woensdag 3 juli 2019

23-6-2019 t/m 2-7-2019


23-6-2019
Vanmorgen eerst een half uurtje hardgelopen, daarna ontbeten en gedoucht en de spulletjes in mijn auto gezet. Net als vorig jaar ben ik mijn zomervakantie begonnen met een wandeling langs de Westerschelde. Ik had mijn auto in Bath gezet en ben op zoek naar het punt tot waar ik vorig jaar was gekomen. Ik had dat in mijn telefoon opgeslagen, maar door de reset van dat apparaat ben ik dat kwijtgeraakt. Toch heb ik het snel gevonden. Daarna terug en nog een stuk de andere kant op gelopen. Na een late lunch ben ik verder gereden. Ik had het plan om ten minste Brussel voorbij te komen. Dat heb ik vrij letterlijk gedaan, ik overnacht op een camperplaats in Jezus-Eik. Nadat ik de ring verlaten had en de E411 opgereden was, ben ik er de eerste afslag weer vanaf gegaan en toen was ik er al bijna. Een mooie plek, aan de rand van het bos, dat ik regelmatig vanuit de file heb gezien.

24-6-2019
Grappig, zelfs op de Vlaamse radio werd ieder uur in het nieuws verteld hoe ver de elfsteden zwemtocht gevorderd was. Dat hij gefinisht is moest ik op teletekst zien, want hier in Namen kan ik geen Vlaamse radio meer ontvangen. Ik doe het hem niet na. Vandaag was wel een goede dag geweest voor een duik, want het was extreem warm. Ik heb vandaag twee keer een thermometer bij een pharmacie gezien en beide gaven 35 graden aan. Die in mijn auto gaf aan het eind van de middag zelfs meer dan 40 aan. Ik denk niet dat ik vannacht goed zal slapen.

25-6-2019
Zoals verwacht heb in vannacht niet heel goed geslapen, maar toch uitgerust wakker geworden. De hitte wat proberen te ontlopen door in een bos te wandelen, dat ging redelijk en het was een mooie wandeling bij Redu. Ik was van plan om in Arlon te overnachten, maar toen ik daar aankwam was de camperplaats vol. Ik ben veder gereden naar Mondorf les Bains in en 20 Km voorbij Luxemburg. Terwijl ik mijn routeplanner volgde naar de camperplaats viel mij een gebouwtje op. Op de camperplaats was ik nog nooit geweest, maar het is een mooie. Nadat ik me geïnstalleerd had ben ik het dorp ingelopen en kwam ik langs het gebouwtje dat mij opgevallen was. Toen zag ik ook waarom het mij opviel, ik was er eerder geweest. Het is een oude grenspost en vijfenhalf jaar geleden ben ik heel Luxemburg rondgelopen, dus ben ik er toen ook langsgekomen. Toen heb ik volgens mij aan de andere kant van de grens, in Frankrijk overnacht, de camperplaats was er toen denk ik nog niet, in ieder geval wist ik niet van het bestaan.

26-6-2019
Ook vandaag weer tropische temperaturen, om kwart over zeven vanavond was de temperatuur in mijn camper nog maar net onder de 40 graden gezakt. Vanmorgen me een beetje verslapen, dat was niet verstandig, want ik ging hardlopen en als ik een half uur eerder was vertrokken was het nog net iets minder warm geweest. Toch lekker gelopen. Tijdens de lunch was ik bij bunkers van de Magniot linie, ik zat er lekker in de schaduw, dus toen ik alles achter de kiezen had, ben ik nog lekker even blijven zitten totdat ik de krant uit had.

27-6-2019
Toen ik gisteren door het dorp liep, zag ik een bord dat verwees naar de Lourdesgrot. Daar ben ik vanmorgen eerst naartoe gewandeld en aansluitend heb ik nog een flinke wandeling rond het dorp gemaakt. Aan het eind van de ochtend ben ik vertrokken. Genoten van mijn rit door de Pfalz en door de Elzas, want tot mijn verrassing ging mijn route deels door Frankrijk. Iets boven Straatsburg ging ik de Rijn over en toen was ik weer in Duitsland.

28-6-2019
Gisteren had ik op een informatiebord gezien dat in de buurt van Oppenau de kloosterruïne en waterval van Allerheiligen was. Ik dacht dat het wat te ver was voor een wandeling, maar vanmorgen zag ik dat het tot de waterval maar 7 Km was. Daar bijna aangekomen ben ik een andere route gaan volgen waardoor ik ook langs de kloosterruïne kwam. Dat had een bijkomend voordeel, want daar was een gasthaus en daar hadden ze lekkere, maar wel wat prijzige koffie. Vervolgens langs de warerval en toen weer terug. Ik was om twee uur terug, dus hoogste tijd voor de lunch. Daarna vertrokken, het schoot niet op, door afgesloten wegen was ik na anderhalf uur rijden slechts 30 Km dichter bij mijn einddoel als toen ik vertrok. Dat einddoel bleek het ook niet helemaal te zijn, die camperplaats was er niet meer. Andere vond ik te duur, dus maar verder gereden. Een paar keer onverwacht in Zwitserland terecht gekomen en onderweg geconstateerd dat ik tijdens mijn fietstocht langs de Rijn helemaal niet bij Schafhausen ben gestopt, maar bij Stein am Rhein. Daar ga ik dus morgen verder, ik overnacht 10 Km ten noorden ervan. Deze camperplaats kost 6 euro voor 24 uur, inclusief stroom. Dat vind ik redelijk.

29-6-2019
Vandaag begonnen aan wat de laatste etappe van mijn fietstocht langs de Rijn moet worden. Om 12 uur had ik het grootste deel van de tocht die ik voor vandaag op het programma had staan, al gedaan. Dus besloot ik om alvast met het programma van morgen te gaan beginnen. Dat was een beetje te, want is was doodmoe toen ik vanmiddag om 5 uur weer terug bij mijn auto kwam.

30-6-2019
Vannacht bij een skatebaan overnacht. Gisterenavond waren daar een aantal jongeren met skateboards bezig, Wel leuk om naar te kijken en toen het donker werd stopte ze, dus ik had er verder ook geen last van. Alleen vanmorgen om half acht, toen was het al lang licht, waren er twee enthousiastelingen die alvast begonnen. Maar twee skaters maken niet zoveel herrie, dus ik heb er niet wakker van gelegen. Toen ik na mijn fietstocht terug kwam, was de weg afgezet, er waren wedstrijden op de baan. Tijdens mijn lunch heb ik ernaar gekeken, het was geen heel hoog niveau, maar wel leuk. Daarna ben ik weggereden, ze maakte netjes de weg voor me vrij. Vannacht verblijf ik in de zeppelinstad Friedrichshafen.

1-7-2019
Volgens mijn schema moest ik vanmorgen anderhalf uur hardlopen. Vanwege de warmte had ik al bedacht om er een half uur minder van te maken, maar het werd slechts drie kwartier. Het ging echt van geen meter. Later vanmorgen ben ik gaan fietsen en ook dat was afzien. Maar er is een lichtpuntje, terwijl ik dit zit te tikken hoor ik wat gedonder en druppels, een gevolg van de koelere lucht die er aan zit te komen, voor morgen wordt 25 graden voorspeld.

2-7-2019
Ik voel me thuis, ik ben bij de Rijnmond. Niet die bij Hoek van Holland, maar bij Hard in Oostenrijk, het punt waar de Rijn de Bodensee instroomt. Vanmorgen ben ik hier via Lindau en Bregenz naar toe gefietst. Daarna weer terug en na de lunch heb ik grotendeels dezelfde route met de auto afgelegd. Vanmiddag ben ik naar het eind gewandeld van de dijk, die als een pier het meer insteekt. Het bleek een heel end te zijn, een kilometer of vijf. Normaal had ik nog deels via een andere route terug kunnen gaan, maar door hoogwater was dat nu niet mogelijk.

Geen opmerkingen: