zondag 3 maart 2019

24-2-2019 t/m 2-3-2019


24-2-2019
Gisterenavond heb ik besloten om als het vanmorgen zonnig was, deze dag te gebruiken om verder te gaan met mijn wandeling langs de kust. De vorige keer was ik tot het begin van de Brouwersdam gekomen, dus daar ben ik vanmorgen weer verder gegaan. Die dam is een flink end, ik was al bijna een uur aan het wandelen voor ik op Schouwen was. Daar het strand gevolgd tot de klok mij aangaf dat ik om op tijd terug te zijn rechtsomkeer moest maken. Via de duinen ben ik weer terug gewandeld. Het was een heerlijke dag.

25-2-2019
Toen in vanmorgen wakker werd, kon ik goed voelen dat ik gisteren de hele dag langs de kust van Schouwen had gewandeld. De stijve spieren voelde ik helemaal toen ik later vanmorgen ging hardlopen, dus heb ik maar half zo lang gelopen als ik meestal op maandag doe. Vanmiddag nog even gedacht om te gaan wandelen, maar dat niet gedaan. Ik ben op mijn balkon gaan zitten en het was daar heerlijk toeven.

26-2-2019
Gisteren was er een warmterecord. Vandaag is dat al weer gebroken. Ook voor mij was het een record, want ik heb volgens mij nog nooit eerder in Nederland al in februari mijn zomerjas aangehad. Ik was blij dat ik voor die jas had gekozen, want zelfs dat was nog bijna te warm toen ik vanmiddag een fietstocht maakte. Ik ben naar Schiedam gefietst en vanaf daar heb ik de bordje van een fietsroute naar Midden Delfland gevolgd. Op een gegeven moment ging het blijkbaar mis, want ik kwam bij de luchthaven uit. Dat was niet erg, want toen heb ik daar een stukje door de polders gefietst.

27-2-2019
Vanmorgen tijdens het hardlopen kwam ik bij het hertenkamp een ooievaar tegen. Ik dacht dat hij afkomstig was van het nest waar ik kort daarna langs zou komen, maar dat was niet zo want toen ik daar was bleek dat nest al door een paar bezet te zijn. Vanmiddag tijdens mijn wandeling ben ik er nog eens langs gekomen en toen zat er maar één. Vanavond een lekker diner gehad, het was ter gelegenheid van de 18e verjaardag van mijn jongste nicht.

28-2-2019
Het kon nog net, vaststellen dat de foto op de kalender van deze maand gemaakt was op de Westersingel, zoals ik dacht. Mijn vermoeden bleek juist te zijn, maar het bleek een stuk dichter bij de Westzeedijk te zijn dan ik verwacht had.

1-3-2019
Het is de eerste maart de eerste dag dat ik belastingaangifte over 2018 mocht doen. 2018 was het jaar van de dividendbelasting en daar had ik flink wat van betaald, dus verwacht ik ook een aardige bedrag terug te krijgen. Een goede reden dus om de aangifte zo snel mogelijk in te vullen, dus dat heb ik maar gedaan. Het is niet veel werk meer, het enige bedrag dat ik zelf in moest vullen was mijn aandeel in het vermogen van de VVE. Na ik een aantal vinkjes gezet te hebben en op knoppen gedrukt te hebben dat ik akkoord was, bleek mijn inschatting juist, ik krijg meer geld terug dan ik tot nu toe dit jaar heb uitgegeven.

2-3-2019
Al sinds een half jaar heb ik een probleem met de hamstring van mijn linkerbeen. Als ik begin met hardlopen heb ik de eerste honderd meter wat pijn. Niet veel pijn, maar ik voel wat en dat het niet helemaal goed is. Na dat eerste stukje verdwijnt de pijn, dus maak ik me geen zorgen. De laatste paar weken is er wat veranderd, als ik een half uur tot drie kwartier onderweg ben komt de pijn weer terug en blijft dan tot ik thuis ben. Gelukkig is het nog steeds slechts een wat irritante pijn, dus ik kan gewoon doorlopen.

Geen opmerkingen: