zaterdag 20 oktober 2018

14-10-2018 t/m 19-10-2018


14-10-2018
Na het hardlopen gisteren waren we in een hotel in Wageningen blijven overnachten. Vanmorgen tot een uur of negen uitgeslapen en daarna van het ontbijt in het hotel genoten. Het was een goed ontbijt, een veelzijdig buffet met onder andere een “full English”, zelfs met witte bonen in tomatensaus. Het enige punt van kritiek was het roerei, dat was weinig smaakvol. Daarna naar huis gereden. Het was heerlijk weer en ik was van plan om vanmiddag een flinke wandeling te maken. Ik moest eerst nog even naar de bibliotheek en toen ik daar weer uit kwam, was het bewolkt geworden. Toch gewandeld, maar wat minder dan ik van plan was.

15-10-2018
Vandaag kreeg ik de officiƫle uitslag van de Veluweloop en ik blijk me vergist te hebben. Over de afstand van 8,9 Km heb ik geen 52 maar 42 minuten gelopen, een gemiddelde van 4,44 minuten per kilometer. Daarmee was ik 31e. Niet alleen ik heb het goed gedaan, maar ons hele team. We zijn van de 88 deelnemende teams als 35e geƫindigd. Mooi, zeker als je bedenk dat de gemiddelde leeftijd van ons team dicht bij de 40 zal liggen, vier jeugdigen en acht veteranen.
Niet alleen naar de uitslag zitten kijken vandaag, ook nog genoten van het mooie weer. Gisteren werd nog verteld dat aan het eind van de dag de herfst zou beginnen, maar het lage drukgebied dat daar voor zou zorgen heeft een andere koers genomen, waardoor we nog een paar dagen van de Indian Summer kunnen genieten.

16-10-2018
Het is half oktober, maar wat weer betreft lijkt het nog steeds hoogzomer. Vanmorgen op mijn balkon gezeten en vanmiddag een wandeling gemaakt. Die wandeling ging grotendeels door het groen. Eerst over de dijk langs de Maasboulevard, toen door het nieuwe park langs de Burgemeester Oudlaan en dan via het Laantje van Nooitgedacht naar het bos. Een mooie route.

17-10-2018
Vanmorgen een lange ronde hardgelopen. Gelukkig was mijn snelheid wat lager dan afgelopen zaterdag want dan had het verkeerd af kunnen lopen want dan was ik een aantal minuten eerder bij de Oudedijk geweest. Nu kwam ik daar aanlopen en viel mij op dat er mensen op de hoek stonden en het leek alsof ze naar een brand stonden te kijken. Toen ik die mensen voorbij was zag ik op de hoek van de Oudedijk en de Willem Ruyslaan een aantal politieauto’s staan en was de boel met linten afgezet. Een ongeluk dacht ik, niet vreemd want het is een erg onoverzichtelijk kruispunt. Toen ik verder liep zag ik dat er een auto met kapotte ruiten stond en dat ze naast die auto iemand met hartmassage aan het reanimeren waren. Ik liep verder en realiseerde me dat het waarschijnlijk geen ongeluk was, want behalve de ruiten had ik geen schade gezien. Misschien was iemand onwel geworden in een auto en hadden omstanders de ruit ingeslagen om hem eruit te halen. Het was in ieder geval kort geleden gebeurt, want de trambaan was geblokkeerd en er stonden nog geen trams te wachten, de eerste kwam net aanrijden. Wat ook aan kwam rijden was een ambulance. Die zag ik 20 minuten later, toen ik op mijn balkon zat, opnieuw. Een spoedrit, want hij werd voorafgegaan door een politiemotor en -auto. Uren later was ik onderweg naar Alexandrium en moest ik omfietsen omdat de Willem Ruyslaan vanaf de Lusthofstraat was afgesloten. Blijkbaar was het iets ernstig geweest. Dat bleek ook zo te zijn. In de RTV Rijmond app las ik dat een 44-jarige Chinees, een bekende van de politie, zeer zwaar gewond was geraakt toen hij in zijn auto was beschoten. De dader waren op een scooter gevlucht.

18-10-2018
Ik blijf er steeds intrappen. Als na een periode van prachtig weer de voorspelling wat minder is, heb ik het idee dat het slecht weer wordt. Zo ook vandaag, maar het viel erg mee, een prachtige dag ondanks dat de temperatuur een paar graden lager was dan gisteren en de zon af en toe achter de wolken schuil ging. Vanmiddag ervan genoten door een fietstochtje door de tunnels te maken. Door de Maastunnel heen en door de Benelux terug. Een leuke route, want onderweg kon ik echt zien dat ik in de stad met de grootste haven van Europa woon.

19-10-2018
Ik vind het een goed idee dat ze plastic, melkpakken en blik apart inzamelen. De dichtstbijzijnde container daarvoor staat op de hoek van de Oostzeedijk en de Admiraliteitsstraat. Vanmorgen had ik een volle zak, dus besloot ik hem weg te brengen. Net als negen van de tien keer dat ik er een zak in wil gooien was ook nu die container boordevol. Gelukkig staat er ook eentje bij de Goudsesingel en daar was ik naar onderweg om boodschappen te doen. Die container was nagenoeg leeg. Jammer dat de gemeente Rotterdam de dichtstbijzijnde container veel te weinig leegt.

Geen opmerkingen: