dinsdag 17 mei 2016

7-5-2016 t/m 16-5-2016

7-5-2016
Gisteren een groot deel van de dag een pet opgehad. Dat was zinvol, want hij heeft ervoor gezorgd dat de zon mijn hoofd niet heeft doen verbranden. Maar de pet zit niet in mijn nek en weer om een shawl om te doen was het niet echt, dus is mijn nek wel verbrand. Vandaag hem dus maar ingesmeerd, want het was opnieuw een zonnige dag waar ik van geprofiteerd heb door een flinke wandeling te maken. Dat was niet vanzelfsprekend, want ik had ook op mijn balkon kunnen gaan zitten. Maar ik ben vandaag nauwelijks op mijn balkon geweest, alleen vanmorgen even omdat er een oud binnenvaartschip dwars over de haven hier voor de deur lag. Een raar gezicht, dus heb ik er maar een foto van gemaakt.

8-5-2016
Vandaag was een beetje een kopie van vorige week zondag. Vanmorgen weer begonnen met flink stuk hardlopen, 10 minuten meer dan vorige week, maar ook veel zwaarder omdat het weer nu zo mooi was. Na de lunch vanmiddag gaan wandelen, met als doel radiostilte zodat ik tijdens Studio Sport de afloop van voetbalcompetitie kon zien. Dat is niet helemaal gelukt, om 6 uur zette ik de TV aan en begon het nieuws met de ontknoping van de eredivisie. Nog gauw even op een andere zender gezet, maar na het nieuws begon de reguliere uitzending van Studio Sport met dezelfde spoiler. Gelukkig vertelde ze nog niet hoe het met de wedstrijden van Willem II en Excelsior was gegaan, dat zag ik pas in de voetbal uitzending. Het was spannend, want eerst lieten ze Willem II zien en die won, dus moest Excelsior dat ook doen om de nacompetitie te ontlopen. Het was spannend. Ik ben nu tevreden. Tijdens mijn wandeling vanmiddag ben ik door het park bij de Euromast gelopen. Het was daar rustiger dan afgelopen donderdag toen ik de foto maakte.

9-5-2016
Vanmorgen tussen half negen en half elf zou een monteur van Stedin op bezoek komen om een nieuwe, slimme, meter te installeren. Gelukkig was ik op tijd opgestaan, want om 10 over acht was hij er al. Voor negenen was hij al klaar. Mijn plan was om na zijn bezoek mijn camper in te gaan pakken en dan morgen naar Antwerpen te rijden om een tijdje te gaan wandelen in Vlaanderen. Maar omdat de monteur zo snel klaar was, was het nog vroeg toen ik mijn camper had ingeladen. Daarom ben ik vandaag maar alvast vertrokken. Vanmiddag al een flinke afstand langs de linkeroever van de Schelde gelopen. Het begon met eerst een heel mooi stuk natuur en daarna een havengebied, Het eerste was bijzonder mooi, het tweede interessant.

10-5-2016
Vanmorgen al voor half negen ben ik gaan wandelen. Door een industrieel gebied, maar ik wandelde al snel onderaan de rivierzijde van een dijk die langs de Schelde liep. Dat liep mooi, bijzonder was dat ik er een fazant tegenkwam die niet direct opvloog zoals gebruikelijk maar zich rustig door mij liet bekijken. Een mooie vogel. De dijk eindigde bij het Fort Liefckenshoek. Daar ging het even mis, ik liep op een weg die dood liep, er was wel een klein wandelpaadje dat ben ik gaan volgen, maar kwam bij een hek uit. Toen ik dat hek volgde kwam ik uiteindelijk weer op een punt uit waar ik eerder ook was geweest. Daarna een andere route gekozen, dat ging ook niet helemaal goed, want doordat ze een nieuwe sluis aan het aanleggen zijn waren er allerlei wegen afgesloten. Na veel omwegen kwam ik toch bij mijn doel, het dorp Doel. Een spookdorp, onder de rook van de gelijknamige kerncentrale. Het ziet eruit alsof er in die centrale een ongeluk is geweest, op een handjevol na zijn alle panden in het dorp onbewoond en dichtgemetseld. Gelukkig was de molen nog wel open, want daar was een restaurant en ik had erg behoefte aan een kop koffie. Daarna via een andere route terug gelopen, dat ging goed alhoewel ik wel een flinke stortbui op mijn paraplu kreeg. Het was inmiddels kwart voor vier toen ik bij mijn auto terug was, dus heb ik wat laat geluncht vandaag.

11-5-2016
Vanmorgen eerst een heel klein stukje gereden naar Paal, aan de rand van Het Verdronken Land van Saeftinghe. Vanaf daar gaan wandelen, net als gisteren met als doel Doel, maar nu dus van de andere kant. Liep ik gisteren vooral door havengebied, vandaag liep ik langs polders, waaronder de beruchte Hedwiege polder. Ook vanmorgen had ik de afstand die ik wou gaan lopen veel korten ingeschat dan hij was. Ik had 6 uur gelopen, zonder pauze toen ik weer bij mijn camper terug was. Na de lunch ben ik nog een klein stukje de andere kant opgelopen, maar na een uurtje vond ik het genoeg en ben ik omgedraaid. Dat was maar goed ook, niet alleen was mijn bidon met water leeg, ook merkt ik op de terugweg dat ik wel erg moe was. Toen ik bij mijn camper terug was heb ik eerst een tijd uitgeteld naar de radio zitten luisteren en koffie gedronken. Pas in de loop van de avond kreeg ik weer wat energie. Misschien morgen toch wat minder lopen.

12-5-2016
Ik lijk te beginnen te wennen aan mijn nieuwe kaarten, want mijn wandeling van vanmorgen goed gepland. Ik was netjes op tijd terug voor mijn lunch terwijl ik ook nog een koffiepauze heb gehad. Wel was de koffiepauze wat laat, maar dat kwam omdat ik pas laat een café tegenkwam. Ik had verwacht in Perkpolder koffie te kunnen drinken, maar daar was geen enkele uitspanning. Er was trouwens überhaupt weinig. Ik had gedacht dat de plaats die zijn bekendheid dankt aan de veerpont naar Kruiningen een flink dorp zou zijn. Niets was minder waar, het dorpje bestaat uit slechts twee huizen, een grote parkeerplaats en een aanlegsteiger met een veerboot. Dat veer vaart tegenwoordig alleen in de zomer en niet meer naar Kruiningen maar naar Hansweert.

13-5-2016
Volgens de voorspellingen was het vandaag voorlopig de laatste mooie dag. Gisterenavond had ik mij al bedacht dat ik er maar van moest profiteren door het stuk dat ik nog langs het strand wou wandelen, van Breskens naar Het Zwin bij Cadzand-bad, een dag naar voren te schuiven. Dat heb ik gedaan, vanmorgen vroeg opgestaan en naar Breskens gereden. Mooi op tijd voor de lunch was ik weer terug van mijn strandwandeling naar de Belgische grens. Daarna ben ik richting Terneuzen gaan wandelen, wetende dat ik dat vandaag zou halen. Ik ben ongeveer tot halverwege gekomen, toen terug naar mijn auto en daarmee naar Terneuzen gereden, om daar te overnachten. Morgen wil ik vanaf hier het laatste stuk gaan wandelen. Vergeleken met vandaag zal dat weinig zijn, een kilometer of 30 terwijl vandaag bijna het dubbele heb gelopen.

14-5-2016
Zoals voorspeld is het weer omgeslagen, het is kouder en af en toe valt er een buitje. Toch viel het best mee, want de buien waren van korte duur en tussendoor scheen af en toe de zon nog, wel was de kille wind, zeker op de momenten dat ik lang de Westerschelde liep af en toe vrij hard. Tijdens het wandelen vanmorgen heb ik getwijfeld of ik vanmiddag terug naar Antwerpen zou rijden om vanaf daar verder te gaan met mijn wandeling, of dit ik naar huis zou gaan om later, als het beter weer is, verder te wandelen. Een telefoontje van een vriend van mij gaf de doorslag, hij is morgen jarig en nodigde mij uit om te komen eten, dus ben ik naar huis gereden.

15-5-2016
Tijdens het hardlopen vanmorgen een paar korte buitjes tegengekomen. In eerste instantie waren ze zo kort dat ik er nauwelijks nat van werd. Tot ik bijna thuis was, ik liep bij de Erasmusbrug toen het weer begon te regenen, deze bui was wel kort maar ook heel fel. Dus het was maar goed dat ik snel daarna thuis was. Vanmiddag naar Oud-Beijerland geweest, een vriend van mijn was jarig en had mij voor een etentje uitgenodigd. Ik had een cadeautje meegenomen waar ik gisteren al over had willen schrijven. Ik was toen bij de Jumbo en moest nog een cadeau hebben. Naast het koffieapparaat staat daar een rek met DVD's. Dus met een bakkie in de hand stond ik voor dat rek en pakte er één uit en keek op de achterkant waar hij over ging. Ik lees de flaptekst en het blijkt de film te zijn van het boek dat ik op het moment aan het lezen ben. Een raar toeval dat ik die als eerste uit het rek pak, zeker omdat niets op de voorkant van de hoes doet denken aan het boek, zelfs de titel is anders, het boek heet “Donker hart” en de film “Gone girl”. Het moest dus blijkbaar zo zijn dus heb ik hem die DVD cadeau gedaan.

16-5-2016
Tweede Pinksterdag, ik blijf het een beetje een rare feestdag vinden. Ik heb er een rustige dag van gemaakt. Het weer viel helemaal niet tegen, maar door mijn verwachtingen ben ik een groot deel van de dag thuis gebleven. Rond een uur of drie vanmiddag bedacht ik me dat ik niet de hele dag binnen wou zitten en toen ben ik nog even naar de Coolsingel gelopen waar de finish van de Roparun bezig was. Het was er gezellig druk.

Geen opmerkingen: