zaterdag 30 maart 2019

24-3-2019 t/m 30-3-2019


24-3-2019
Toen ik vanmorgen opstond scheen de zon en dat heeft hij de hele dag gedaan. Een mooie dag dus. Ervan geprofiteerd door een fietstocht door Midden Delfland te maken. Genoten van het groene polderlandschap. Toen ik terug wou was de weg naar Kethel afgezet door een politieauto. Niet erg, want een klein stukje verder over het fietspad, kwam ik alsnog op die weg, Wat opviel was dat er heel veel brandweerauto’s stonden. Thuisgekomen las ik op teletekst wat de reden was. Een brandweerwagen was onderweg naar een incident op de spoorbaan in de berm terecht gekomen en vervolgens in een sloot gekukeld. Het groot aantal brandweerwagens was er volgens mij niet alleen om hulp te verlenen, maar ook om hun onfortuinlijke collega’s te jennen.

25-3-2019
Vandaag hardgelopen en boodschappen gedaan. Ik heb er eigenlijk niets over te melden.

26-3-2019
Gisteren schreef ik dat ik eigenlijk niets te melden had, maar bij nader inzien had ik dat wel. Toen ik boodschappen ging doen nam ik de zak mee voor in de plasticcontainer. Ik nam een route langs de Oostzeedijk, alhoewel ik weet dat ik mijn zak daar waarschijnlijk niet kwijt kon, want die container is bijna altijd vol. Niet erg, want ik ging verder naar de Goudsesingel, waar ik mij zak altijd kwijt kan. Gisteren was dat ook zo, met dit verschil dat de reden waarom ik mijn zak niet op de Oostzeedijk kwijt kon niet was dat container vol was, maar dat hij verdwenen was.
Vandaag was het oud papier aan de beurt. Met een tas vol ging ik onderweg naar die container, dat is een stuk dichterbij, hier in de straat op de hoek met de Willem Ruyslaan. Tot mijn verrassing stond daar ineens ook een plasticcontainer, blijkbaar is die verplaatst. Ik ben er blij mee, tenminste als hij niet zo vaak vol is als hij op zijn oude plek was.

27-3-2019
Een heerlijk nostalgische avond, Koot en Bie gekeken. In het kader van de boekenweek had men een uitzending samengesteld aan de hand van het thema “moeder de vrouw”. Helaas passen Jacobse en Van Es blijkbaar niet in dat thema, maar toch was het genieten. Het mooist vond ik de scene die begon met “Mijn naam is Cor van de Laak en wel hierom”.
Tijdens de uitzending zat ik te genieten van de nasi die ik vanavond had gemaakt. Ik ga zo het restant daarvan in de vriezer zetten. Het is niet mijn gewoonte om twee porties te maken, maar ik was vanmiddag naar de markt op het Afrikanenplein geweest en had daar een zak met taugé gekocht. Dat was zoveel dat ik bedacht had om vandaag wat in de nasi te doen en morgen de rest als salade op te eten. Maar morgen eet ik helemaal niet thuis en omdat het vrijdag niet erg vers meer zal zijn heb ik het vanavond maar allemaal gebruikt.

28-3-2019
Het weer viel wat tegen vandaag, het was wat mistig vanmorgen en en de rest van de dag was het bewolkt. Toch maar een wandeling gaan maken vanmiddag. Ik ben naar het bos gegaan, de hoge bomen zijn nog kaal, maar jongere exemplaren en struiken beginnen al aardig groen te worden. Vanavond ben ik bij mijn zus wezen eten. Een kleine familiereünie, mijn zus en zwager uit Zweden zijn voor een weekendje in Nederland. Het was een gezellige avond.

29-3-2019
Ik had een mailtje gekregen dat ik extra airmiles kon krijgen door deze week een keer voor ten minste 20 euro boodschappen deed bij Albert Heijn. Meestal blijf ik daar onder, maar het was niet zo’n probleem om die grens te halen, ik heb een pak koffie extra meegenomen, die komt wel op.
Van het mooie weer vandaag heb ik geprofiteerd door een fietstocht te maken. Ik ben zuidwaarts gegaan, een stuk langs de Oude Maas en toen over de Brienenoord weer terug. Grappig was dat ik bij Barendrecht langs de plaats waar vroeger de brug was. Ik wist dat er voor de Heijenoordtunnel een brug was geweest, maar ik had nooit geweten waar die precies lag.

30-3-2019
Het is boekenweek dus ben ik vanmiddag maar een boek gaan kopen. Voor 12,50 heb ik niet alleen het boek dat ik gekocht heb, maar kreeg ik ook het boekenweekgeschenk, waarmee ik morgen gratis met de trein mag. De weersvoorspelling is goed, dus ga ik daar morgen lekker van profiteren.

Geen opmerkingen: