zondag 4 november 2018

28-10-2018 t/m 3-11-2018


28-10-2018
Ik heb een klein beetje gesmokkeld, ik ben niet om 3 uur opgestaan om de klok een uur terug te draaien, maar heb dat al voor het slapen gaan gedaan. Het is maar goed dat het nu wintertijd is, want ondanks dat het een heel zonnige dag was, was het geen verkeerd idee om mijn winterjas aan te doen. Toen ik aan het begin van de middag boodschappen ging doen was het zo koud dat ik later, toen ik ging wandelen, mijn handschoenen heb aangetrokken.
De foto van vandaag is van het boek dat ik vandaag heb uitgelezen. De oorspronkelijke titel ervan is 3096 Tage, de tijd dat Natasha Kampusch door haar ontvoerder is vastgehouden sinds hij haar als tienjarige ontvoerde. Een indrukwekkend boek.

29-10-2018
Toen ik vanmorgen opstond zag ik er een cruiseschip aan kwam varen bij de Wilhelminapier. Dat gebeurt vaker, maar nu was bijzonder dat er al zo’n schip lag. Ik wou vanmiddag naar Zuidplein en ik dacht dat ik dan een mooie gelegenheid had om het aparte gezicht dat er twee cruiseschepen aan die kade lagen op de foto kon vastleggen. Maar toen ik de Erasmusbrug opreed, zag ik dat ik vanmorgen had zien aankomen, inmiddels alweer vertrokken was. Vandaag wel een foto van de Wilhelminapier, maar een die ik gisteren heb gemaakt vanaf de andere kant, de Parkkade.

30-10-2018
De installatie van een nieuwe douchekraan is vorige week toch niet helemaal goed gegaan. Bij de aansluiting lekt hij, maar het is een minieme hoeveelheid. Gisterenavond heb ik een foto gemaakt van mijn watermeter en vanmorgen, 8 uur later, opnieuw. Er was verschil, maar dat kwam doordat ik blijkbaar mijn telefoon in een iets andere hoek hield toen ik beide foto’s maakte, want hij leek zelfs iets terug te zijn gelopen. Maar mijn conclusie was dat er geen meetbare hoeveelheid water lekt. Zo weinig dat ik overweeg om het maar zo te laten.
Over water gesproken, het regende vandaag de hele dag. Vanmiddag was ik van plan om naar de bibliotheek te gaan, ik had mijn jas al aan, maar toen ik zag hoe hard het regende heb ik hem snel weer uitgedaan.

31-10-2018
Deze laatste dag van oktober heb ik in Utrecht doorgebracht. Na het spitsuur ben ik er naar toe gereden en heb ik mijn auto bij mijn oude huis gezet. Daar was niet veel veranderd, alleen was het een stuk voller op de parkeerplaats dan toen ik daar nog woonde. Daarna naar de stad gewandeld. Daar was wel veel veranderd en veranderd het nog steeds. Zoals Hoog Catharijne, de verbouwing is nog steeds niet klaar, maar wat klaar is ziet er zeer stijlvol uit, een grote verbetering ten opzichte van de betonnen kolos die het was. Het meest opvallende is dat het niet meer direct overgaat in het station, daar is nu een plein tussen gekomen. Dat is ook mooi geworden. Na de hele dag door de stad gezworven te hebben, ben ik naar het Neude gegaan, waar in het ANWB-café een presentatie over elektrisch rijden was. De opkomst was klein, 6 personen, maar het nut was groot. Veel informatie gekregen.

1-11-2018
Ik ben november rustig begonnen. Vanmorgen wat boodschappen gedaan en vanmiddag even naar de bibliotheek geweest. Ik schrok nog even van de post die in mijn brievenbus lag, een brief van de autoverhuurder in Italië. Ik vreesde dat er een boete in zou zitten omdat we ongemerkt te hard langs een camera gereden waren. Het viel mee, het was alleen maar de rekening en het eindbedrag daarvan was al bekend.

2-11-2018
De lekkage was maar miniem, maar het zat me toch niet lekker. Vanmorgen de douchekraan aan de koude zijde losgeschroefd, er een flinke laag teflontape omgedraaid en hem weer vastgezet. Nadat de hoofdkraan weer aan had gezet bleef het droog. Ik was tevreden, maar had te vroeg gejuicht, want ik had de hoofdkraan van het warme water nog niet aangezet en toen ik dat alsnog deed bleek dat het nu aan die kant van de kraan lekte, ook niet veel, maar wel ietsje meer dan koude kant eerder lekte. Een probleem was dat mijn bahco te klein was en ik alleen met de combinatietang de kraan kon vastzetten, dat gaat niet zo goed en zorgt voor wat beschadiging. Dus ben ik vanmiddag eerst maar eens een grotere bahco gaan kopen. Daarmee de hele kraan eraf gehaald, beide zijden van een flinke laag teflon tape voorzien en toen de kraan er weer opgezet. Het lijkt goed gegaan te zijn, maar ik wil nog niet te vroeg juichen.

3-11-2018
Al een tijdje valt het mij, vooral als de zon laag staat, op dat mijn ramen nodig eens gewassen moeten worden. Nadat ik vanmorgen anderhalf uur had hardgelopen en koffie zat te drinken zag ik dat best lekker weer was, dus besloot ik het nu maar te doen. Een sopje gemaakt van wat allesreiniger met een scheutje spiritus om strepen te voorkomen en vervolgens aan de slag gegaan. Eerst de binnenkant en en toen buiten. Het resultaat mag er zijn, mijn ramen zijn een stuk transparanter. Wat er van mijn sopje nog over was, was pikzwart water. Ik heb alleen de voorkant gewassen, de achterkant moet eigenlijk ook, maar dat is nogal een gedoe omdat ik er niet goed bij kan. Ik kijk ook niet zoveel door die ramen, dus dat stel ik maar uit tot de volgende keer.

Geen opmerkingen: