zondag 21 april 2019

14-4-2019 t/m 20-4-2019


14-4-2019
Vanmorgen een rondje hardgelopen en daarna thuis gebleven, want vanmiddag kwamen vrienden van mij borrelen. Het was gezellig, na de borrel zijn we naar het voormalige Tropicana gewandeld voor het diner in Aloha Restaurant & Bar. Ze hebben er geen uitgebreide kaart, maar voldoende keus aan verrassende gerechten. De pulled goose, waar ik voor koos, was bijzonder smakelijk. Het enige puntje van kritiek was dat er vrij weinig klanten waren, wat mij betreft ten onrechte.

15-4-2019
Het etentje van gisteren heeft mijn plannen doen veranderen. Na de wintersport zou ik naar huis gaan en dan een paar weken later richting de Bodensee vertrekken om verder te gaan met mijn fietstocht langs de Rijn. Maar een paar weken later viert een vriendin haar vijftigste verjaardag en dat wil ik graag meevieren, dus het zou maar een kort reisje worden. Vandaag bedacht ik me dat ik het ook anders kan doen, direct na mijn wintersport met mijn zomervakantie beginnen. Na de wintersport rij ik naar de andere kant van Zwitserland en ga dan stroomopwaarts lang de Rijn fietsen. De knoop heb ik nog niet doorgehakt, maar er is toch wel een grote kans dat ik voor dit scenario ga.

16-4-2019
Ik had een probleem met mijn telefoon, de interne opslag zat nagenoeg vol. Dus had ik wat opgeruimd, alleen iets teveel, want ik bleek mijn toetsenbord weggegooid te hebben. Dat is niet erg handig, ik kon alleen nog maar spraakinvoer gebruiken en dat had ik nog nooit gebruikt. Toen mijn poging om daarmee de toetsenbord app opnieuw te installeren geen succes had, heb ik het rigoreuse besluit genomen om mijn telefoon terug naar de fabrieksinstellingen te zetten. Dat ging grotendeels goed, het is lekker opgeruimd, het enige is dat mijn adressenboek ook opgeruimd was. Gelukkig kon ik via Whatsapp heel veel telefoonnummers weer terugvinden, waarbij de profielfoto’s best handig waren.

17-4-2019
Eergisteren schreef ik dat ik mijn plannen voor na de wintersport veranderd had. In plaats van naar huis gaan zou ik eerst langs de Rijn gaan fietsen in Zwitserland. Ik was druk met plannen maken, totdat ik me vanavond ineens realiseerde dat het helemaal niet uitkomt. Een week na de wintersport moet ik weer in Rotterdam zijn, want ik heb me ingeschreven om de Urban Trail run te lopen. Dus draai ik mijn plannen maar weer terug.

18-4-2019
Het is maar zelden dat ik wat van een droom herinner, maar vandaag werd ik wakker na een droom die zo bizar was dat ik dat wel deed. Nu was ik hem in de loop van de dag alsnog vergeten ware het niet dat ik mij vanmiddag afvroeg of ik vanmorgen tijdens het hardlopen had lopen dromen en daardoor weer dacht aan mijn droom van vannacht. Die droom van vannacht valt moeilijk te beschrijven, maar Dali had er een mooi schilderij van kunnen maken. Tijdens het hardlopen was het geen droom die ik had, maar werkelijkheid, dus makkelijker te beschrijven. Een tijdje geleden schreef ik over de plasticcontainer die tot mijn genoegen sinds kort verplaats is naar de Willem Ruyslaan. Toen ik vanmorgen er aan het eind van mijn rondje hardlopen langs kwam, was hij ineens weg en de ondergrondse glas- en papiercontainers daarnaast waren vervangen door grijze bovengrondse containers zonder aanduiding waarvoor ze dienden. Nu was mijn zak met plastic juist vol en toen ik vanmiddag boodschappen ging doen heb ik hem toch maar meegenomen, want ik kwam ook nog langs andere containers, dus ik kon hem toch wel kwijt. Wat schets mijn verbazing, zowel de plastic- als de glas- en papiercontainer waren weer terug. Toen vroeg ik me dus af of ik vanmorgen had lopen dromen. Maar al snel realiseerde ik mij dat ik het echt gezien had. Een verklaring had ik ook snel, 30 meter verderop aan de andere kant van de straat voor het Studentenhotel, waren vanmorgen nog ondergrondse containers en die waren nu door de grijze bovengrondse vervangen. Blijkbaar had iemand opdracht gehad om containers aan de Willem Ruyslaan te vervangen en had dat eerst aan de verkeerde kant gedaan en later de vergissing weer hersteld.

19-4-2019
Twee weken geleden had ik besloten om onderweg naar de wintersport via Schijndel te rijden, omdat de omvormer die ik bij de kampeersupermarkt daar maar 2 tientjes kost en bij die op de Stadionweg 3 tientjes. Ik begon al een beetje te twijfelen of dat een handige route was toen ik van de week hoorde dat in dat weekend Luik-Bastenaken-Luik is en het dus waarschijnlijk erg druk is rond Luik. Toen ik vanmorgen de verkeersinformatie hoorde, werd mijn twijfel nog groter, want er was veel oponthoud en dat zal volgende week vermoedelijk ook zo zijn. Vanmorgen op internet gekeken of ik hem op kon laten sturen, maar dan wordt hij weer duurder door de verzendkosten, plus ik hou er niet van om pakjes te krijgen. Maar op internet zag ik ook dat Blokker hetzelfde apparaat ook voor 2 tientjes verkoopt. Ze zullen hem vast niet bij alle vestigingen hebben, maar bij Alexandrium is er een extra grote. Daar hadden ze hem, dus heb ik hem gekocht. Thuisgekomen heb ik hem direct uitgeprobeerd en ik ben helemaal tevreden. Dus hoef ik volgende niet via Schijndel.

20-4-2019
Heerlijk zomerweer, dus was het niet zo gek dat ik al snel tijdens mijn wandeling vanmiddag bedacht dat ik een ijsje zou kopen. Ik was niet de enige, want bij alle ijsverkopers waar ik langs kwam stond een rij en daar had ik geen zin in. Tot ik de Maastunnel uit kwam, daar is een soort snackloket en daar stond geen rij. Toch heb ik geen ijsje gekocht. In Vergiffenis, het boek van Grisham dat ik aan het lezen ben, komt een pitcher voor die standaard voor een wedstrijd een bananenmilkshake drinkt. Dus heb ik voor een milkshake gekozen, ze hadden vier smaken, waaronder bananen, dus mijn keuze was makkelijk. Het was lekker.

Geen opmerkingen: