zondag 12 mei 2019

5-5-2019 t/m 11-5-2019


5-5-2019
Mijn plan was vanmorgen vroeg op te staan, maar het was al bijna acht uur toen ik wakker werd. Na het ontbijt vertrokken, de reis ging voorspoedig, alleen op de ring van Brussel had ik wat file, maar het gaf niet heel veel oponthoud. Vlak voor Antwerpen wou ik pauzeren voor de lunch, maar het was zo druk op die parkeerplaats dat ik besloot om maar tot de volgende door te rijden. Toen ik bij Antwerpen reed, stond er op een matrixbord dat de A16 na Breda afgesloten was wegens werkzaamheden, met de weg via Bergen op Zoom als omleiding. Dat is niet erg, want het is nauwelijks een omweg. Het enige was dat het al bijna een uur nadat ik wou stoppen was voordat ik de volgende parkeerplaats tegenkwam. Dat was nog maar 30 Km van huis, maar ik ben toch maar gestopt, want ik zat al drieƫnhalf uur achter het stuur.

6-5-2019
Gisterenavond geen wekker gezet, het gevolg was dat ik vanmorgen ruim een uur later wakker werd als dat ik normaal opsta. Niet erg, want ik denk dat ik het wel nodig had. Later vanmorgen ben ik gaan hardlopen. Ik had verwacht dat een week op 2.300 meter hoogte goed voor mijn conditie was, maar een week niet hardlopen heft dat voordeel blijkbaar weer op.

7-5-2019
Vandaag niets bijzonders gedaan, alleen vanmiddag even naar de bibliotheek geweest. Vanavond kroten en kippenpoten gegeten, die rode bieten had ik al een tijd in mijn voorraadkast liggen en eergisteren zag ik dat de houdbaarheidsdatum 5 mei was. Dus het was wel verstandig om die snel op mijn menu te zetten.

8-5-2019
Een grijze dag vandaag. Het zou regenen vanmorgen, maar in eerste instantie was het droog. Toen ik ging hardlopen voelde ik al snel wat spetters en dat werden er in de 55 minuten die ik liep steeds meer, maar het werd niet veel. Toen ik weer thuis kwam, was ik natter van het zweet dan van de regen. Vanmiddag toen ik boodschappen wou gaan doen regende het harder. Toen heb ik me bedacht dat het enige dat ik echt nodig had een toetje was en bedacht me dat ik nog voldoende Franse kaas kaas had om mijn maaltijd met een kaasplankje af te sluiten. Dus heb ik maar geen boodschappen gedaan.

9-5-2019
Het was lekker weer vandaag, de buien die ze voor vanmiddag voorspeld hadden, kwamen pas vanavond. Vanmiddag heb ik lekker in het zonnetje gewandeld. Bij de Oude Haven heb ik mij verbaasd over wat er allemaal in het water lag, duikers, een springkasteel en twee grote transparante plastic bollen. Ik heb geen idee waar het toe diende. Verder ben ik nog een stuk over de Hoogstraat en de Binnenweg gelopen en toen via het park bij de Euromast en langs de Maas weer terug. Tijdens het wandelen heb ik reisplannen gemaakt voor de komende tijd, maar voordat ik die definitief maak moet ik nog wel een paar wandelingen maken.

10-5-2019
Ik was een beetje in de bonen vanmorgen. Ik ging anderhalf uur hardlopen en toen ik mijn eerste stappen zette, merkte ik dat ik niet mijn hardloopschoenen had aangetrokken, maar mijn wandelschoenen. Ik heb erover getwijfeld om terug naar boven te gaan om mijn schoenen te ruilen, maar ik heb het toch maar niet gedaan. Mijn wandelschoenen zijn in feite ook een soort sportschoenen en ik bleek er best lekker op te kunnen lopen.

11-5-2019
Het was achteraf niet zo’n goed idee dat ik gisteren op mijn wandelschoenen heb hardgelopen. Blijkbaar heb ik andere spieren gebruikt dan wanneer ik met mijn hardloopschoenen ren, want vanmorgen werd ik wakker met een paar stijve kuiten die ik nauwelijks kon bewegen van de spierpijn. Hopelijk is het morgen over, want ik heb me ingeschreven voor de Urban Trail Run en het is de bedoeling dat ik om half elf op het Katendrechtse Hoofd ben om 11 kilometer te gaan rennen door de stad en allerlei gebouwen en aan het eind ook door het SS Rotterdam.

Geen opmerkingen: