zondag 25 november 2018

20-11-2018 t/m 24-11-2018


20-11-2018
Over vandaag heb ik niet zoveel te melden, alleen dat het erg koud was toen ik vanmorgen boodschappen heb gedaan. Zo koud dat ik vandaag verder niet buiten geweest ben. Ik heb een beetje TV zitten kijken en zitten lezen.

21-11-2018
Vanmiddag naar Zuidplein gefietst, ik wou bij Primark een broek gaan kopen. Zoals gebruikelijk wist ik toen ik daar was niet meer welke maat ik moest hebben. Wel wist ik dat ik een maat moest hebben die langer was dan dat hij breed was. Een broek uitgezocht en in de paskamer bleek pas dat 28-32 te smal en te kort was. Daarna dezelfde broek gepakt in 32-34 en die zat als gegoten.

22-11-2018
Grappig. Mijn hardloopschema is een beetje in de was door mijn reis van de afgelopen weken. Om hem weer vlot te trekken wou ik vanmorgen 40 minuten lopen. Dat is geen gebruikelijk rondje voor mij. Ik bedacht mij dat als ik de kortste ronde rond de Plas zou lopen ik ongeveer op die tijd uitkomen. Het bleek niet ongeveer maar precies te zijn.

23-11-2018
Het was vandaag Black Friday of in het Nederlands Roetveeg Vrijdag zoals je dat volgens de cartoon in de Metro van vandaag moet noemen. Op TV heb ik werden mensen geïnterviewd die zichzelf op de borst klopte over hoeveel geld ze vandaag wel bespaard hebben, maar volgens mij hebben ze toch veel meer geld uitgegeven als ik. Wel ben ik vanmiddag bij Media Markt geweest, er zijn wat producten die ik binnenkort wil aanschaffen, zoals een nieuwe wasmachine, maar ik heb daar nog geen haast mee.

24-11-2018
Ik heb geen idee wat ze er aan het doen zijn, maar van de oprit naar de Oostzeedijk aan de Willem Ruijslaan hebben ze een stuk weggegraven. Het is een beetje jeugdsentiment, we noemden het “de hoge hol” en als er sneeuw lag gingen we er met de slee vanaf. Dat was dan wel aan de andere kant. In mijn herinnering was dat heel hoog en stijl, maar ik was toen ook een heel stuk kleiner. Nu lijkt het niks meer, een hoogteverschil van een meter of 4 a 5 in een afdaling van een meter of 25. Iets anders dat ik mij zojuist realiseer is dat er geen streepje in Oostzeedijk staat, blijkbaar beschermde hij mij toen tegen de Oostzee, nu niet meer, want ik woon aan de andere kant en dus buitendijks.

Geen opmerkingen: