zondag 13 december 2015

5-12-2015 t/m 12-12-2015

5-12-2015
Vandaag is het dan echt Sinterklaas, maar omdat wij het gisteren al gevierd hebben, moest ik vandaag opruimen. Verder ben ik vandaag bezig geweest met het voorbereiden van mijn volgende reis, de was gedaan en een begin gemaakt met inpakken. Verder heb ik de bedden in mijn logeerkamer opgemaakt. Ik krijg over tweeënhalve week namelijk logees, mijn broer en zijn vriendin komen vlak voor Kerst hier aan en gaan begin volgend jaar weer weg. Als zij komen logeren ben ik niet hier, mijn plan is dat ik dan in Italië ziet. Toch ga ik ze waarschijnlijk zien, want ze maken als ze hier zijn nog een tripje naar Rome waar ik dan ook wil zijn.

6-12-2015
Vandaag verder gegaan met inpakken. Het is best wel een hoop dat ik iedere keer dat ik met mijn camper weer op pad ga, vanuit mijn appartement daarnaartoe moet verhuizen. Begonnen met mijn ski's, die heb ik weer onder het bed in mijn camper gebonden. Daarna allerlei dingen bij elkaar gezocht en ingeladen. Het is duidelijk dat ik er inmiddels ervaring in heb, want aan het eind van de middag keek ik op mijn paklijst en behalve een paar dingen die ik bewust had overgeslagen omdat ik ze nog nodig had, had ik alles ingepakt. Eigenlijk zelfs een beetje teveel, Toen ik vanmiddag koffie dronk kon er geen koekje meer bij, de koektrommel stond al in mijn auto. Naast het inpakken ben ik vanmiddag ook nog even naar de stad geweest. Daar kwam ik een bijzondere tram bezig. Eind jaren 70 zijn er een aantal trams in Rotterdam door kunstenaars beschilderd. Twee daarvan zijn mij bijgebleven. Eén waarbij de kunstenaar blijkbaar de opdracht vergeten was en toen op het idee kwam om de blauwdruk van de tram erop te laten schilderen. Dus reed die tram rond vol met lijnen met daarbij de bijbehorende maten. De andere die ik mij herinner, was als ik mij niet vergist door de striptekenaar Martin Lodewijk, bekend van Agent 327, beschilderd. Die tram had de bijnaam Tingeling en was de populairste. Die laatste blijk nog steeds te bestaan, want ik kwam hem vanmiddag tegen.

7-12-2015
De Baatbus is sinds vanmorgen weer onderweg. Voor vertrek nog een uurtje wezen hardlopen, na de douche en het ontbijt de laatste spullen ingepakt en klusjes gedaan en toen weggereden. Een tijdje later was ik weer even terug. Ik had bij AH boodschappen gedaan en ik kreeg daar bestekzegels bij. Mijn zus spaart ze, omdat ik verwacht dat ze als ik weer terug ben verlopen zijn, heb ik ze maar even bij mij thuis gelegd, zodat haar dochters ze vinden als ze mijn brievenbus komen legen. Vervolgens echt vertrokken. Na een mooie rit kwam ik vanmiddag in Bolderberg aan, het dorpje in Heusden-Zolder waar het autocircuit Zolder ligt. Ik heb hier eerder overnacht en wist dat je hier mooie wandelroutes heb. Ik ben er een gaan volgen en heb ervan genoten. Ik moet er nog wel een beetje wennen dat het winter is, want ik kon de route niet helemaal afmaken. Het was dusdanig donker dat het me niet meer verstandig leek om door het bos te lopen, dus ben ik het laatste stukje van de route afgeweken en via de weg terug naar de camperplaats gelopen..

8-12-2015
Ik merkte de afgelopen nacht dat ik wel erg gewend ben aan de stadsverwarming in mijn flat. Ik lag onder mijn dekbed, net als thuis, maar had het best wel koud. Ik had er al een beetje op gerekend, dus had ik een extra dekbed voor het grijpen gelegd. Maar ondanks dat ik het koud vond heb ik dat in eerste instantie niet gedaan. Het was al bijna ochtend toen ik hem alsnog gepakt heb. Toch heb ik goed geslapen. Vanmorgen eerst een wandeling gemaakt. Vanuit mijn camper richting het kanaal gelopen en daar kwam ik weer een wandelroute tegen. Die ben ik gaan volgen en met een grote boog kwam die uit op het punt waar ik gisteren mijn wandelroute onderbroken heb. Beide routes gingen daar gezamenlijk verder, dus heb ik het stuk dat ik gisteren heb overgeslagen nu alsnog gelopen. Het was maar goed dat ik het gisteren niet heb gedaan, want het was geen route om in het donker te lopen. Met mijn routeplanner ingesteld om mij snelwegen vermijdend naar Dudelange in Luxemburg te brengen ben ik daarna vertrokken. Genoten van mijn rit door Limburg en de Ardennen. Twee keer wat last van het verkeer gehad. De eerste keer in Luik, waar ik dwars door het centrum gestuurd werd. De tweede keer was in Dudelange. Ik kwam daar mooi op tijd aan, maar was toch laat op de camperplaats. De laatste twee kilometer hebben me meer dan een uur gekost. Ik vermoed dat ze een stukje verderop aan de Franse grens aan het controleren zijn.

9-12-2015
Vandaag voor de eerste keer voor minder dan een euro per liter getankt. Het is niet zo goed voor de koers van mijn aandelen Royal Dutch Shell, maar ik vond het toch wel lekker toen ik vanmorgen in Luxemburg voor 94,9 cent per liter mijn tank vol kon gooien. Ik heb er niet zoveel van verstookt, want ik sta vanavond nog niet eens 100 Km verder. Het was al donker toen ik hier aankwam. Een paar mooie wandelingen gemaakt vandaag en vooral genoten van het mooie weer. Tijdens het wandelen kan dat, in de auto is het wat anders, want de zon staat erg laag en dat is vervelend als hij uitbundig schijnt terwijl ik in die richting rij.

10-12-2015
Vandaag helaas niet zoveel last gehad van de laagstaande zon. Een groot deel van de dag was het mistig. Rond het middaguur was ik in Neufchateau, toen ik daar aan het rondwandelen was, brak de zon ineens door. Het was van korte duur, want toen ik rond half drie weer aan het rijden was, had ik last van mistbanken. In Langres had ik er genoeg van en heb mijn auto op de camperplaats gezet. Terwijl ik door deze vestingstad wandelde werd het mistiger. Het is hier ook koud, ik zag een thermometer die aangaf dat het +1 was. Blijkbaar is het de hele dag koud geweest, want op enkele daken zag ik iets liggen dat verdacht veel op sneeuw leek.

11-12-2015
Vandaag was een dag die niet helemaal begon zoals gepland. Het was koud geweest vannacht en ik werd op een gegeven moment wakker doordat ik mijn radio hoorde kraken. Hij bleek toen al 20 minuten lang het nieuws van Radio China International had moeten laten horen, maak mijn radio wordt oud en krakkemikkig en de schakelaar waarmee ik hem op de juiste band zet had niet goed gepakt. Die goed gezet en een tijdje liggen luisteren, toen verdween de zender weer af en toe, het bleek dat de batterijen leeg waren. Dus die vervangen. Daarna opgestaan en gaan hardlopen. Ik had een half uur op het programma staan, maar ik kwam op een fietspad over een oude spoorbaan terecht en dat liep zo lekker dat ik pas na drie kwartier me omgedraaid heb en aan de terugweg ben begonnen. Niet alleen het pad was mooi, de bevroren rijp op de struiken en takken erlangs ook. Ik denk door de wind had dat ijs zich tot de vorm van scheermessen gekregen. Soms wel twee centimeters breed.

12-12-2015
Vanmiddag belde ik mijn zwager op, mijn telefoon had mij vanmorgen een bericht gegeven dat hij vandaag verjaarde. Toen hij de telefoon opnam klonk hij nogal verbaast dat ik hem feliciteerde, hij is morgen pas jarig. Ik had mij ook niet gerealiseerd dat het vandaag niet de 13e maar pas de 12e is. Dus dacht ik dat het fout in mijn telefoon stond, maar dat blijkt niet het geval te zijn. De klok in mijn telefoon liep een beetje voor, nou ja een beetje, zo'n 24 uur. Ik heb hem nu maar weer gelijk gezet. Verder heb ik over vandaag niet zoveel te melden. Vanmorgen een mooie wandeling gemaakt vanuit Lons le Saunier, waarbij ik in het Jura-dorpje van de foto uitkwam. Daarna zuidwaarts gereden en ik zit nu ergens in de Haute Rhone.



Geen opmerkingen: