zondag 4 februari 2018

28-1-2018 t/m 3-2-2018

28-1-2018
Ze waren zo rap van de weken, de boom die anderhalve week geleden met de storm omgewaaid was, werd diezelfde middag nog grotendeels versnipperd en opgeruimd het enige wat achterbleef waren wat stukken van de stam en het gemangelde elektriciteitshuisje waar hij opgevallen was. De dag daarna was er niets gebeurt met die resten en daarna ben ik op vakantie gegaan. Nu ik een week later weer thuis ben had ik verwacht dat de boel wel opgeruimd zou zijn, maar in de afgelopen week is er blijkbaar niets gebeurt.

29-1-2018
Ik heb heimwee naar de wintersport. Volgens de weersverwachting is het ongewoon warm hier, maar toen ik vanmorgen een krantje ging halen vond ik het koud. Er stond een harde wind en die hoorde ik ook langs mijn balkon gieren toen ik weer thuis was. Een reden om verder niet meer naar buiten te gaan en in de loop van de middag kwam er nog een reden bij, want het ging regenen.

30-1-2018
Ik ben nog niet helemaal in mijn goeie doen, normaal schrijf ik dit stukje aan het eind van de avond, maar dit is de tweede dag op rij dat ik dat vergeten ben en ik pas de volgende ochtend zit te typen. Het is nu dus de 31e maar dit stukje gaat over de 30e, de dag waarop ik had willen schrijven dat ik tot tweemaal toe de Kralingse Plas rond ben gelopen. Eerst 's ochtends, hardlopend de grote ronde en 's middags nog een keer, toen wandelend langs het water. Die laatste keer viel mij op dat de eerste krokussen in bloei aan het komen waren.

31-1-2018
Ik was even in verwarring toen ik vanmorgen naar buiten keek en in de vlaggenmast aan de overkant een vlag zag hangen. Ik had daarvoor naar het nieuws liggen luisteren en ik had niets gehoord dat een aanleiding zou zijn om de vlag halfstok te hangen. Het duurde even voordat ik doorhad dat het niet de bedoeling was hem halfstok te hangen, maar dat hij gewoon niet helemaal goed omhoog getrokken was, waardoor hij niet in top hing. Dat had hij moeten doen bij gelegenheid van de verjaardag van Prinses Beatrix.

1-2-2018
Toen ik vanmorgen boodschappen wou gaan doen, keek ik naar buiten en zag ik dat het regende, dus heb ik het maar even uitgesteld. Drie kwartier later was het droog, zelfs een beetje zonnig maar ook al bijna lunchtijd. Mijn brood was op, dus ik moest de boodschappen voor de lunch doen, om het een beetje snel te doen ben ik maar op de fiets gegaan. Toen ik bij de Slaak fietste, waarschuwde iemand mij dat ik een handschoen verloren had. Het bleek dat ik die los op mijn bagagedrager had laten liggen, ik had ze niet nodig en wist niet dat ze daar lagen. Dus was ik de dame die mij waarschuwde dankbaar.

2-2-2018
Vanmiddag in de bibliotheek opgezocht hoe het zat met het indienen van een bezwaar tegen de WOZ waardering van mijn huis. Het was goed dat ik dat deed, want ik ontdekte dat je dat binnen 6 weken na de aanslag moet doen. Gelukkig zit ik nog binnen die termijn, maar om die niet te laten verstrijken heb ik de koe vanmiddag direct maar bij de hoorn gehad. Ik vermoed dat ik een goede kans maak dat mijn bezwaar gegrond wordt verklaard, want de waardering van mijn appartement is ruim 15% hoger dan die van mijn buurman, die precies hetzelfde appartement heeft.

3-2-2018
Al een tijdje is het zo dat als ik mijn hardlooproute via de Erasmus- en Brienenoordbrug loop, vind ik dat de route net iets te kort is. Daarbij komt dat er sinds een tijdje nieuwe winkels zijn met een parkeerplaats waarvandaan automobilisten geen zicht hebben op het voetpad op het moment dat ze die verlaten. Ik ben er dan ook al een aantal keer bijna onder een auto gelopen. Ik ben nu langs andere kant van de Stadionweg gelopen. Het is een betere route, maar ik ben er nog niet helemaal tevreden over. Bij de Kuip ging ik een trap af die ik te lang vond en ik kwam twee kruisingen met stoplichten tegen, wat ik liever niet heb. Wat tijd betreft ging het wel goed. De komende tijd ga ik de route fijntunen.

Geen opmerkingen: