zondag 11 februari 2018

4-2-2018 t/m 10-2-2018


4-2-2018
Mooi winters weer vandaag, heel zonnig, binnen achter het raam, maar buiten was het koud want er stond wel een ijzig koude wind. Vanavond weer genoten van Zondag met Lubach, mooi vond ik zijn vondst dat morgen om 12 uur het alarm afgaat om mensen erop te wijzen dat ze in het donorregister moeten vastleggen wat hun keuze is. Want eigenlijk is het gewoon schandalig dat we de donorwet nodig hebben omdat maar zo weinig mensen hun keuze vastgelegd hebben.

5-2-2018
Vanmorgen hardgelopen en boodschappen gedaan. Bij het rennen was het nog wat bewolkt, maar toen ik naar de winkel ging was er volop zon. Een echte winterse dag, want de temperatuur kwam, ondanks die zon, nauwelijks boven het vriespunt. Na de lunch wou ik van het mooie weer gaan genieten met een flinke wandeling, maar op het moment dat ik de deur uit wou gaan keek ik door het raam en daar zag het er heel anders uit dan aan de voorkant. Toch maar thuis gebleven, want ik had het idee dat het snel gedaan zou zijn met het mooie weer. Dat bleek een verkeerde beslissing.

6-2-2018
Ik begin mijn dag meestal met het luisteren naar het Radio 1 journaal. Vandaag was dat niet zo fijn voor iemand die zijn geld op de beurs verdient, want na de beurzen in Europa en Amerika waren de afgelopen nacht ook die in Aziƫ flink gezakt. Vandaag ging dat hier door en hebben de meeste aandelen die ik heb nog eens rond de 3% verloren. Vanavond was er wel goed nieuws, op teletekst zag ik dat de Dow Jones, na in eerste instantie verder weggezakt te zijn, uiteindelijk ruim in de plus is gesloten, ruim de helft van het verlies van gisteren is weer goed gemaakt.

7-2-2018
Sinds het februari is, dus al een week, heb ik het idee dat er iets niet klopt op de foto die op de kalender staat. Op de foto staat De Hef met recht daarachter De Zwaan. Deze mooie foto ziet er niet uit als trucage, maar steeds kijk ik ernaar met het idee dat er wat mis is. Ik heb gedacht dat er gebouwen in de achtergrond ontbraken maar helemaal zeker was ik niet. Op deze heerlijk zonnige, maar koude dag, ben ik naar de kade bij de voormalige Oranjeboombrouwerij gewandeld, het punt waar volgens mij de foto is genomen. Of er gebouwen in de achtergrond missen heb ik niet vast kunnen stellen, maar wel dat het een oude foto is. Het beweegbare gedeelte van de brug, het val heet dat, is na restauratie een half jaar geleden weer teruggehangen. Op de kalender hangt het val er in, maar er is ook een verbinding tussen de toppen van de beide pylonen en die is er nu niet meer. De foto is dus van voor de restauratie en dus minstens een jaar of twee oud.

8-2-2018
Opnieuw een lekkere dag vandaag, binnen was het lekker in het zonnetje buiten was het ook lekker maar wel wat fris. Niet veel buiten geweest vandaag, alleen heb ik vanmiddag een wandeling van een tweetal uur gemaakt.

9-2-2018
Vanwege de voorspelde sneeuw was ik vanmorgen direct na het opstaan al gaan hardlopen. Het was maar een half uurtje, dus ik was snel weer terug. Daarna de rest van het ochtendritueel gedaan onder de douche en aan de ontbijttafel. In de loop van de ochtend ben ik ook nog boodschappen wezen doen, nog steeds zonder sneeuw en die viel ook niet toen de opening van de Olympische Spelen begon. Ik vond het een indrukwekkend schouwspel. Bijzonder is dat mijn TV of eigenlijk de digibox die er in zit, een andere breedte heeft dan die waarin het TV-signaal wordt uitgezonden. Daardoor valt er aan de zijkant van mijn beeld een klein randje weg. Nu was dat heel toepasselijk, want van het logo van de NOS dat in de linkerbovenhoek van het beeld stond viel nu de N weg, zodat OS overbleef.

10-2-2018
Na een wat mistig begin werd het vandaag best een mooie dag. Vanmiddag even zonder echt doel de stad in gelopen. Bij Blokker op de Hoogstraat hield men opheffingsuitverkoop, ik ben daar even naar binnen gelopen. Ik had helemaal niets nodig, maar heb met limonadeglazen de winkel weer verlaten.

Geen opmerkingen: