zondag 5 augustus 2018

29-7-2018 t/m 4-8-2018


29-7-2018
Ik ben weer goed hersteld na de vermoeiende dag van gisteren. Het lange stuk hardlopen was voor mij de laatste test om te bepalen of ik de marathon ging lopen, dus heb ik mij vanmorgen voor de Solidarnosc Marathon ingeschreven. Op 15 augustus ga ik een lekker eindje rennen tussen de badplaats Gdynia en de hansestad Gdansk. Ook vanmiddag ben ik met de voorbereiding van de marathon bezig geweest, ik ben naar de stad gewandeld om nieuwe hardloopschoenen te kopen. Tenslotte ben ik vanavond naar Amstelveen geweest, mijn zwager vierde zijn verjaardag. Het was gezellig en het eten was lekker.

30-7-2018
Vanmorgen mijn nieuwe hardloopschoenen uitgeprobeerd. Een half uurtje gelopen, ze bevielen goed. Verder heb ik vandaag in mijn uitwerpselen zitten prikken, ik had namelijk een uitnodiging gekregen om mee te doen aan het bevolkingsonderzoek voor darmkanker. De procedure gevolgd, wat er in feite op neer komt dat ik een heel klein beetje poep op de post heb gedaan.

31-7-2018
Vanmorgen had ik een zwembad voor de deur. Het was toen alleen nog niet echt goed weer. Toen het vanmiddag wel zonnig werd, was het zwembad al lang weer weggedreven richting zee. Toen ik vanmiddag over en langs de rivier wandelde heb ik het niet meer gezien.

1-8-2018
Ik ben augustus begonnen met een uur hardlopen op mijn nieuwe schoenen. Het ging goed, ik had ook niets anders verwacht. Vanmiddag ben ik opnieuw de Plas rond gegaan, nu een wat kortere route en in wandeltempo. Wat opviel was dat er ondanks het mooie weer bijna geen zeilboten op de Plas waren.

2-8-2018
Een deel van mijn uitzicht is op de monding van de Nassau-haven in de Nieuwe Waterweg. Al een tijd valt mij op dat daar een soort van grote tent staat. Ik kon niet echt goed zien wat het nou eigenlijk was, vandaar dat ik er vanmiddag naar toe ben gewandeld. Ik heb er een foto gemaakt van de pindakaaspotten aan de andere kant, maar verder ben ik er niet veel mee opgeschoten. De tent is een mooie luifel, maar ik kon niet zien waar hij voor diende.

3-8-2018
Een erg warme dag vandaag. Vanmorgen een half uurtje hardgelopen, volgens mij heb ik wel eens een marathon gelopen met minder zweet als vanmorgen. Vanmiddag had ik het plan om onderweg naar de supermarkt een omweg te nemen, maar al gauw had ik in de gaten dat het buiten minder aangenaam was dan in mijn appartement,, dus heb ik nagenoeg de kortste weg genomen. De rest van de dag lekker binnen gebleven. Zelfs nu, om elf uur ‘s avonds is het nog heet. Eerder vanavond zag ik wat heteluchtballonnen langs zweven. Nostalgisch voor mij, toen ik nog in Utrecht woonde zag ik ze heel regelmatig, soms wel eens een dozijn op een avond. Hier zijn ze een zeldzaamheid.

4-8-2018
Toen ik vanmorgen naar mijn balkon ging zag ik dat ik gisterenavond vergeten was om het kussen van mijn tuinstoel op het balkon te halen. Maar het is droog gebleven en van dauw was ook geen sprake, dus het kon zonder problemen. Vandaag heb ik mijn huis schoongemaakt, op mijn balkon gezeten en ben ik naar de bibliotheek geweest. Vanavond ben ik naar het Perzisch restaurant Anahita op het Bergpolderplein geweest, waar ik mijn verjaardag nog een keer gevierd heb, nu met een wat groter gezelschap dan twee maanden geleden toen ik echt jarig was. Je moet bij dat restaurant wat geduld hebben en het is soms een beetje chaotisch, maar het eten is het zeker waard, want het was heerlijk.

Geen opmerkingen: