maandag 8 oktober 2018

30-9-2018 t/m 7-10-2018


30-9-2018
Naar aanleiding van mijn werkzaamheden aan de wastafel in mijn badkamer moest ik vandaag naar een bouwmarkt. Ik wou naar Gamma, maar Feyenoord speelde thuis, dus die bij de Kuip was niet zo’n verstandige keus. Vanmorgen ben ik daarom met hardlopen langs het Kleinpolderplein gelopen en zag daar dat de Gamma daar ook op zondag open was. Ik wou het combineren met een bezoek aan de Brandersfeesten in Schiedam, maar doordat ik moest wachten tot mijn droogtrommel klaar was, had ik daar geen tijd meer voor. Dus toen ik uiteindelijk op pad ging ben ik maar direct naar de bouwmarkt gegaan. Ik kon er niet echt vinden wat ik nodig had, dus bedacht ik me dat ik beter naar een andere bouwmarkt kon gaan, maar toen ik er weg fietste, zag ik dat het al zo laat was dat ik het beter tot morgen uit kon stellen. Dus ben ik maar weer naar huis gefietst en moet ik nog even oppassen dat ik de wastafel in mijn badkamer niet gebruiken.

1-10-2018
Volgens de weerman op de radio was het vandaag regenbogenweer. Niet veel later zag ik een hele mooie die ik maar direct op de gevoelige chip het vastgelegd. Dat was trouwens ook de laatste regenboog die ik vandaag gezien heb, maar er zullen er ongetwijfeld meer geweest zijn, want buien en zonnige perioden wisselde zich vandaag af. Vanmorgen viel er een stevige bui toen ik aan het boodschappen doen was, ik ben droog gebleven, want hij viel juist toen ik in de supermarkt was. Vanmiddag ben ik naar een bouwmarkt geweest. Nadat ik daar de spullen om mijn wastafel te repareren gekocht had en weer naar buiten liep zag ik dat het opnieuw geregend had terwijl ik binnen was. Maar dit keer kwam ik niet helemaal droog thuis, want toen ik door het bos fietste brak er weer een bui los.

2-10-2018
Het was nog donker toen ik vanmorgen opstond. Niet dat het zo vroeg was, maar doordat het zulk grijs weer was. Toen ik anderhalf uur later wou gaan hardlopen, regende het dusdanig dat ik het maar even een half uurtje heb uitgesteld. Dat werden tweeënhalf uur, toen was het droog en in de loop van de middag klaarde het nog lekker op, het werd zelfs zonnig. De tijd die ik op het overtrekken van de bui wachtte, heb ik gebruikt om mijn tas te pakken voor het komend weekend en om een boek uit te lezen. Het was een mooi boek, Goeroe van Elfie Tromp. Het gaat over een meisje dat nogal zweverig is en op spiritueel niveau contact heeft met Jomanda en zich lijkt te ontwikkelen tot een nieuwe versie van dat medium. Verwarrend is dat het meisje Elfie heet, net als de schrijfster.

3-10-2018
Ik heb in mijn auto een stekkerdoos waarmee ik mijn sigarettenaansteker verdrievoudig en van twee USB-poorten voorzie. De laatste tijd deed hij het niet zo lekker, op een van de beugeltjes voor de minpool zat wat roest, ik dacht dat daardoor een slecht contact was. Ik heb het roest weggeschuurd , maar dat hielp niet. Verder onderzoekend concludeerde ik dat er waarschijnlijk in het kabeltje een slecht contact zat. Mijn eerste plan was om bij Action een nieuwe te halen, maar toen bedacht ik me dat ik nog zo’n stekker had. Toen ik de oude opende, kwam de min-draad direct los, het soldeer waarmee hij vast had gezeten was erg fragiel. Bij de reserve stekker die ik had zitten de draden vastgeschroefd, dus dat is een stuk meer solide.

4-10-2018
Het is nog vroeg, maar morgenochtend als mijn wekker gaat helemaal, half vijf, dus eigenlijk is het dan zelfs nog nacht. Vandaag wat voorbereidingen gedaan, ingepakt, schoongemaakt, het cadeau voor mijn broer opgehaald en wat boodschappen gedaan.

5-10-2018
De vijftigste verjaardag van mijn broer ben ik erg vroeg begonnen, om half vijf ging mijn wekker. Drie kwartier later was i op het vliegveld. De vlucht ging voorspoedig. Daarna de auto opgehaald, dat koste wat tijd, ook omdat we nog even terug mosten omdat de auto wat schades had. Verder een mooie auto, een Citroën Spacetourer. Lekker ruim en hij rijdt ook heel lekker. Onderweg nog even een sstop gemaakt bij een bar voor de lunch en vervolgens verder naar Postignano gereden. Daar bij mijn broer de rest van de dag zijn verjaardag gevierd.

6-10-2018
Eerst rustig in het castello ontbeten, daarna richting Trevi gegaan waar we op truffeljacht zijn geweest. Interessant. Daarna naar Nurcia geweest, daar rondgekeken en de kerk gezien die bij de aardbeving twee jaar geleden ingestort is. Na een zeer smakelijke lunch zijn we naar Cascia gereden daar de basiliek van de Heilige Rita gezien en tenslotte naar Spoleto gereden en ook nog een tijdje bewonderend door die stad rondgelopen.

7-10-2018
Vanmorgen na het ontbijt ingepakt en uit het castello vertrokken. Het doel van de reis was Ostia, de badplaats bij Rome. Daar had ik appartementen geboekt zodat we morgen op tijd op de luchthaven kunnen zijn. Mooie appartementen en Ostia is een leuk stadje. Het stadje was niet wat ik ervan verwacht had, want toen we in de buurt kwamen realiseerde ik mij dat het beeld dat ik van Ostia in mijn hoofd had niet Ostia was maar Cittavechia, 50 Km noordelijker. Maar niet getreurd, Ostia is ook een prachtige plaats.

Geen opmerkingen: