zondag 2 juni 2019

26-5-2019 t/m 1-6-2019


26-5-2019
Ik was er al bang voor, het is vandaag niet de 26e, maar de 27e en toen ik gisteren had ik al het idee dat ik wat vergeten was.. Dat was dus dat ik gisteren geen stukje had geschreven. Ik had erin willen melden dat ik naar de Ronde van Katendrecht was geweest. Ik heb geen wielerwedstrijd gezien. Toen ik aankwam was er net een finish geweest, ik heb daar wel de prijsuitreiking van gezien. De volgende race ging pas bijna een uur later van start en ik had geen zin daar op te wachten.

27-5-2019
Nu is het wel vandaag. Toen ik vanmiddag boodschappen ging doen heb ik powerbank die ik vorige week gekocht had weer terug gebracht. Een leuke eigenschap ervan vond ik dat je hem met zonlicht kon opladen. Er zat een groen ledje op dat brandde als hij opgeladen werd. Dat ledje brandde, maar de batterij werd totaal niet bijgeladen. Ik had hem willen ruilen, maar ze hadden hem niet meer, dus heb ik mijn geld terug gekregen.

28-5-2019
Ondanks dat ik niet van plan was om met het OV te reizen, heb ik vandaag last gehad van de staking. Ik wandelde naar de bibliotheek en normaal loop ik dan altijd door het metrostation Oostplein, maar dat was nu dicht. Nu moest ik dat plein op een andere manier oversteken. Ik weet nu weer waarom ik daar maar zelden bovenlangs loop, want ik moest lang voor de stoplichten wachten. Gelukkig kan ik morgen weer onderlangs. Wat mij trouwens opviel was dat de OV-staking niet gold voor de waterbus, die zag ik gewoon ieder half uur langs komen varen.

29-5-2019
Lekker weer vandaag. Nadat ik hardgelopen had ben ik op mijn balkon gaan zitten en heb daar de rest van de ochtend gezeten. Vanmiddag ben ik naar Alexandrium gefietst Ik denk erover om een tablet te kopen, dus daar heb ik een beetje naar gekeken. Verder heb ik een nieuwe binnenband gekocht. Bijna ook nog een zadelhoesje, als ik lange stukken fiets heb ik wat last van zadelpijn. Hetzelfde type fiets als ik heb, verkopen ze er nog steeds, dus kon ik het hoesje makkelijk uitproberen. Het paste uitstekend, maar ik merkte dat het zadel al nagenoeg net zo zacht was als het hoesje, dus ik denk niet dat het hoesje veel tegen zadelpijn zal helpen.

30-5-2019
Het weer wat het er in eerste instantie niet helemaal mee eens, maar in Hoek van Holland werd vandaag het strandseizoen geopend. Ik ben daarheen gefietst en heb direct een stuk toegevoegd aan mijn fietstocht langs de Rijn door tot aan het eind van de pier te fietsen. Van de Noordzee tot de Bodensee heb ik nu langs die rivier gefietst en ik heb het plan om over een maand langs de rest van die rivier te fietsen.

31-5-2019
Vanmorgen 100 minuten hardgelopen, het ging lekker, maar het was wel warm. Ik moet er maar aan wennen, want morgen is het juni, dus zullen er de komende weken nog wel wat warme dagen volgen. Te beginnen met komend weekend, voor zondag voorspellen ze zelfs dat het kwik richting de 30 graden gaat en die dag wil ik weer een lang stuk gaan hardlopen. Misschien moet ik dan maar een bidon met water meenemen.

1-6-2019
De meteorologisch zomer is vandaag begonnen en dat was te merken aan het weer. Een heerlijke dag. Ik was van plan om vanmiddag naar de stad te gaan, maar heb besloten om naar het bos te wandelen. Dat kan tegenwoordig bijna helemaal door het groen, sinds de grasstrook langs de Burgemeester Oudlaan in een parkje is veranderd.

Geen opmerkingen: