zondag 19 mei 2019

12-5-2019 t/m 18-5-2019


12-5-2019
Ik was er gisteren al bang voor, de spierpijn in mijn kuiten was minstens zo erg als gisteren, ik kon nauwelijks lopen. Toch naar de start van de Urban Trail Run gefietst en mijn startnummer opgehaald. Ik was ruim op tijd dus daar eerst wat rondgelopen en de pijn werd minder. Mijn startwave was om 10:30 dus ben ik maar in die rij gaan staan, met de angst dat ik na een paar stappen al zou moeten opgeven. Maar na de start liep ik verrassend makkelijk, ik had nauwelijks pijn. De loop ging zo goed dat toen ik nadat ik door Luxor was gelopen moest kiezen tussen 5,5 en 11 Km, heb ik voor de lange afstand gekozen. Het was een leuke loop, maar niet zo verrassend als de eerdere keren dat ik mee deed. Die waren in het centrum en nu vooral op de Kop van Zuid. Het leukste vond ik de Maassilo, daar was ik nog nooit eerder geweest. Je liep er o.a. door de kelders, een mooi stukje industrieel erfgoed. De laatste locatie was het SS Rotterdam, daar had ik veel van verwacht, maar viel me een beetje tegen.

13-5-2019
Vanmorgen heb ik mijn meterkast leeg gehaald. Morgen komen ze om er een glasvezelkabel trekken en een kastje voor fiber plaatsen. De kast moest daarvoor leeg en dat is een mooie gelegenheid om hem een keer goed op te ruimen. Maar het kan nog wel even duren tot hij weer helemaal ingericht is, want als het weer zo mooi blijft als vandaag, ga ik liever, zoals vandaag, een rondje rond de Plas lopen.

14-5-2019
Het was een beetje zonde van het mooie weer, maar ik heb een groot deel van de dag binnen gezeten. Ik dacht vanmorgen dat het installeren van de glasvezel snel zou gaan, want voor negenen was de monteur er al. Toen heeft hij in de meterkast gekeken wat er gedaan moest worden. Een uur later was hij terug om te boren en een buis te installeren. Dat was nog niet alles, nadat die buis bij alle appartementen was geïnstalleerd, kwam hij vanmiddag weer terug om de kabel er doorheen te trekken en het kastje te installeren, daarmee was het werk gedaan. Ik had nog geluk, ze waren bovenaan begonnen, dus ik was een van de eerste waar de werkzaamheden gereed waren.

15-5-2019
Een vriend van me was vandaag jarig en had mij uitgenodigd om vanavond bij hem te komen eten in Oud Beijerland. Ik was al van plan om op te fiets te gaan vanwege het mooie weer, maar vanmiddag bedacht ik me dat ik er ook een wat langer fietstochtje aan kon knopen door een alternatieve route te nemen. Nu heb je naar de Hoekse waard niet zo heel veel keuze, want het eiland is alleen te bereiken over drie vaste oeververbindingen en een aantal veerponten. De kortste weg is via de Heijenoordtunnel en ik heb gekozen voor de andere tunnel, de Kiltunnel. Na die tunnel ging het even mis, in ‘s Gravendeel keek ik op mijn telefoon hoe ik moet fietsen en de route was makkelijk, ik moest gewoon de weg volgen waar ik op stond. Dus dat gedaan, na een stukje fietsen was er een haakse bocht in de weg, want rechtdoor was water. Gelukkig realiseerde ik me dat ik dat helemaal niet op de kaart gezien had. Dus die er nog maar eens bij gepakt en toen bleek dat ik de verkeerde kant opgegaan was. Dus rechtsomkeer gemaakt. Ik moest me flink haasten en ondanks dat was ik iets later dan afgesproken ter plaatse, maar het was toch wel een lekker fietstochtje.

16-5-2019
Het was een tijd geleden dat ik op mijn balkon gezeten had, maar vanmorgen ging het weer. Wel ben ik aan het eind van de morgen weer naar binnen gegaan, er kwam een wolkendek waar de zon zich achter verschool en toen werd het wat fris. De zon kwam echter weer terug toen ik vanmiddag naar Decatlon was voor wat fietsonderdelen. Daar heb ik niets gekocht, maar op de terugweg kwam ik langs Action en ik zag dat ze daar hoeslakens in de aanbieding hadden. Daar heb ik er een van gekocht en ook en standaard en pomp voor mijn fiets.

17-5-2019
De fietsstandaard die ik gisteren heb gekocht heb ik vandaag gemonteerd en direct gebruikt. Het is een dubbele standaard en daardoor blijft mijn fiets er netjes mee staan als ik het voorwiel er uit haal. Dat heb ik gedaan omdat de band lek is het veel makkelijker is om die boven te repareren, want daar heb ik veel meer ruimte dan in de berging. Dus de pomp die ik gisteren kocht heb ik ook direct gebruikt. Geplakt heb ik de band nog niet, blijkbaar zit er maar een miniem gaatje in, want de band lijkt nog steeds even hard als toen ik hem 6 uur geleden oppompte. Morgen maar eens verder kijken.

18-5-2019
Mijn fietsband heb ik nog niet gerepareerd, ik vraag me zelfs af of ik dat wel ga doen, want hij is iets zachter geworden sinds gisterenmiddag, maar hij is vanavond nog hard genoeg. Als ik nu zou gaan fietsen, zou ik hem niet eens verder oppompen. Wat ik vandaag wel heb gedaan is mijn meterkast ingeruimd. Ik heb een paar dingen weggegooid zoals mijn oude douchekraan en de afvoer van een wasbak, maar het meeste staat weer in de kast zoals het er stond voordat de glasvezel geïnstalleerd werd.

Geen opmerkingen: