zaterdag 7 mei 2016

4-5-2016 t/m 6-5-2016

4-5-2016
Dodenherdenking, als ik in Rotterdam ben heb ik de gewoonte om naar de herdenking op de hoek van de Oostzeedijk en de Hoflaan te gaan. Uit de jaren 80 herinner ik me dat er enkele tientallen mensen bij waren, vanavond schat ik dat er ruim 100 mensen waren. Toen was er een marinier die de Last Post blies en de twee minuten stilte. Nu ook, maar daarnaast is er nu ook een programma met toespraken. Een mooie ceremonie. Wat ook verbeterd is ten opzichte van vroeger is het verkeer. Vroeger was er nog wel eens een auto die tijdens de ceremonie langs kwam rijden, nu waren alle straten, ook de Boven-Oostzeedijk afgezet. Op de hoek waar de herdenking is, staat een herdenkingskruis voor de 20 mannen die daar begin april 1945 gefusilleerd zijn als represaille voor een aanslag op een SS'er.
De foto heb ik trouwens al eerder vanmiddag genomen.

5-5-2016
Naar het bevrijdingsfestival in het park bij de Euromast geweest. Eigenlijk zelfs twee keer, eerst vanmiddag, het was leuk, maar wel erg druk. Ik had trek in een biertje, maar geen zin om eerst lang in de rij te gaan staan om munten te kopen en daarna bij de biertent, dus ben ik thuis maar een lentebok gaan drinken. Na mijn diner ben ik terug gegaan, een Spaanstalige feestband gezien en ervan genoten. Daarna begon de slotact een deejay. Dat is niet echt mijn muziek, na het tweede nummer, dat in mijn oren ongeveer hetzelfde was als het eerste, had ik er genoeg van en ben ik mijn fiets op gaan zoeken. Maar ik kan toch terugkijken op een leuke dag, waarop ik mooie livemuziek heb gezien en gehoord.

6-5-2016
Ik ben een beetje moe. Dat komt omdat ik hard bezig ben geweest vandaag. Vanmorgen naar Maassluis gefietst en vanaf daar verder gegaan met mijn wandeling. Langs de Nieuwe Waterweg ben ik naar Hoek van Holland gewandeld, daar geluncht en toen weer terug gelopen. In Maassluis mijn fiets weer gepakt en terug naar huis gereden. Op de terugweg merkte ik toch een smet op deze bijzonder mooie dag op, het waaide een beetje en ik had tegenwind. Vandaar dat ik nu flink moe ben, maar ook voldaan na deze mooie dag.



Geen opmerkingen: