zondag 20 maart 2016

17-3-2016 t/m 19-3-2016

17-3-2016
Ik heb getwijfeld vanmorgen. Terwijl ik aan het hardlopen was heb ik erover nagedacht of ik één dezer dagen stop met mijn wandeling langs de Seine en naar huis ga, zoals ik oorspronkelijk van plan was, of dat door zou blijven wandelen tot ik in Parijs ben. Ik kwam er tijdens het rennen niet uit, maar toen ik daarna aan het wandelen was heb ik besloten om tot Parijs door te wandelen. Deels omdat het erg mooi weer was vandaag, maar vooral omdat ik het wel een leuk gegeven vond dat ik in één reis na Kerst in Rome nu met Pasen in Parijs kon zijn. Ik was eruit en een paar uur later heb ik mijn plannen weer veranderd. Ik was voor de koffie tot net na het eind van het kanaal gekomen en wandelde daarna dus weer langs de echte rivier. Een half uur gelopen over een mooi pad, wat wel opviel was dat het water hoog stond, maar dat is de hele week al zo. Tot ik op een punt kwam waar het water het jaagpad overstroomd had, ik kon er, met nauwelijks natte voeten, net langs. Het wandelpad dat tussen een meer en de rivier in zou liggen, was er niet meer, het meer was een onderdeel van de rivier geworden. Maar ik kon eromheen en verrassend snel kwam ik toch bij de brug over de rivier en kon ik aan de andere oever mijn terugweg beginnen. Daar hetzelfde probleem tot vier keer toe ben ik om moeten keren omdat de weg die ik volgde overstroomd was. Toen heb ik de conclusie getrokken dat ik beter met deze wandeling verder kan gaan als het waterpeil wat lager is. In plaats van richting Parijs heb ik nu mijn auto richting Rotterdam gestuurd. Na 20 Kilometer gestopt, ik blijf vannacht in de Champagnestad Sézanne slapen.

18-3-2016
Een dagje Champagnestreek, eerst vanmorgen een wandelroute gevolgd door Sézanne, daarna naar Epernay gereden en daar de stad bekeken. Tussen Epernay en Reims gestopt voor de lunch en daarna het bos achter de parkeerplaats ingelopen. Dat werd een mooie wandeling van bijna 2 uur. Daarna verder naar Reims, eerst boodschappen wezen doen bij de Cora en daarna naar de overnachtingsplek. De plek die ik om mijn lijstje heb staan is bij het stadion en daar stond op een bord dat je er morgen vanaf 7 uur niet mocht parkeren vanwege een wedstrijd. Geen zin om zo vroeg op te staan, dus ik sta nu ergens in een buitenwijk aan de noordkant van de stad. Zo ver van het centrum dat ik eraan twijfel of ik daar morgen nog wel naar terug ga.

19-3-2016
Vooral boodschappen gedaan vandaag. Tijdens het hardlopen kwam ik erachter dat er vlak bij de plek waar ik overnacht heb een Decathlon was. Ik moest nog nieuwe hardloopschoenen hebben, dus heb ik die daar gekocht. Verder in die zaak rondgekeken en getwijfeld of ik ook nog een paar schoenen van de jachtafdeling mee zou nemen, 17 euro voor een paar mooie stevige schoenen is geen geld, maar toen bedacht ik me dat ik nog zoveel paar schoenen heb dat ik me voorgenomen heb alleen nog maar schoenen te kopen als ik een ander paar weg ga gooien. Wat ik met mijn oude hardloopschoenen trouwens nog niet gedaan heb. Daarna bij Auchan mijn gewone boodschappen gedaan plus nog wat extra dingen. Bij de Lidl vooral wijn gekocht, waarbij het mij opviel dat het prijsverschil tussen Frankrijk en Nederland een stuk minder is dan een paar jaar geleden. Tenslotte de grens over en bij Colruyt nog wat aanvulling voor mijn voorraadkast gehaald. Toen was het eind van de middag daar en ging ik op zoek naar een overnachtingsplaats. Die ik in mijn boek had staan bleek niet meer te bestaan. Uiteindelijk ben ik naar Brasschaat doorgereden, daar wist ik dat er een mooie plek is en daar kan ik morgen voor ik naar huis ga mijn vuil water lozen.

Geen opmerkingen: