zondag 26 mei 2019

19-5-2019 t/m 25-5-2019


19-5-2019
Als het goed is moet de Erasmusbrug nu rood-wit-blauw verlicht zijn omdat Duncan Laurence gisteren het songfestival heeft gewonnen. Ik zou het kunnen zien, ware het niet dat het zicht niet heel goed is, veel verder dan de Willemsbrug kan ik niet kijken. Gisteren heb ik niet naar het festival gekeken, ik hoorde vanmorgen toen ik wakker werd dat “we” gewonnen hadden. Leuk.

20-5-2019
Ik schrok even vanmorgen, ik kreeg een bericht van Robeco dat mijn overboeking verwerkt was en ik had helemaal geen overboeking gedaan. Wel had ik gisteren op mijn rekening gekeken en gezien dat er op de spaarrekening niet zo heel veel geld staat en als ik vanaf die rekening een overboeking doe kan dat alleen naar mijn privérekening, dus ik realiseerde me al snel dat er weinig gevaar was. Wel heb ik een mail gestuurd met mijn bevinding. Op die mail heb ik geen reactie gehad, maar een paar uur later kreeg ik wel een algemene mail waarin ze melde dat er per abuis een onjuist bericht verstuurd was. Dus er was niks aan de hand.
Niks aan de hand is iets dat je niet kan zeggen over het boek dat ik vanmorgen uitgelezen heb, Christiane F. (oorspronkelijke titel, Wir Kinder vom Bahnhof Zoo). Een heftig boek, ik ben het gaan lezen omdat ik laatst in de bibliotheek met een boek in mijn handen stond waarin zij haar leven daarna beschrijft en toen bedacht ik me dat ik het eerste boek nog nooit gelezen had. Ik geloof wel dat ik ooit de film gezien heb en zeker ken ik de bijbehorende muziek van Bowie, zowel Heroes als de Duitse versie ervan, “Helden”.

21-5-2019
Vanmorgen even naar buiten geweest om een krant te halen, verder ben ik vandaag binnen gebleven. Ik stond op het punt om vanmiddag even naar de markt te gaan, ik had zelfs mijn jas al aan, toen ik besloot om toch maar thuis te blijven. De enige boodschap die ik nodig had was iets van groenten en ik bedacht me op het laatste moment dat ik ook een blik mais open kon trekken. Hierdoor was het niet nodig dat ik naar buiten moest en dat kwam goed uit, want het weer was grijs met een harde wind.

22-5-2019
Vanmorgen heb ik wat voor het milieu gedaan, ik heb een solar powerbank gekocht. Ik kan nu dus, in ieder geval deels, mijn telefoon opladen met de energie van de zon. Ik heb hem in mijn vensterbank gelegd en vandaag heeft hij daar veel energie vastgelegd, want de zon scheen uitbundig.

23-5-2019
Toen ik vanmorgen op het stembureau kwam was het erg rustig. Er waren twee mensen, leden van het stembureau. Het ging dus snel, ik leverde mijn oproep in, liet mijn paspoort zien en kreeg een stembiljet. Ik kon zelf een hokje kiezen waar ik een vakje rood wou maken, want alles was vrij. Na het rode potlood gehanteerd te hebben, vouwde ik het biljet weer op en stopte hem in de stembus. Wat mij daarbij opviel is dat er niet, zoals bij eerdere verkiezingen, iemand bij de stembus zat met een tellertje om met een druk op de knop het aantal uitgebrachte stemmen te registreren. Zouden ze die functie wegbezuinigd hebben?

24-5-2019
Vanmorgen heb ik even overwogen om vandaag naar Hoek van Holland te fietsen, maar dat toch maar niet gedaan. Vanmiddag ben ik nog die richting in gefietst, ik heb zoveel mogelijk langs de rivier gereden. Daarbij kwam ik langs de drijvende boerderij waarop sinds kort koeien worden gehouden die gevoerd worden met gras uit de Kuip. Daarna verder gefietst door Schiedam en Vlaardingen en toen ik Maassluis bereikt had ben ik weer terug gegaan. Het was een lekker tochtje.

25-5-2019
Toen ik vanmorgen na anderhalf uur hardlopen bijna thuis was, had ik een bijzonder ervaring. De brug stond open, dus ik moest wachten. Dat gebeurt wel vaker, maar niet bij deze brug, de afgelopen jaren heb ik maar een enkele keer gezien dat hij open was en dat was dan vanuit mijn huis, dus ik heb er nooit voor moeten wachten. Hij was open voor een oude sleepboot en nadat die langs was komen tuffen, meerde die even af aan de kade, dus kon ik toen ik weer thuis was er netjes een foto van maken.

Geen opmerkingen: