zaterdag 5 december 2015

29-11-2015 t/m 4-12-2015

29-11-2015
Ik vond het vreemd dat ik vanmorgen een kolonne ME-busjes langs zag rijden. Het voetbal was gisteren al, Feijenoord heeft gewonnen en Excelsior heeft ze goed partij gegeven (de coach was ondanks de nederlaag tevreden). Later zag ik dat die busjes zich op het Willemsplein hadden verzameld, daar was blijkbaar iets aan de hand. Uit nieuwsgierigheid ben ik vanmiddag naar de voet van de Erasmusbrug gewandeld, want daar is het Willemsplein en dus niet bij de Willemsbrug. Er lagen drie marineschepen en een politieboot en er was zoveel politie op de been dat ik dacht dat het een demonstratie in het kader van de politie CAO was. Het bleek echter dat Duitse neo-nazi's aan het protesteren waren tegen de godsdienstvrijheid.

30-11-2015
Toen ik vanmorgen uit mijn raam keek zag ik dat een trauma-helikopter aan kwam vliegen. Hij lande aan de overkant van de Maas op de Feijenoordkade. Mijn verrekijker gepakt en ik zag dat er bij de Nassaubrug een ambulance en enkele politieauto's met zwaailichten stonden. Ik kon niet zien wat de calamiteit was. Ik had de verwachting dat vanavond wel op TV Rijnmond in het nieuws of op teletekst te zien, maar ook dat niet. In ieder geval zag ik de heli na een half uurtje weer opstijgen en heb ik hem op de foto gezet.

1-12-2015
Afgelopen zaterdag lag het nieuwe nummer van Gers! in mijn brievenbus. Een opvallend mooi tijdschrift, met een mooie lay-out, prachtige fotografie en boordevol artikelen over Rotterdam en Rotterdammers. Ik lieg als ik schrijf dat ik hem in één adem het uitgelezen, maar veel scheelt dat niet, want vandaag belande ik bij de achterpagina.

2-12-2015
Vandaag op verschillende fronten aan het voorbereiden geweest. Kaas gekocht en een boodschappenlijst gemaakt voor de Sinterklaas gourmetavond aanstaande vrijdag. Verder heb ik mijn eerste stap gezet voor het opdoeken van mijn effectenportefeuille bij SNS bank. Omdat het over iets meer dan een half jaar niet meer mogelijk is om zelfstandig te beleggen, moet ik dan mijn portefeuille ergens anders onder brengen. Ik heb besloten om pas in april een andere broker te gaan uitzoeken en mijn portefeuille over te zetten. Ondanks dat ik dus nog alle tijd heb ben ik vandaag met de voorbereiding begonnen. Ik heb door de teloorgang van Fortis, één niet in Nederland genoteerd aandeel in mijn portefeuille, Ageas. Ik vind het handig om die aandelen al bij de jaarwisseling uit mijn portefeuille te hebben, dus heb ik er vandaag een verkoop opdracht voor gegeven. Als het lukt om ze voor het door mij gevraagde bedrag van €42 te verkopen, heb ik zo'n 25% rendement gemaakt. Niet veel voor ruim 12 jaar, maar ik ben er al met al niet ontevreden over.

3-12-2015
Verder gegaan met voorbereiden van de gourmetavond van morgen. Boodschappen gedaan en nasi gemaakt. Van die nasi, die we morgen als bijgerecht eten, heb ik vanavond een portie als hoofdgerecht gegeten. Dus een voorproefje, het was er tevreden over want het smaakte lekker. Daarnaast ook nog bezig geweest met het opruimen van mijn huis. De dozen met spullen die weg moeten heb ik leeggehaald en in vuilniszakken gestopt. Bij elkaar zijn het zes zakken. Samen met nog een hele grote doos (zo groot dat het niet veel zin heeft die dingen in een zak te stoppen), ga ik de morgen naar het containerpark brengen.

4-12-2015
Vanmorgen eerst naar Schmidt geweest. De bekendste vishandel van Rotterdam is sinds een paar maanden verhuisd van het Vasteland, aan de rand van het centrum, naar de Spaansepolder, een industriegebied aan de rand van de stad. Zoals op de foto te zien is, is het nieuwe pand dat ze daar gebouwd hebben bijzonder opvallend, zeker als je bedenkt dat het midden op het land is en het geen schip is maar een echt gebouw. De vis wordt duur betaald, dus ik schrok niet echt toen ik het totaal bedrag zag. Thuisgekomen keek ik naar de details van de rekening, toen zag ik dat ik best wel wat minder tonijn had kunnen nemen. Ik had voor zes personen voor 33 euro aan tonijn. Ik Had twee tranches, bij nader inzien had 1 ook wel voldoende geweest, zeker omdat ik ook nog zalm, zwaardvis, garnalen en coquilles had. Uiteindelijk heb ik van de vis niets over gehouden, want na een gezellige en smaakvolle gourmetavond hebben mijn nichten het restant van de vis mee naar huis genomen. Ongetwijfeld zullen ze daar morgenavond van gaan smullen terwijl mijn zus en zwager bij Madonna zijn.



Geen opmerkingen: