zondag 10 februari 2019

3-2-2019 t/m 9-2-2019


3-2-2019
Een mooie dag vandaag, wel een mooie regenboog gezien vanmorgen, dat betekent niet altijd goed nieuws, want er zijn regenwolken, maar ook de zon schijnt. Die laatste had vandaag de overhand. Vanmiddag naar de bibliotheek gewandeld en met een flinke omweg terug gewandeld. Morgen moet ik nog een keer terug naar de bibliotheek, een DVD die ik vandaag geleend had bleek, toen ik vanavond wou gaan kijken, niet compleet te zijn. Van de 4 schijven bleek er 1, de eerste, te ontbreken.

4-2-2019
Zoals ik gisteren schreef moest ik vandaag terug naar de bibliotheek. Op maandag gaat die pas in de middag open, dat was jammer, want vanmorgen was het droog en vanmiddag viel er regen en natte sneeuw. Die neerslag was ook de reden dat ik mijn andere plan voor vandaag tot morgen heb uitgesteld. Sinds ik terug ben uit Oostenrijk, heb ik steeds ‘s middags getraind terwijl ik dat normaal altijd ‘s ochtends doe. Dus morgen is het weer normaal. Wat niet normaal was, was dat ik vanmiddag een hele hoop herrie hoorde en toen ik naar buiten keek bleek dat er een tank over de Maasboulevard reed. Ik had me zorgen kunnen maken dat de Russen kwamen, maar het was niets om mij zorgen over te maken. Het had te maken met een tentoonstelling in de Kunsthal die vandaag geopend werd. Daar wordt de Amerikaanse vlag getoond die met D-Day het eerste het Franse strand op gedragen werd.

5-2-2019
Vanmorgen hardgelopen, een rondje om het bos, het ging lekker. Vanmiddag een wandeling naar en door De Esch gemaakt. Het was niet echt mooi weer om te wandelen, maar het was droog en de voorspelling is dat het dat de komende dagen niet veel zal zijn, dus moest ik er nu maar van profiteren. Tijdens de wandeling heb ik me verwonderd over een riviercruiseboot die aan de Maasboulevard lag. Het was een raar gezicht, ze zag er uit of ze dichtgetimmerd was. Blijkbaar wordt ze gerenoveerd.

6-2-2019
Helaas voldeed het weer vandaag aan de verwachting. Het is volgens mij de hele dag niet droog geweest, in ieder geval waren mijn ruiten de hele dag nat. Ik ben maar één keer nat geworden, vanmorgen, toen ik boodschappen deed. De rest van de dag ben ik binnen gebleven. Geen straf, ik ben een boek aan het lezen van Dean Koontz, Verlossing. Dat is een dik boek en spannend, hij schrijft mooi, heel beeldend, soms zelfs een beetje te. Bij de bibliotheek is het ingedeeld met ingedeeld bij de thrillers, maar het had net zo goed als horror of fantasy kunnen worden gerubriceerd.

7-2-2019
Als je hoog woont en het waait hard, dan lijkt het nog harder te waaien dan het werkelijk doet. En dan kwam de wind vandaag ook nog eens uit een richting die voor veel lawaai in mijn woonkamer zorgde. Behoudens de hare wind was het vandaag eigenlijk ontzettend mooi weer, een groot deel van de dag heeft de zon geschenen. Vanmiddag ben ik richting de Euromast gewandeld en daarbij verbaasde ik me over de golfslag die er op de rivier stond. Ik heb de Noordzee wel eens minder onstuimig gezien dan de Nieuwe Maas vandaag.

8-2-2019
Ik zou eigenlijk mijn stukje van eergisteren kunnen plakken en knippen. De dag was nagenoeg gelijk. Zelfs de film die ik vanavond heb bekeken was nagenoeg dezelfde als afgelopen woensdag. Het was een hele aparte DVD, hij had twee kanten, zoals een LP. Er stond de Hitchkock-film “Stanger on a Train” op. Aan de ene kant stond de Britse versie en aan de andere kant de Hollywood versie. Volgens de tekst op de hoes zat er veel verschil tussen beide versies, zaten er grote verschillen tussen beide, maar ik heb er weinig van ontdekt. Pas aan het eind zag ik een verschil, de Hollywood versie die ik vandaag zag, had aan het eind een korte scene grappige scene die in de Britse versie ontbrak.

9-2-2019
Gisteren schreef ik dat de dag op eergisteren leek, dat zou ik vandaag opnieuw kunnen doen. Er stond weer een harde wind en de zon scheen vaak. Vanmorgen heb ik hardgelopen en mijn haar geknipt en vanmiddag ben ik naar de Kruiskade geweest om de viering van het Chinees Nieuwjaar te bekijken en daarna ben ik de Maastunnel onderdoor gelopen (niet letterlijk, maar dat is de manier waarop je in Rotterdam zeg dat je door de Tunnel ben gelopen). Volgende week donderdag is het precies 77 jaar geleden dat een tunnelwachter drie Charloisse schoffies door de tunnel liet lopen, terwijl aan de andere kant de bezetter klaar stond om de tunnel te openen door er als eerste doorheen te lopen, wat dus niet meer kon. Die verjaardag, op Valentijnsdag, is de aanleiding om de voetgangerstunnel te versieren met duizenden hartjes die door blacklight belicht worden. Het was druk in de tunnel, niet ten onrechte, want het was mooi.

Geen opmerkingen: