zondag 28 januari 2018

20-1-2018 t/m 27-1-2018

20-1-2018
Het was wel erg vroeg vanmorgen toen mijn wekker afging. Om half zes reed ik weg en verder heb ik het merendeel van de dag in e auto gezeten. Een paar files, veel wegwerkzaamheden en een natte sneeuwbui hielden ons wat op zodat we pas om half zeven in Brixen waren. Daar hebben we intrek genomen in ons reuzegrote appartement.

21-1-2018
Het sneeuwde toen ik vanmorgen wakker werd. Rustig gestart, we moesten nog even langs de skiverhuur, daarna hebben we beneden nog een bakkie gedaan en daarna naar boven. Het was mistig en het sneeuwde, maar vanmorgen toch lekker geskied. Op de Brandtstadl bij Scheffau geluncht en daarna terug gegaan. De terugweg was afzien, veel sneeuw en mist. Het gebeurt zelden dat ik val tijdens het skiën, maart tijdens de afdaling naar Brixen ben ik tot twee keer toe onderuit gegaan en ook nog een keer bijna. Ik was dan ook blij toen we met de apres-ski konden beginnen.

22-1-2018
Vandaag was het beter weer dan gisteren, maar nog niet echt goed. Vanmorgen wat lichte regen en vanmiddag af en toe een mistbank. Toch lekker wezen skiën. We waren met z'n tweeën, maar aan het eind van de dag zijn we gesplitst. Terwijl mijn maat met de cabinelift naar beneden ging, ging ik met de stoeltjeslift omhoog om daarna via een zwarte afdaling op hetzelfde punt uit te komen. Het verraste mij niet dat hij er eerder was, maar ik was er niet eens zoveel later.

23-1-2018
Weer lekker aan het skiën geweest vandaag. Vanmorgen was het nog af en toe mistig en wat lichte neerslag, maar later op de dag werd het beter. Op de laatste afdaling hebben we zelfs nog in de zon geskied. Na de apres-ski zijn we naar het restaurant hier vlakbij geweest voor een feestmaal, want een van mijn reisgenoten vierde zijn 60e verjaardag.

24-1-2018
De zon heeft vandaag nagenoeg de hele dag geschenen. We waren naar Westendorf gegaan en dat is een ideaal gebied voor zo'n dag. De gondel vanuit Brixen ging vanmorgen grotendeels door de schaduw, aar de rest van het gebied lag bijna allemaal in de zon. Een lekker dagje dus. Wat ook lekker was, was de lunch. Op een zonnig terras heb ik zitten smikkelen van bloedworst met gebakken aardappeltjes en zuurkool.

25-1-2018
Weer lekker weer vandaag. Eerst naar het hoogste punt van het gebied geskiëd, de Hohe Salve, daarna naar een van de laagste punten, het dalstation van Itter. Daar een bakkie gedaan en toen rustig weer terug geskied. Pas laat gaan lunchen, het was al twee uur geweest toen ik mijn Kasespatzle bestelde. Hij was erg smakelijk. Daarna nog twee afdalingen gemaakt en toen mijn reisgenoot bij de gondel afgezet. Net als eergisteren nam hij de lift naar beneden en ging ik met een andere omhoog zodat ik de zwarte dalafdaling kon maken. Nog effe lekker voluit gegaan.

26-1-2018
De laatste dag, weer mooi weer, maar het duurde even voordat de zon echt doorkwam. Lekker geskied, en in het zonnetje op een terras van Kaiserschmarren genoten. Na de laatste afdeling nog wat apres-ski en vanavond gegeten in het restaurant hier schuin tegenover. Het was lekker, zowel het dagje als het eten.

27-1-2018
Om kwart over zeven vanmorgen vertrokken uit Brixen. Onderweg een paar stukjes met dichte mist gehad, maar ook heel zonnige stukken. Het was druk, maar veel oponthoud heeft het niet gegeven, het enige stukje file dat we hebben gehad was door een pechgeval in een wegens wegwerkzaamheden versmalde weg, het gevolg was voor ons een kilometer file en een minuut of 10 vertraging. Het ging zo voorspoedig dat we om kwart voor zes vanmiddag in Oud Beijerland waren. Daar een hapje gegeten bij een Chinees, daarna naar huis en hier heb ik mijn bagage uitgepakt.

Geen opmerkingen: