zondag 7 april 2019

31-3-2019 t/m 6-4-2019

31-3-2019
Dankzij het boekenweekgeschenk kon ik vandaag gratis met de trein. Ik had me bedacht om vanmorgen om 7 uur op te staan, erg vroeg, zeker omdat vannacht de zomertijd is ingegaan. Toen de wekker ging ben ik opgestaan en toen ik even later klaar was om te gaan ontbijten, bedacht ik me dat het raar was dat Vroege Vogels niet op de radio was. Toen ik op de klok keek zag ik hoe dat kwam, ik had mijn wekker een uur te vroeg gezet. Toch maar gaan ontbijten en iets over half zeven ben ik de deur uitgegaan. Toen ik op Blaak aankwam bleek er geen trein om 1 over 7 te vertrekken, De volgende ging een paar minuten later, maar dan haalde ik de intercity direct van 11 over 7 niet, dat kon ik wel als ik naar CS ging waandelen. Dus dat maar gedaan, achteraf tevergeefs, want de eerste ging pas een half uur later. Die genomen en iets voor tienen was ik in Den Helder. Daar naar de Waddendijk gelopen, die gevolgd en vervolgens het Noordzeestrand. Heerlijk gewandeld, de hele dag het zonnetje in mijn gezicht. Na 38 Km strand was ik moe en was ik Egmond op het punt waar ik twee maanden terug het stand op liep tijdens de halve marathon. Een mooi punt om te stoppen. Het enige is dat daar geen trein is, gekeken of er een bus naar Heiloo of Castricum was. Helaas die reden niet op zondag, dus ben ik maar verder gewandeld naar Heiloo, nog een kilometer of zes. Met pijnlijke benen kwam ik op het station aan. Bij Zaandam moest ik overstappen en toen kon in nauwelijks meer lopen. De rest van de reis heb ik blijkbaar voldoende gerust, want toen ik op Blaak aankwam kon ik zonder veel problemen naar huis wandelen. 14 uur nadat ik vertrokken was, kwam ik weer thuis en was ik moe maar voldaan.

1-4-2019
Na mijn wandeldag van gisteren had ik al het vermoeden dat ik vanmorgen wat stijf wakker zou worden. Ik had daarom bedacht om het hardlopen dat op het programma stond tot morgen uit te stellen. Dat was een goed plan, want mijn spieren hadden echt wat rust nodig. Een ander pijnpunt was mijn gezicht, ik had niet gesmeerd en de hele dag richting de zon gelopen. Ik was niet ernstig verbrand, maar het was wel wat gevoelig. Een reden om vandaag uit de zon te blijven, dat was jammer, want het een mooie zonnige dag.

2-4-2019
Het hardlopen ging vanmorgen verrassend soepel, de enige last die ik nog had van mijn wandeling van zondag was een wat pijnlijke kleine teen.
Vanmiddag boodschappen doen met een wandeling over de bruggen gecombineerd. Het viel mij op dat veel riviercruiseschepen lagen. Blijkbaar wordt een reisje langs de Rijn steeds populairder. Er lagen er zeven waarvan er twee dubbel afgemeerd (bij een schip noem je dat niet dubbel parkeren). Er kwam nog een achtste aanvaren en ook daarvoor was geen plaats meer aan de kade.

3-4-2019
Raar weer vandaag. Het grootste deel van de dag was het zonnig, maar er was ook bewolking waar soms flinke buien uit vielen. Zo ook vanmiddag, ik was gaan wandelen en kwam bij de Kralingse Zoom uit. Mijn plan was om daar linksaf te slaan en richting het bos te wandelen, maar er kwamen dusdanig zwarte wolken aan dat ik maar rechtsaf ben geslagen en via de Maasboulevard weer naar huis ben gelopen.

4-4-2019
Lekker weer vandaag, vanmiddag alsnog de wandeling afgemaakt waar ik gisteren mee begonnen was. Een iets andere route genomen in het begin en aan het eind ook een wat andere dan ik gisteren zou hebben gedaan, want ik moest vanmiddag nog boodschappen doen.

5-4-2019
Een mooie dag vandaag al hoewel de temperatuur me een beetje tegenviel. Een lekkere fietstocht langs de IJssel gemaakt.

6-4-2019
Ik had een drukke dag vandaag. Vanmorgen eerst anderhalf uur hardgelopen, daarna boodschappen gedaan. Vanmiddag heb ik eerst mijn huis schoongemaakt en daarna naar de bibliotheek geweest. Tussendoor ook nog de was gedaan.