zondag 21 juli 2019

16-7-2019 t/m 20-7-2019


16-7-2019
Boodschappen gedaan, naar de bibliotheek geweest en een heel klein beetje opgeruimd. Er ligt nog heel wat om op te rui
men, maar morgen is er weer een dag.

17-7-2019
Vanmorgen mooi weer, vanmiddag toen ik aan het wandelen was ook weer, alleen ging toen de zon af en toe schuil achter de wolken. Toen ik na de wandeling thuis kwam viel mij op dat ik de kleuren van de regenboog hier in de haven zag. Blijkbaar heeft er een brandstoftank gelekt. Vanavond heb ik mijn espressomachine ontkalkt. Dat had ik niet helemaal goed gedaan, want toen ik na mijn diner aan de koffie zat, smaakte die erg zuur. Vervolgens nog een halve liter extra water door het apparaat laten lopen en opnieuw koffie gezet, die was wel lekker.

18-7-2019
Op een of andere manier ben ik tegenwoordig altijd trager met hardlopen als ik net op reis ben geweest. Vanmorgen een rondje gelopen waar ik normaal 56 of 57 minuten over doe, nu had ik er 59 voor nodig. Het was een ruime ronde om de Plas, vanmiddag heb ik dat nog een keer gedaan, toen wandelend en maar een kleine ronde. Toen ik vanmiddag bij de Korte Kade was, heb ik wel even getwijfeld of ik de Plas rond zou gaan, want er hingen flink grijze wolken. Maar tijdens het wandelen bleef het droog, het ging pas regenen toen ik thuis was.

19-7-2019
Toen ik maandag terug kwam van vakantie deed mijn TV het niet meer. Dat was geen verrassing, want ik wist dat begin juli voor de uitzending werd overgeschakeld van DVB-T1 naar T2 en mijn TV was daar niet voor geschikt. Ik had bedacht om een abonnement op glasvezel internet te nemen en dan had ik verder geen TV nodig, want alle zenders die ik wil zien zijn live op internet te zien. Alleen hing er vanmorgen een briefje in de hal, dat ze na de vakantie verder zouden gaan met de aanleg van de glasvezel, dus het duurt nog wel een tijdje dat ik aangesloten kan worden. Dus maar besloten om toch een nieuwe TV te kopen. Hij is iets groter dan de oude, waardoor hij niet meer op het kastje paste. Ik heb een andere oplossing gevonden, maar ben daar nog niet helemaal tevreden over.

20-7-2019
Vandaag was de uitvaart van mijn oom. Vanmorgen in de kerk een mooie mooie dienst en vanmiddag nog een indrukwekkende plechtigheid in het crematorium. Ondanks de droeve aanleiding, was het leuk om ooms, tantes, neven en nichten weer eens te zien.

Geen opmerkingen: