opgemaakt had, dus kon helemaal geen boterhammetje eten. Dus eerst maar boodschappen gedaan. Thuisgekomen alles uitgepakt, de lunchtafel gedekt en toen merkte ik dat ik hele hoop gekocht had, behalve brood. Gelukkig had ik nog een pak pitabroodjes liggen, dus heb ik die maar opengemaakt. Mijn derde vergissing maakte ik vanavond bij het koken, ik had prei en aardappels op de stoominzet gelegd en de pan op het vuur gezet. Even rook ik een raar luchtje, maar dacht dat het iets was dat onder aan de pan had gezeten. Vervolgens viel mij op dat mijn aardappels maar niet gaar werden. Toen ze dat uiteindelijk wel waren, merkte ik wat het probleem was, ik had geen water in de pan gedaan. Gelukkig kon deze pan er tegen.

20-12-2018
Vanmorgen naar de bibliotheek geweest. Toen ik daar weer naar buiten kwam regende het. Nu is er een route tussen de Hoogstraat en mijn flat waarmee ik voor een groot deel onder luifels kan lopen. Dat was nu alleen niet handig, want ik moest nog boodschappen doen en dat is een andere route. Dus me toch maar een beetje nat laten regenen, want ik had echt brood nodig, omdat ik dat gisteren vergeten was.

21-12-2018
De kortste dag van het jaar, het duurde vanmorgen zolang voordat het licht werd dat ik ik het gevoel had dat ik ergens in Scandinavië zat. Naast de zonnewende werd dat ook veroorzaakt door het weer, het grijs en nat. Grijs bleef het de rest van de dag, maar vanmiddag is het wel droog geweest. Dat kwam goed uit, want ik moest nog even de stad in. Verder vandaag bezig geweest met het digitaliseren van mijn bandjes, daar ben ik nog wel een tijdje mee bezig want ik heb nu na een halve weer slecht een procent of 10 ervan gedaan.

22-12-2018
Vanmorgen anderhalf uur hardgelopen. Dat ging lekker. Daarna de tondeuse gebruikt om mijn haardos wat in te tomen. Met een kort koppie vanmiddag naar de stad geweest voor een bezoek aan de bibliotheek en om boodschappen te doen in de markthal.

Geen opmerkingen: