zondag 30 september 2018

23-9-2018 t/m 29-9-2018

23-9-2018
Slecht weer vandaag, nagenoeg de hele dag heeft het geregend. Ik was bijna de hele dag thuis gebleven, maar aan het eind van de dag ben ik even buiten geweest. Met mijn schoonzus en broer ben ik wezen dineren in The Commons, het restaurant van The Student Hotel, dat is even de hoek om, in feite zijn zij mijn buren. Het was voor het eerst sinds ze verbouwd hebben en de formule hebben gewijzigd, dat ik daar gegeten heb. Ze hebben geen heel uitgebreide kaart, maar de pizza met geitenkaas en uienjam die ik gekozen had was erg smakelijk.

24-9-2018
Vanmorgen geoefend voor als ik over anderhalve week ‘s morgens om 5 uur op Zestienhoven moet zijn. Mijn schoonzus en broer vertrokken vandaag met dezelfde vlucht als ik dan neem naar Rome en ik heb ze vanmorgen weggebracht. Om half vijf ging mijn wekker, ik heb ze naar het vliegveld gebracht en om half zes was ik weer thuis. Even heb ik overwogen om weer naar bed te gaan, maar toch maar niet gedaan. In plaats daarvan had ik bedacht om wat vroeger te gaan hardlopen, maar toen ik de deur uit wou gaan was het net aan het regenen. Een half uurtje later was het droog en ben ik alsnog gaan rennen. Verder ben ik vanmiddag naar Zuid gewandeld en heb daar bij de Jumbo boodschappen gedaan. Ik kom daar niet zo vaak meer en dat komt deels doordat ze de inrichting van die winkel een tijdje geleden veranderd hebben waarbij een aantal produkten een erg onlogische plek gekregen hebben. Zo heb ik vanmiddag lang lopen zoeken voor ik de worst vond die ik op mijn lijstje had staan.

25-9-2018
Een lekkere dag vandaag. Vanmorgen boodschappen gedaan en vanmiddag ben ik via een omweg naar de bibliotheek gewandeld. Verder heb ik over vandaag niets te melden.

26-9-2018
Ik had vandaag wat moeite om op mijn benen te blijven staan. Het was prachtig weer en besloot een flinke wandeling te gaan maken. Op die wandeling kwam ik op Zuidplein terecht. Ik wou in de etalage van een winkel kijken en voelde mijn voet onder mij vandaan glijden en even later lag ik op de grond. Ik had niets geblesseerd en viel gelukkig naast de plas met gesmolten softijs die ervoor gezorgd had dat de tegels spekglad waren geworden. Een half uurtje later was ik onderweg naar huis en lag ik weer bijna op de grond. Ditmaal bleef mijn voet haken achter een scheefliggende trottoirtegel, maar nu was ik snel genoeg om mijn evenwicht te herstellen.

27-9-2018
Heerlijk weer vandaag, de hele dag scheen de zon. Vanmiddag daarom een flinke wandeling gemaakt. Ik ben richting het westen van de stad gelopen, het meest verre punt was de markt op het Grote Visserijplein.

28-9-2018
Het was vandaag minder mooi weer als gisteren, maar het viel zeker niet tegen. Twee keer de Plas rond geweest. Eerst hardlopend, later wandelend. Het viel me op dat de bomen in het bos nog erg groen waren, terwijl de bomen langs de Maasboulevard en ‘s Landswerf, waar ik uit mij appartement op kijk, al veel gele en bruine kleuren laten zien.

29-9-2018
Mijn archief ingedoken vandaag om de afschriften te zoeken die ik nodig heb om mijn aandeel te claimen in de schadevergoeding in verband met de teloorgang van Fortis tien jaar geleden. Nadat ik die van mij gevonden had bedacht ik me dat mijn vader misschien ook die aandelen had. Die had hij, minder als ik, maar ik vermoed dat het voor mij, mijn zussen en broer best de moeite waard is om uit te zoeken of we ook als erfgenamen aanspraak maken op de schadevergoeding. Verder ben ik vandaag naar Overschie gefietst om te kijken naar de plaats waar ik volgende week mijn auto neer wil zetten als ik naar Italiƫ ga. Ik was benieuwd of er ook in het weekend voldoende parkeerruimte was en die was er. Tenslotte ben ik vanavond bezig geweest met de wastafel in mijn badkamer. Hij liet niet goed door. Een gevolg van mijn werkzaamheden is dat ik morgen naar een bouwmarkt moet.