zaterdag 21 mei 2016

17-5-2016 t/m 20-5-2016

17-5-2016
Ik werd een beetje raar wakker vanmorgen. Vlak voor half acht was heb ik de radio aangezet, de reclame was bezig, het volgende moment begon het nieuws met de melding dat het acht uur was. In eerste instantie dacht ik dat de nieuwslezeres zich vergiste, maar toen ik op de klok keek bleek dat niet het geval te zijn. Blijkbaar ben ik direct nadat ik de radio aangezet heb weer in slaap gevallen en precies een half uur later weer wakker geworden.

18-5-2016
Ik was vanmorgen even bang dat er wat mis was met de nieuwe elektriciteitsmeter die vorige week geplaatst is. Ik rook een sterke geur van smeltend plastic, dus ik dacht dat er ergens bedrading aan het smelten was. Mijn neus in de meterkast gestoken en tot mijn opluchting zat het probleem niet daar. Verder mijn neus als kompas gebruikt en toen bleek dat aan de achterkant de stank het ergst was. Uit het raam kon ik niets zien, maar vanaf de brandtrap zag ik wat de oorzaak was. Bij het pand hiernaast, dat het afgelopen jaar tot appartementen is verbouwd hoort een parkeergarage. Ze waren bezig om de dakbedekking daarvan te vernieuwen en daarvoor stond er een ketel kokend teer op het dak. De rook daarvan zorgde voor de stank. De oplossing was simpel, ik heb, aan de voorkant van mijn flat, de balkondeur opengezet, dat werkte, want ik heb verder niets meer van de stank gemerkt.

19-5-2016
Vandaag voor het eerst sinds ik mijn aandelenportefeuille bij Binck gestald heb, heb ik daar een order geplaatst. Ik had geld naar die rekening overgemaakt omdat ik ABN Amro wou kopen. Dat geld was nog niet binnen, maar doordat gisteren de bieding op TNT was afgehandeld, had ik toch voldoende geld op mijn rekening staan om die order te plaatsen. Op het moment dat ik de order schreef was de laatste koers 17,37, ik vond 17,33 wel een mooi bedrag dus dat heb ik geboden. Ik dacht dat hij de rest van de dag alleen omhoog gegaan was, maar ik kijk zojuist op de app en zie dat hij aan het eind van de middag nog een dipje heeft gemaakt. Ik had zelfs nog een stuiver minder kunnen bieden. Maar ik ben toch wel tevreden want de slotkoers vandaag is ruim 3 stuivers hoger dan wat ik betaald heb.

20-5-2016
Tijdens mijn reis door Italiƫ afgelopen winter had ik mij voorgenomen om als ik weer thuis was een bezoek aan een opticien te brengen omdat ik merkte dat ik steeds meer moeite met lezen krijg. Eenmaal thuis ging alles weer goed en heb ik het voornemen op de lange baan geschoven. Toen ik vorige week met mijn camper op pad was merkte ik dat daar het licht gewoon een stuk minder is dan thuis, want toen had ik er 's avonds weer meer moeite mee om te lezen. Vandaag ben ik eropuit gegaan om een bril te kopen. Niet naar een opticien maar naar een bouwmarkt. Dat klinkt vreemd, maar is dat niet want ik ging geen leesbril maar een WC-bril kopen. Er zit een mooie houten bril op mijn WC, maar het scharnier is al een tijd gebroken, waardoor de klep een beetje los zit. Tegen mijn verwachting in bleek ik bij Praxis ook een setje WC-brilscharnieren te kunnen kopen. Met 9 euro relatief duur, maar een stuk goedkoper dan een nieuwe bril. Ik heb ze gekocht en ze er vanmiddag opgezet. Ik heb dus geen nieuwe bril, maar de oude heeft nu wel weer mooie glimmende scharnieren.

Geen opmerkingen: