zondag 28 oktober 2018

20-10-2018 t/m 27-10-2018

20-10-2018
Hardgelopen vanmorgen en verder vandaag vooral bezig geweest met wassen en schoonmaken. Toen ik de vensterbank aan het stoffen was, viel mijn oog op het zakje met haakjes voor de luxaflex. Dat zakje ligt er al een week, ik moest de haakjes alleen nog ophangen. Het leek mij verstandig om dat te doen voordat ik ging stoffen. Dus mijn boor gepakt, gaatjes gemaakt en de haakjes vastgeschroefd. Nu gaat mijn luxaflex niet meer automatisch naar beneden.

21-10-2018
Het is nog steeds mooi weer. In eerste instantie dacht ik om deze zondag een grote wandeling te maken, maar omdat ze ook nauwelijks wind voorspelde, heb ik ervoor gekozen om te gaan fietsen. Verder gegaan met mijn fietstocht langs de Rijn. Er waren nog twee stukken van die rivier waar ik nog niet langs gefietst had, van Schaffenhausen tot de bron en van Wijk bij Duurstede tot Arnhem. Dat laatste had ik mij voorgenomen voor vandaag. Naar Wijk gereden, eerst in mijn camper nog een bakkie gedaan en toen naar de pont gefietst die mij naar Rijswijk bracht. Vervolgens de rivier gaan stroomopwaarts gaan volgen. Na tweeënhalf uur fietsen was ik bij het punt tot waar ik wou komen en begon ik aan mijn terugtocht. Op de heenweg had ik mij wat zorgen gemaakt, want terwijl ik over de Rijndijk reed, zag ik op de andere oever de Utrechtse Heuvelrug. Gelukkig viel het mee op de terugweg, rond Arnhem was het licht heuvelachtig en de Grebbeberg was een flinke klim, maar het was allemaal goed te doen. Het meest afzien was het laatste stukje, de dijk tussen Amerongen en Wijk, maar dat was omdat ik na de hele dag fietsen flink moe was. Maar naast moe was ik ook voldaan toen ik aan het eind van de middag weer bij mijn auto was.

22-10-2018
Het is tegenwoordig een zeldzaam verschijnsel, maar het regende toen ik vanmorgen opstond. Dus dacht ik dat ik vandaag mooi de klusjes kon gaan doen die ik uitgesteld had tot een regenachtige dag. Maar toen ik rond 10 uur aan het hardlopen was brak de zon weer door en werd het toch nog mooi weer. Die karweitjes moeten nog maar even wachten, ik heb vanmiddag een lekkere wandeling gemaakt.

23-10-2018
Wel apart, in Opsporing Verzocht werd vanavond aandacht besteed aan de liquidatiepoging op de Willem Ruyslaan van vorige week woensdag. Als ik die dag iets harder had gelopen zou ik daag getuige van geweest zijn, nu was ik enkele minuten nadat het gebeurt was. Ook van de vluchtende dader was ik geen getuige, want die is richting de ‘s Gravenweg gegaan en ik kwam uit de Meckelenburglaan. Het blijft toch wel raar, iedere keer dat ik dat programma bekijk heb ik het idee dat ik graag de politie zou helpen om misdaden op te lossen, maar nu dat het zo dichtbij is ben ik eigenlijk wel blij dat ik dat niet kan.

24-10-2018
Het wordt winter, vanmorgen was het voor de eerste keer dit seizoen dat ik tijdens mijn ontbijt het licht aan moest doen (behalve dan natuurlijk de twee keer dat ik al om 5 uur op Zestienhoven moest zijn). Het kwam niet alleen omdat de dagen korter worden, maar ook door de dikke grijze wolken. Daar viel wat lichte regen uit, ook toen ik een uurtje aan het hardlopen was, maar het was niet zoveel, ik was natter van het zweet dan van de regen.
Vanmiddag naar de bibliotheek geweest omdat ik een document moest inscannen. De printer die ik laatst gekocht heb kan dat niet en dat was een bewuste keuze van me, want ik hoef slechts zelden wat in te scannen. Nu dus wel, een brief van de bank over mijn aandelen Fortis in 2007 en 2008. De 30 cent die ik op de bieb moest betalen om die twee bladzijden te scannen, zijn waarschijnlijk een goede investering, want als het goed is leveren ze me ruim € 1.600 op. Vanmiddag direct de claim voor de schadevergoeding voor de verwikkelingen rond Fortis ingediend.

25-10-2018
Al eens eerder heb ik geschreven over de thermostaatkraan in mijn douche. Nadat ik hem uit elkaar had gehaald deed hij het weer een tijdje goed, maar daarna bleef hij, hoe ik hem ook instelde op nagenoeg dezelfde temperatuur staan. Nu was dat ook weer zo. De afgelopen weken heb ik drie keer elders onder een douche gestaan met een ééngreepskraan en eigenlijk vind ik dat veel handiger dan een kraan met aparte knoppen voor de temperatuur en de stroomsnelheid. Dus ben ik vanmiddag maar naar Schollevaar gefietst en heb daar zo’n kraan gekocht. Thuisgekomen wou ik hem er direct opzetten, maar dat viel even tegen, de oude kraan heeft een 1/2 aansluiting en de nieuwe 3/8. Nu zaten er bij de nieuwe kraan ook nieuwe S-stukken, maar die wil ik niet gebruiken. Ik ben veel te bang dat ik ze niet goed aansluit en, omdat ze uit het zicht zitten, ik dat pas merk als mijn buren er last van hebben. Dus laat ik de oude zitten en ga ik morgen op zoek naar een paar verloopstukjes.

26-10-2018
Het ging niet gemakkelijk, maar het is me toch gelukt om mijn nieuwe douchekraan te installeren. Vanmorgen ben ik eerst bij de Praxis op de Hoogstraat geweest. In het rek met onderdelen voor watervoorziening vond ik een kaartje met de adapters die ik wou hebben, alleen hing er niks achter. In de hoop dat ze bij de vestiging op de Stadionweg wel op voorraad zouden zijn, ben ik daarheen gefietst. Daar kon ik ze niet vinden, toen ben ik naar de Gamma gegaan. In eerste instantie kon ik ze daar ook niet vinden. Toen maar besloten om toch de S-stukken te vervangen. Om een goede afdichting te krijgen heb ik een rolletje teflontape gekocht. Thuis de oude kraan er weer afgeschroefd en toen wou ik datzelfde doen met de oude S-stukken, daar kreeg ik alleen geen beweging in. Toen weer op mijn fiets gestapt, ditmaal naar Hornbach geweest. Daar hadden ze de adapters wel, zelfs zoveel dat ik begon te twijfelen of ik wel de juiste had. Thuisgekomen bleek dat gelukkig wel zo te zijn. Ik ze erop gezet, daarna de nieuwe sierdoppen erop en toen kwam ik erachter dat ik beter de oude had kunnen gebruiken, want de nieuwe stonden een centimeter van de muur af. Maar om ze om te wisselen moesten de adapters er weer af en daar had ik geen zin in, dus liet ik het maar zo. Toen wou ik de kraan erop zetten en bleek dat wat nu uit de muur stak een halve centimeter dichter bij elkaar zat dan bij de kraan. Alles er weer afgeschroefd, nog een keer geprobeerd de S-stukken eraf te halen, dat lukte nog steeds niet, maar ik had wel wat zijdelingse beweging, net voldoende om de halve centimeter verschil op te lossen. Alles weer gemonteerd, nu met de oude sierdoppen. Toen de kraan ook zat heb ik het water weer aangezet en tot mijn genoegen kwam er nergens water uitspuiten. Nog even in de gaten gehouden en vanavond de aansluiting voor koud water nog even wat extra aangedraaid, want ik had het idee dat die net een beetje vochtig was. Morgen de echte proef test, douchen met mijn nieuwe kraan.

27-10-2018
Mijn douche werkte goed, maar ik was al nat voordat ik er vanochtend onder ging staan. Deels kwam dat doordat het wat regende, maar dat viel erg mee, want ondanks pikzwarte wolken vielen er tijdens de anderhalf uur die ik hardgelopen heb alleen wat korte en lichte buien. Het meest nat was ik geworden toen ik op de dijk bij De Esch liep. Veel verkeer is daar over het algemeen niet en als het regent blijven er weinig plassen op het asfalt staan. Maar vanmorgen was er wel een plas midden op de weg en die had ik niet gezien. Ik merkte het pas toen een auto die mij tegemoet kwam naast mij reed, dwars door de plas en ik dus drijfnat werd. Toch heb ik lekker gelopen vanmorgen.