zaterdag 26 maart 2016

24-3-2016 t/m 25-3-2016

24-3-2016
Het is me het weekje wel, na de aanslagen van afgelopen dinsdag waren media vandaag opnieuw in rep en roer. Weer volop extra nieuwsbulletins en speciale programma's, minder schokkend dan het nieuws uit Brussel, maar het overlijden van Johan Cruijff lijkt wel net zoveel losgemaakt te hebben. Bijzonder was de extra uitzending van FC Rijnmond, de voetbal talkshow van TV Rijnmond. Met twee voormalig ploeggenoten van Cruijff werd vooral teruggekeken naar het jaar dat hij bij Feijenoord speelde en zij de dubbel pakte. Een mooi eerbetoon aan deze grootse voetballer.
Ik zag dat hij overleden was toen ik in de bibliotheek was om vergelijkingen te doen. Ik wil een smartphone kopen en heb verschillende modellen naast elkaar gezet, ik heb er nu twee op het oog, maar ik wil er nog even over nadenken. Mijn plan is om zaterdag de knoop door te hakken. Wat ik ook vergeleken heb waren effectenbedrijven. SNS bank stopt over een paar maanden met die dienst en ik moet mijn portefeuille dus ergens anders onderbrengen. Ik heb de tarieven van verschillende brokers naast elkaar gezet en had bijna voor Degiro.nl gekozen, want die was duidelijk de goedkoopste. Gelukkig keek ik nog even op Internet rond en zag veel negatieve berichten over die broker onder andere over dat zij de effecten die zij in beheer hebben uitlenen. Dat brengt een risico met zich mee dat ik niet met zo'n belangrijk deel van mijn vermogen wil lopen. Dus kies ik voor een iets duurdere, ik twijfel nu tussen Binck en het Belgische Keytrade. Ook hierover wil ik zaterdag de knoop doorhakken.
Tot slot de foto net als gisteren kwam er even na zessen een megagroot ponton langsvaren. Zo groot dat ik mij afvroeg of het wel door de Koninginnenbrug kon. Blijkbaar past het, want een tijdje later zag ik de Erasmusbrug open gaan.

25-3-2016
Vandaag heb ik de eenentwintigste eeuw betreden, ik heb een smartphone gekocht. Nog niet in gebruik genomen, de batterij moest de eerste keer minstens 8 uur opgeladen worden, dus dat vindt nu plaats. Morgen dus waarschijnlijk meer.
Ook mijn andere onderzoek op het Internet van gisteren heeft vandaag resutaat gehad, ik heb besloten om mijn effectenportefeuille bij Bink onder te brengen. Mijn gegevens ingevuld op de website, begin volgende week zal het welkomstpakket in mijn brievenbus liggen, zodat ik echt een rekening kan openen.

Geen opmerkingen: