donderdag 24 maart 2016

22-3-2016 t/m 23-3-2016

22-3-2016
Vanmorgen tijdens het opstaan hoorde ik het eerste bericht dat er op Zaventem een ontploffing was geweest. Daarna het nieuws een tijdje blijven volgen, het was snel duidelijk dat het een aanslag was en dat er ook een bom afgegaan was in een metrostation in de Europese wijk. Het komt wel erg dichtbij, zeker als ik me bedenk dat ik afgelopen zaterdag nog door Brussel ben gereden. Vanavond in “De Wereld Draait Door” zat er een Belgische Marokkaan, blijkbaar een bekende regisseur. Hij stelde vast dat de idioten die aanslagen plegen verdeeldheid willen zaaien, maar in het door de taalstrijd verscheurde BelgiĆ« juist het tegendeel bereiken.

23-3-2016
Gisteren middag heb ik mijn belastingaangifte gedaan. Helaas moet ik een flink bedrag bijbetalen. De afgelopen jaren was dat steeds andersom, maar tegenwoordig houdt de fiscus bij de voorlopige aanslag wel rekening met het feit dat ik nogal wat dividendbelasting betaal. Vandaag de boel gecontroleerd en ik blijk toch een foutje gemaakt te hebben. Ik heb mijn aandeel in het vermogen van de VVE niet helemaal goed berekend, ik zat een beetje te hoog. Het gevolg is beperkt, het bedrag dat ik bij moet betalen is 1 euro hoger dan het eigenlijk zou moeten zijn. Die schenk ik Minister Dijnselbloem, ondanks dat ik nog steeds boos op hem ben omdat hij mijn aandelen SNS Reaal van mij heeft afgepakt.

Geen opmerkingen: