zondag 24 februari 2019

17-2-2019 t/m 23-2-2019


17-2-2019
Weer een fantastische dag. Vanmiddag ben ik naar de bibliotheek geweest en met een grote omweg weer terug gewandeld. Op die wandeling kwam ik langs de Maastunnel. De versiering daar in het kader van Valentijnsdag en het 77 jarig jubileum zou vrijdag voor het laatst zijn, maar het was met twee dagen verlengt, dus tot en met vandaag. Een heel succesvolle actie, Ik ben niet naar beneden geweest, maar blijkbaar was het weer erg druk, want ik heb daar nog nooit zoveel fietsen en geparkeerde auto’s gezien. De omgeving ervan profiteerde ook, de Ballentent zak nokvol en bij de kassa van de Euromast stond een rij wat ik nog nooit eerder gezien heb.

18-2-2019
Vanavond heb ik vroeg gegeten. Ik had een vergadering van de vereniging van eigenaren van mijn flat en die begon een uur voor het tijdstip dat ik normaal met mijn diner begin. Vorig jaar heb pas na afloop gegeten, dat werd toen wel heel laat, dus heb ik het nu maar vooraf gedaan. Dat was een goed besluit, want het is nu half elf en ik ben nu pas net thuis. Het was een levendige vergadering, ik ben wat wijzer geworden over de plannen voor de renovatie van de achtergevel, maar heel concreet is het nog niet.

19-2-2019
De 75e verjaardag van Willem van Hanegem morgen werpt zijn schaduw al vooruit. Zondag een mooie uitzending van Andere Tijden Sport en vanavond een documentaire van RTV Rijnmond, ook mooi. Wat mij opvalt is dat ze hem de steeds de beste Feyenoorder ooit noemen, maar volgens mij kan je hem beter een van de beste noemen. Samen met die andere Feyenoorder waar ze in Amsterdam een tunnel naar vernoemd hebben.

20-2-2019
Voor het eerst sinds tijden was ik tevreden met de tijd die ik nodig had om vanmorgen een van mijn standaard hardlooprondjes te rennen. Waar ik al ruim een week tevreden mee ben is het weer, volgens de weerberichten is er nu een dipje in het mooie weer, maar ik vind het nog steeds heerlijk voorjaarsweer.

21-2-2019
Vanmorgen naar de bibliotheek geweest. Vanmiddag stond ik op het punt om een wandeling te gaan maken, maar het was zo grijs dat ik het maar niet gedaan heb, dat was maar goed ook, want niet veel later regende het. De tijd die ik vanmiddag over had, heb ik gebruikt om mijn skiuitrusting op te ruimen. Na mijn wintersport en het wassen had ik die op het bed in mijn logeerkamer verzameld, het lag me niet in de weg, maar toch wel netjes om het op te ruimen. Ik heb het niet met de rest van de spullen in de doos gestopt, maar het direct weer ingepakt. Het duurt nog ruim 2 maanden, maar nu hoef ik dat niet meer te doen als ik weer op wintersport ga.

22-2-2019
Het dipje in de vroege lente hield vandaag nog een beetje aan, het was een grijze dag maar droog. Toch vanmiddag een wandeling rond de plas gemaakt. Daar zag ik dat de krokussen het wat beter doen dan vorige week. De komende week zal dat niet veranderen, want dan hebben de krokussen vakantie.

23-2-2019
Ik werd ruw wakker om half vier vannacht, er werd aangebeld. Het duurde even voordat ik me realiseerde wat het was, ik ben blijven liggen met de gedachte dat als geen grapjas was ze nog wel een keer bellen. Bij mij bleef het stil, maar vervolgens hoorde ik bij buren van mij hoorde ik de bel gaan, dus blijkbaar een kwajongensstreek, belletjetrekken. Toch begon ik me op een gegeven moment zorgen te maken, misschien was er wel ergens brand, dus mijn bed uit gegaan en gekeken, maar ik kon nergens onraad ontdekken. Mijn bed weer ingegaan en toen ging mijn bel weer, toen ben ik er nog even uitgegaan en heb ik de bel maar uitgezet. Weer in bed duurde het even voordat ik weer in slaap viel. Ik hoorde de kerkklok vier uur slaan. Een teken dat ik hier over het algemeen goed slaap, want al die jaren heb ik me nog nooit eerder gerealiseerd dat de kerkklok ook ‘s nachts ieder uur slaat.

Geen opmerkingen: