zondag 3 februari 2019

27-1-2019 t/m 2-2-2019


27-1-2019
Het was een stuk warmer dan de vorige keer dat ik in mijn camper overnachtte (de foto is niet van vandaag maar van eergisteren). Ik heb goed geslapen. Precies toen ik op mijn bestuurdersstoel ging zitten om te vertrekken, zeiden ze op de radio dat het “genau halb neun” was. Op zondags door Duitsland rijden is een stuk fijner dan op zaterdag, er was een stuk minder verkeer. Wel had ik een groot deel van de reis last van regenbuien. Die buien waren er de reden voor dat ik heb afgezien van mijn plan om onderweg ergens te stoppen om een stuk te gaan hardlopen. Toen ik thuis was heb ik het alsnog gedaan, maar ook dat ging niet helemaal zoals gewenst. Ik had het al tot een half uur ingekort omdat ik bang was dat het ging regenen en dat deed het ook, al voordat ik terug was. Toch wel lekker gelopen.
Zojuist heb ik naar Andere Tijden Sport zitten kijken. Een van mijn favoriete programma’s en vanavond was het was het wel een hele bijzondere, over de bokser Rudi Lubbers en zijn gevecht met Mohammed Ali. Heel apart was hoe hij commentaar gaf bij zijn eigen gevecht.

28-1-2019
Misschien had ik gisteren wel teveel naar het Duitse weerbericht geluisterd, want het weer was heel anders dan ik verwacht had. Het grootste deel van de dag was het heerlijk zonnig, alleen werd het in de loop van de middag afgewisseld met een paar felle buien. Helaas viel een daarvan net toen ik in de stad was.

29-1-2019
Het weerbericht was vanmorgen nogal verwarrend. Het begon ermee dat het een zonnige dag zou worden en dat het droog bleef. In de volgende zin zei ze dat er in De Wadden buien konden vallen (ze zei echt in en niet op De Wadden). In de loop van de middag zou het verder bewolkt worden en vanuit aan het eind van de dag zou het vanuit Zeeland gaan sneeuwen. Morgen zou de sneeuw zich langzaam over het land verspreiden en in de ochtendspits hier voor problemen kunnen zorgen. Ik had voor morgenochtend anderhalf uur hardlopen op mijn programma staan en als het sneeuwt vind ik dat ook een probleem. Dus heb ik het maar even naar voren geschoven en ben ik vanmiddag al gaan rennen, het was fris, maar wel lekker gelopen.

30-1-2019
Het heeft gesneeuwd, maar je moest wel goed opletten om het te constateren. Toen ik vanmorgen naar de bibliotheek toe wandelde lag er een heel dun laagje op mijn auto, toen ik drie kwartier later weer terug kwam, was dat alweer weg. Verder ben ik vandaag lekker binnen gebleven.

31-1-2019
Ik dacht vanmorgen dat het nieuws waar ik naar lag te luisteren dat van acht uur was, maar ik bleek nog even ingedut te zijn en het was al een half uur later. Dus een half uurtje later opgestaan. Toen ik de gordijnen open deed bleek dat niet heel erg te zijn, want het was wit. Niet door de sneeuw, maar door de mist. Dikke mist, ik kon de overkant niet eens zien. De mist loste heel langzaam op, het was alweer aan het schemeren toen ik eindelijk de Erasmusbrug kon zien.

1-2-2019
Een week nadat ik ze erin had gelegd, lagen mijn ski’s nog steeds in mijn auto. Vandaag heb ik ze eruit gehaald. Er zaten flink wat krassen op het belag, dus heb ik ze maar naar Daka gebracht voor een grote beurt. Ik had bedacht om op de fiets naar de Abraham van Stolkweg te gaan. Mijn skihoes had ik als een schoudertas op mijn rug. Ik moest wel een beetje voorzichtig fietsen want hij stak aan de flink end uit. Het ging goed, maar ik had wel een beetje pijn in mijn schouder toen ik daar aan kwam. Gelukkig verdween die pijn weer snel. Na langs de Gordelweg heen gefietst te zijn koos ik ervoor om lang de Schie terug te fietsen. Onderweg nog even gestopt om een foto van de Van Nelle fabriek te maken. Het blijft een van de mooiste gebouwen van Rotterdam.

2-2-2019
Bijna was ik vandaag niet buiten geweest, het regende nagenoeg de hele dag. Vanmorgen was ik van plan om boodschappen te doen, maar ik heb er maar voor gekozen om morgen geen ei bij mijn ontbijt te eten, want eieren waren het enige op mijn lijstje dat ik echt nodig had. Rond lunchtijd was het droog en toen besloot ik om aan het eind van de middag te gaan hardlopen. Maar toen ik wou vertrekken had ik een goede reden om te twijfelen of ik wel zou gaan, want het regende weer. Toch gegaan en dat was een goede keus, het regende veel minder hard dan ik dacht, ik werd nauwelijks nat. Wat opviel was dat ik traag was, een rondje waar ik meestal rond de 96 minuten over doe, deed ik vandaag in 101.

Geen opmerkingen: