vrijdag 19 januari 2018

14-1-2018 t/m 19-1-2018

14-1-2018
Ik ben er nog steeds niet uit of ik nu een nieuw paar handschoenen ga kopen. Vandaag ben ik mijn spullen voor de wintersport bij elkaar gaan zoeken en hierbij kwam ik een plastic tas tegen vol met handschoenen. Toch blijf ik overwegen om er nog een paar bij te kopen in de hoop dat ik met verwarmde handschoenen geen last meer zal hebben van koude handen. Vandaag had ik er niet zoveel last van, alleen toen ik boodschappen aan het doen was merkte ik dat het kouder was dan het zonnige weer deed vermoeden. Vanmiddag ben ik gaan wandelen, met een muts een dunne handschoenen en toen had ik geen last. Ik ben langs de rivier gewandeld, door Fascinatio, langs Kralingse Zoom en toen via de campus van Erasmus weer terug. Daarbij kwam ik langs het gebouw waar ik het laatste jaar van mijn opleiding heb gezeten. Van de week was het nog op het, lokale, nieuws, de blauwe gevelbeplating ervan blijkt brandbaar te zijn. Dat onderzoek was naar aanleiding van de rampzalige brand in een Londense flat afgelopen zomer. Ik heb geen idee of die beplating er 25 geleden er ook al op zat, maar als dat zo was heb ik dus risico gelopen.

15-1-2018
Achteraf gezien had ik een goede planning vandaag. Tijdens het hardlopen vanmorgen was het nagenoeg droog, alleen toen ik bijna thuis was begon het heel licht te regenen. Niet veel later ging het hard regenen en waaien en dat heeft het tot vanavond gedaan.

16-1-2018
Tussen de buien door was het vandaag een mooie dag. Vanmiddag ben ik naar de ANWB geweest voor de verwarmde handschoenen. Onderweg heb ik bij het Maritiem Museum geschuild omdat er een hagelbui was. Bij de ANWB heb ik de handschoenen gepast, eerst de L, die vond ik wat klein, daarna de XL die zat beter. Maar terwijl ik aan het passen was bedacht ik me dat het toch best wel een hele hoop geld was voor een paar handschoenen. Daarbij ben ik bang dat de verwarming wat kwetsbaar is en vooral dat de batterijen snel slijten. Mijn ervaring met oplaadbare batterijen is dat die vooral snel slijten als je ze niet gebruikt en als ik ze ga kopen zal ik ze vaak maar een week per jaar gebruiken. Dus heb ik nu voorlopig toch maar besloten om ze niet te kopen.

17-1-2018
Bezig geweest met de voorbereiding van mijn wintersport. Ik had nog twee spuitbussen met impregneerspray staan en die heb ik gebruikt om mijn skikleding waterdicht te maken. Volgens de gebruiksaanwijzing moest je ze bij voorkeur buiten en anders in een goed geventileerde ruimte gebruiken. Op mijn balkon was door de wind en de buien niet echt een goede optie, dus heb ik het maar in mijn badkamer gedaan. Toen ik klaar was stonk mijn hele huis naar de spay en dat sloeg een beetje op mijn adem. Volgens mij niet echt gezond, dus heb ik aan beide kanten van mijn flat wat opengezet, waardoor de boel een beetje doortochtte. Dat bleek nuttig.

18-1-2018
Storm vandaag. In eerste instantie dacht ik dat het wel meeviel, maar toen ik boodschappen had gedaan en de Boezemweg over wou steken kon ik door een paar windstoten nauwelijks vooruit komen. Een stukje verder, toen ik de Oostzeedijk overstak, had ik de wind in de rug. Ook toen was er een windstoot waardoor ik bijna omver werd geblazen, ik moest snelwandelen om dat te voorkomen. Verder heb ik niet zoveel van de storm gemerkt tot ik rond het middaguur uit het raam keek en zag dat een grote boom hier aan de overkant omver was geblazen. Hij was over de kade gevallen en heeft daarbij een elektra-kastje geplet, maar verder geen schade gedaan. Vanmiddag om drie uur kwam de plantsoenendienst hem opruimen. Op de stam na hebben ze de hele boom versnipperd, ze zijn daar anderhalf uur mee bezig geweest.

19-1-2018
Ik heb het plan om tijdens mijn wintersport een weekje niet hard te lopen, daarom heb ik vanmorgen een extra rondje gedaan. Bijna anderhalf uur gelopen, het ging lekker. Naast inpakken heb ik vandaag mijn boeken uitgelezen en die naar de bibliotheek terug gebracht. Wat ik ook terug gebracht heb was de DVD die ik geleend had, maar niet nadat ik de laatste aflevering van die serie die erop stond bekeken had. La Piovra, de octopus, is een Italiaanse serie uit de jaren 70 over de strijd tegen de Siciliaanse Mafia. Die serie stond op 25 DVD's die ik de afgelopen maanden van de bibliotheek geleend heb en allemaal gezien heb. Gisteren had ik de een na laatste aflevering gezien en ik wou niet tot na mijn wintersport wachten voordat ik de laatste zag. Dus heb ik vanmiddag het slot van deze indrukwekkende serie zitten kijken.

Geen opmerkingen: