dinsdag 24 mei 2016

21-5-2016 t/m 23-5-2016

21-5-2016
Regelmatig moet ik mijn koffiemachine schoonmaken. De zetgroep moet je er dan uithalen en onder de kraan afspoelen. Ik stel dat nog wel eens uit, maar vanmorgen heb ik het weer eens gedaan. Daar was verder geen probleem mee, alleen om die zetgroep eruit te halen moet je eerst de bak met koffieprut verwijderen. Die had ik voor het apparaat gezet en toen ik de zetgroep weer terugzette, stootte ik met mijn arm tegen die prutbak waardoor die op de grond viel. Gelukkig was de bak nog heel, maar het was wel even nodig om daarna de vloer te vegen.

22-5-2016
Het was wel even afzien vanmorgen, mijn plan was tweeënhalf uur hard te lopen en dat heb ik ook gehaald, maar vraag niet hoe. Het zou koud en regenachtig zijn, dus had ik een lange broek en mijn jack aan. Tussen kwart voor 10 en kwart over 12 was het droog en temperatuur was niet hoog, maar liep wel wat op en was eigenlijk hoog genoeg om in een korte broek en een hardloopshirt te lopen. Ik was nog maar net weg toen ik last van de warmte begon te krijgen. Dat had blijkbaar ook invloed op mijn snelheid, want ik heb dezelfde route gelopen als drie weken geleden en bij de Ridderster waar ik toen precies 1 uur op mijn klok had staan, stond hij nu 4 minuten verder. Na vijf kwartier lopen ben ik gedraaid en dezelfde weg terug gegaan, moe maar voldaan kwam ik weer thuis. Ik herstelde goed. Verder vandaag niet zoveel gedaan, alleen nog even naar AH geweest om boodschappen te doen. Me verbaasd over hoe druk het daar op zondagmiddag was en een quatro fromagi, diepvriespizza gekocht. Die bleek vanavond erg smakelijk.


23-5-2016
Het zou noodweer worden, vandaag zou de hoeveelheid regen vallen die normaal in een maand valt. Dat viel mee, vannacht heeft het geregend, maar niet dusdanig dat het mij uit mijn slaap hield. Overdag was het de hele dag druilerig, maar geen grote buien. Bang om door noodweer overvallen te worden ben ik vanmorgen binnen gebleven en heb ik mijn boek uitgelezen. Donker hart (oorspronkelijk Gone girl) van Gillian Flynn was een heel bijzonder boek. Het verhaal wordt vanuit twee hoofdpersonen verteld die elkaar steeds afwisselen. Mooie plotwisselingen zorgden ervoor dat mijn sympathie en antipathie tijdens het lezen af en toe heen en weer schoof tussen beide hoofdpersonen.


Geen opmerkingen: