zondag 16 juni 2019

9-6-2019 t/m 15-6-2019


9-6-2019
Ik ben vandaag naar het postkantoor geweest. Een van de weinige gebouwen in het centrum van Rotterdam die het bombardement overleefd hebben. Volgens mij was PostNL nog een onderdeel van KPN toen het zijn functie verloor. Sindsdien is het gebouw een paar keer als tentoonstellingsruimte gebruikt, maar het staat vooral leeg. Nu is het even open in het kader van de Architectuurmaand, daarna wordt het verbouwd tot een winkelcentrum en er komt een toren op te staan met een hotel en appartementen. Binnen in de hal stonden maquettes, niet alleen van dit project maar ook voor de ontwikkelingen rond de Kuip en het Zuidplein. Leuk om te zien wat voor plannen er zijn. Vanavond naar het voetbal zitten kijken. Nederland is niet zo goed in het spelen van finales, alhoewel ze helemaal niet slecht speelde. Wat mij opviel was dat het in tegenstelling tot eerdere finales geen schoppartij werd, ik denk een positief effect van de VAR.

10-6-2019
Ik was snel vanmorgen met hardlopen, het rondje waar ik de laatste weken steeds 57 minuten over deed, liep ik vanmorgen in 54. Vanmiddag ook met hardlopen bezig geweest, toen als supporter. Mijn zus deed mee met de Roparun en ik ben naar de finish geweest. Toen ze binnen kwam regende het, vandaar dat ik niet lang daarna weer naar huis ben gegaan. Thuis heb ik naar de uitzending van Pinkpop van gisteren gekeken en daarna heb ik mij nog een keer met hardlopen bezig gehouden. Ik heb mij ingeschreven voor Run4Daniel. Op 21 juni ga ik 10 kilometer lopen ten behoeve van het Daniel de Hoed fonds.

11-6-2019
Op mijn laatste dag als vijfenvijftigjarige, heb ik niet veel gedaan. Vanmorgen even naar de bibliotheek geweest en vanmiddag heb naar het voetbal zitten kijken. Het was een leuke wedstrijd die in een brilstand leek te eindigen, totdat we in de blessuretijd alsnog scoorde.

12-6-2019
Toen ik vanmorgen opstond heb ik mijn sportkleding aangetrokken, daarna ben ik gaan ontbijten en het plan was om een uurtje later te gaan hardlopen. Alleen toen ik klaar stond om weg te gaan keek ik naar buiten en bleek het te regenen. Dus heb ik het maar even uitgesteld. Een half uurtje later regende het nog en zelfs een stuk harder. Uiteindelijk heb ik het steeds maar uitgesteld. Maar van uitstel kwam geen afstel, want om half vier was ik alsnog aan het rennen. Het ging lekker. Ook lekker was het eten vanavond. Ter gelegenheid van mijn verjaardag had ik mijn familie uitgenodigd bij Osteria Vicini op de Kortekade.

13-6-2019
Vanmorgen eerst een beetje uitgeslapen. Verder vandaag niets bijzonders gedaan.

14-6-2019
Het was niet zo handig dat ik vanmorgen helemaal niet naar buiten had gekeken. Om half tien kwam ik beneden om te gaan hardlopen en toen ontdekte ik dat het regende. Toch maar gaan lopen en het was het eerste stuk onaangenaam. Twee keer heb ik mijn route moeten aanpassen door een geopende brug. De eerste keer was helemaal niet erg, de brug bij de Parksluizen stond open en dan loop je door en kan je aan de andere kant van de sluizen over de brug. Een stukje verder, bij de Oude Sluis, ging de brug net open. Daardoor heb ik een kleine omweg gemaakt, in plaats van direct de Aalbrechtskade op te gaan liep ik nu door Delfshaven naar de Lage Erfbrug en kon ik pas toen ik die over was mijn geplande route hervatten. Inmiddels was het wel droog en toen ik thuis kwam scheen de zon zelfs. Eigenlijk heb ik best een lekker rondje gerend.

15-6-2019
Ik had bedacht om naar Wantij pop in Dordrecht te gaan, maar vanmorgen was het erg nat. In de loop van de dag leek het weer wat beter te worden, dus ben ik vanmiddag alsnog naar Dordrecht gefietst. Net op het moment dat ik op de brug naar Dordrecht fietste begon het te regen. De bui duurde een minuut of vijf, maar was genoeg om nat te worden. Toen ik bij het Wantijpark aankwam was het droog. Bij de ingang werd ik verrast door een die daar in de bomen hing te spelen. Nadat ik daar een tijdje had staan kijken ben ik naar het hoofdpodium gelopen waar een band stond die lekkere muziek maakte, alleen vlak nadat ik aankwam speelde ze hun laatste nummer. Daarna was het een half uur wachten op het volgende optreden, Kraantje Pappie. Die heb ik vorig jaar op Metropolis gezien en ik vond het helemaal niks en ook vorige week bij het verslag van Pinkpop konden ze me niet echt bekoren. Er was nog een ander podium, waarop een rap-act bezig was. Daar een tijdje bij staan kijken. Waar ik ook naar keek was de hemel en daar zag ik donkere wolken, vandaar dat ik maar besloten heb om naar huis te gaan. Dat was niet nodig geweest, want terwijl ik fietste klaarde het helemaal op.

Geen opmerkingen: