zondag 14 oktober 2018

8-10-2018 t/m 13-10-2018


8-10-2018
Vanmorgen vroeg richting het vliegveld vertrokken. Vanaf Ostia was dat 7 Km hemelsbreed en 12 km rijden. Het was druk, vooral op een stuk waar we van 3 naar 1 rijstroken moesten. Dat gaf wat vertraging. Toch waren we op tijd op de luchthaven en het inleveren van de auto ging ook voorspoedig. De vlucht was mooi, hele stukken was het heel helder weer, we vlogen parallel aan de Italiaanse kust, waarbij we het eiland Giglio heel mooi zag liggen. Datzelfde gold voor Antwerpen en Dordrecht. Ook de landing in Rotterdam ging goed, daarna ging het mis. Drie van de vijf koffers die mijn broer en schoonzus hadden ingecheckt bleken in Rome achtergebleven. Dat is een groot probleem, want ze komen nu waarschijnlijk pas donderdag in Rotterdam aan, terwijl zij dinsdag al naar de Filipijnen vertrekken. Transavia heeft toegezegd dat de koffers achter hen aan naar Manilla worden gestuurd, nu maar hopen dat dat allemaal goed gaat. Vanavond hebben we gegeten met de hele groep, plus mijn zwager en nichten die niet mee waren naar Italiƫ. De Hemel Op Aarde op de Oostzeedijk bleek weer een heerlijke locatie voor een dergelijke maaltijd.

9-10-2018
Na het ontbijt vanmorgen lekker een kopje koffie gedronken. Mijn broer wou nog een bakkie, zet zijn koffie onder het apparaat, drukt op de knop en de machine begint de machine de bonen te malen. Tot zover alles normaal, maar toen klonk er een vreemd geluid, alsof het maalwerk vastliep. Vervolgens gingen alle lampjes op de machine knipperen. De handleiding erbij gepakt en daarin stond dat je de machine uit moest zetten en na 30 seconden weer aan en het opnieuw proberen. Als dat geen soelaas bood moest je contact opnemen met het servicecenter. De reset was geen oplossing, naar de fabrikant bellen was naar mijn idee niet zo’n goed idee, de machine is 4 jaar oud, dus de garantie is over. Dus zal ik de reparatie zelf moeten betalen en op internet zag ik dat het onderdeel, waarvan ik verwacht dat het kapot is, zo’n 150 euro kost en daar komen dan de arbeidskosten nog bij. Dus heb ik maar besloten om dat geld in nieuwe apparatuur te stoppen. Ditmaal een aparte koffiemolen en espressomachine. Vanmiddag direct gekocht en uitgeprobeerd.

10-10-2018
Ik had voor vandaag een afspraak bij de garage voor de APK. Vanmorgen heb ik hem weggebracht en toen ik weer thuis was ben ik op mijn balkon gaan zitten. Het was lekker, het zonnetje en bijna geen wind. Ik zat te wachten op het telefoontje met de gevonden gebreken, enigszins in angst dat het grote gebreken zouden zijn. Ik begon net te hopen dat hij, tegen mijn verwachting in, zonder problemen door de keuring was gekomen, toen rond vier uur de telefoon ging. Naast wat kleine dingen moesten de voorbanden en een fuseekogel vervangen worden. Alleen dat laatste kwam onverwacht, maar ook daarmee lijken de kosten onder het bedrag te blijven waar ik op gerekend had.

11-10-2018
Toen ik zat te lunchen werd ik door de garage gebeld dat mijn auto klaar was. Na de koffie ben ik er heen gewandeld. Ik heb betaald en het nieuwe keuringsbewijs gekregen. Voordat ik wegreed, keek ik even naar de nieuwe banden. Het viel mij op dat er geen sneeuwvlokje symbool op stond, terwijl ik begrepen had dat die op All Season banden nu standaard zijn omdat dat nu nodig is om in Duitsland als winterband te worden geaccepteerd. Gelukkig had ik er gisteren speciaal om gevraagd toen mij verteld werd dat er nieuwe voorbanden op moesten. Ze hadden dezelfde besteld die erop zaten, daar zat vijf jaar geleden geen sneeuwvlok symbool op en dat bleek nog steeds niet zo te zijn. Dus maar even terug gegaan. Vol begrip en oplossingsgericht hebben ze direct nieuwe banden besteld. Ik ben zeer tevreden met de service van Hoogenboom.

12-10-2018
Mijn auto is weer thuis, ze hebben het bij Hoogenboom netje opgelost en nu heb ik dus banden met het sneeuwvlokje symbool om mijn voorwielen. Onderweg om hem op te halen heb ik omgewandeld via zuid. Ik wou nog even langs de Praxis op de Stadionweg om haakjes te kopen om mijn luxaflex vast te zetten. Bij een van die jaloezien werkt al geruime tijd een remmetje niet goed, waardoor als ik hem opgetrokken heb hij aan een kant weer naar beneden komt. Met een klemmetje heb ik dat opgelost zodat hij toch opgetrokken blijft. Sinds gisteren heeft ook een andere luxaflex hetzelfde probleem maar dan erger, want voor alle touwtjes. Uiteindelijk werkte een klemmetje hier ook, maar het koste me veel moeite om hem zo opgetrokken te laten, dus heb ik maar besloten om haakjes te kopen om de touwtjes vast te zetten. Alleen kon ik ze bij Praxis niet vinden.

13-10-2018
Voor vandaag stond de Veluweloop op het programma. Met elf anderen liep ik deze estafetteloop in het gebied rond Wageningen en Arnhem. Een mooie loop over de Veluwe, veelal door het bos en over zandpaden. Zwaar dus. Ik had een etappe van 8,9 Km die ik in ongeveer 52 minuten heb voltooid. Flink moe, want ik was diep gegaan, maar ook een erg goede tijd, ik was 20e van de eerste startgroep, dus heel veel mensen achter mij gelaten. Tijdens het lopen had ik er niet zoveel tijd voor, maar verder heb ik de hele dag genoten van de prachtige omgeving en het heerlijke weer.

Geen opmerkingen: