zondag 17 februari 2019

10-2-2019 t/m 16-2-2019


10-2-2019
Een unieke dag vandaag, ik ben de hele dag mijn huis niet uit geweest. Vanmorgen regende het en rond het middaguur was het droog. Toen heb ik het plan opgevat om na de lunch naar de Kaap te wandelen, maar toen regende het weer en dat bleef het de rest van de middag doen. Op het Deliplein had ik getuige kunnen zijn van de viering van het Chinees Nieuwjaar, waarbij een kop sla voor de deur van een zaak wordt opgehangen die door dansende leeuwen wordt opgegeten. Ondanks dat ik er niet geweest ben, toch een foto ervan, deze heb ik gisteren gemaakt.

11-2-2019
Het enige bijzondere dat ik vandaag gedaan heb is dat ik mijn ski’s opgehaald heb. Naar Daka gefietst en nadat ik daar betaald had kreeg ik ze weer mee. Ik heb niet eens gekeken hoe het belag er na het vullen en waxen nu uitzag, maar ik heb daar alle vertrouwen in. De kanten voelde in ieder geval een stuk scherper aan dan voor het slijpen. Ik heb ze weer in de hoes gestopt en heb die als een rugzak om mijn schouders gehangen. Dat ging een stuk beter als toen ik ze wegbracht, toen had ik hem als schoudertas en daarvan kreeg ik wat pijn in mijn schouder. Nu had ik daar geen last van, Het was alleen een beetje vreemd fietsen met een bijna 2 meter lange rugzak.

12-2-2019
Ruim een week geleden schreef ik dat ik bij de bibliotheek een DVD geleend had waarvan toen ik hem die avond wou bekijken een schijfje bleek te missen. De volgende dag heb ik hem teruggebracht, de dame bij de informatiebalie wist niet wat ze ermee aan moest, maar ze heeft hem ingenomen en zou er een briefje bijdoen voor een collega. Ik heb haar nog geadviseerd om navraag te doen bij diegene die hem voor mij geleend had, want die had waarschijnlijk het schijfje nog. Blijkbaar hebben ze dat niet gedaan, want toen ik vanmorgen boeken wou lenen bleek mijn pas geblokkeerd te zijn want ik had een DVD ingeleverd waarvan een schijfje ontbrak. Dus weer naar de info-balie, daar zaten nu andere dames, weer uitgelegd hoe het zat, het koste wat moeite maar uiteindelijk hebben ze mijn pas weer gedeblokkeerd. Nu maar hopen dat ze wel diegene gaan benaderen die het schijfje nog heeft, want ik wil die DVD graag nog een keer lenen als hij weer compleet is.
Het is trouwens vandaag ineens lente geworden. Vanmiddag rond de Plas gewandeld. De perken met krokussen lijken van een afstandje al volop te bloeien, maar van dichtbij zijn het nog maar een paar kleine bloempjes.

13-2-2019
Ik ben een beetje begonnen om plannen te maken voor wat ik na mijn wintersport ga doen. Ik heb daar nog even voor, want het is pas in de meivakantie dat ik ga skiƫn. Mijn plan is nu dat ik vrij snel nadat ik terug kom weer vertrek en dan mijn fiets meeneem. Ik rij dan naar Schaffenhausen en ga vanaf daar verder met mijn fietstocht langs de Rijn. Ik moet dan wel een beetje getraind zijn, dus ben ik daar vandaag maar mee begonnen. Ik ben via de havens naar Pernis gefietst, toen door de Benelux en langs de rechteroever weer terug gegaan. Het was een lekker tochtje.

14-2-2019
De klimaatverandering heeft ook zijn voordelen, het was een fantastisch mooie dag vandaag. Vanmorgen naar de bibliotheek had ik nog een trui aan, maar toen ik vanmiddag ging wandelen heb ik die maar thuis gelaten want het was toen al iets te warm. Tijdens mijn wandeling vanmiddag was ik beter op de temperatuur voorbereid, ik droeg een polo met daaroverheen mijn winterjas. Langs de rivier ben ik naar Kralingse Veer gewandeld, bij Capelse Brug de metro onderdoor en toen over de ‘s Gravenweg weer naar huis. Een flinke en lekkere wandeling.

15-2-2019
Weer een heerlijke dag. Vanmiddag een lange wandeling in de zon gemaakt. Via de stad ben ik naar het Marconiplein gelopen en langs het water weer terug. Een heerlijke wandeling. Ik ben trouwens niet de enige die het idee heeft dat het voorjaar al is begonnen, want tijdens de schilderachtige zonsondergang van vanavond zag ik de vleermuis die hier woont rondfladderen. Blijkbaar is die ook al uit zijn winterslaap ontwaakt.

16-2-2019
Sinds een jaar of twee is er op de hoek van de Oostzeedijk en de Admiraliteitsstraat een Coop supermarkt. Het is voor mij de dichtstbijzijnde supermarkt, maar ik kom er maar zelden. Het is niet mijn winkel en ik heb het idee dat ze duur zijn. Vandaag heb ik het weer een keer geprobeerd en mijn vooroordeel werd bevestigd. Daarbij kwam dat het bier dat in de aanbieding was uitverkocht was en toen weer buiten stond ik mij realiseerde dat de rekening niet klopte. Dat was niet zo moeilijk, Ik had een brood dat een euro rond koste en kippenpoten waar 2,84 op stond en ik had vier euro nogwat afgerekend, dus dat kopte niet. Teruggegaan en het kwartje dat ik teveel betaald had terug gekregen, het koste wel een hoop tijd. Maar voorlopig ga ik daar geen boodschappen meer doen.
Vanmiddag ben ik naar een beurs geweest bij de campingwinkel van Vervat op de Stadionweg. Ik ben er lopend heengegaan, heen over de Willemsbrug en terug over de Brienenoord.

Geen opmerkingen: