zondag 12 augustus 2018

5-8-2018 t/m 11-8-2018


5-8-2018
Vandaag was een dag waarop niet alles ging zoals gepland. Het begon vanmorgen, ik had nog brood voor vandaag en had bedacht dat als ik vanmorgen bij mijn ontbijt een boterham door een beschuit verving ik pas morgen boodschappen moest doen. Dus was ik mijn ontbijt met een beschuit begonnen. Toen ik daarna mijn brood pakte bleek dat beschimmeld te zijn, dus heb ik het maar weggegooid en nog een beschuit genomen en moest ik voor mijn lunch boodschappen doen. Na mijn lunch wou ik tickets boeken om naar de 50e verjaardag van mijn broer te gaan. Dat ging goed alleen nadat ik alles had ingevuld was de site van Transavia off-line. Aan het eind van de middag heb ik alles nog een keer ingevuld en toen ging het wel goed. Daarna een auto geboekt via de site van Transavia. Ik had een idee dat ik een dag teveel moest betalen want zij hielden de aankomst en vertrektijden van de vlucht aan als ophaal en inlevertijd van de auto. Nu komen we vrijdag om 9 uur aan en vertrekken we maandag om 10 uur, Drie dagen plus een uur wordt afgerond als 4 dagen terwijl we 2 uur voor vertrek op de luchthaven aanwezig moeten zijn, dus de auto na 4 dagen min 1 uur inleveren. Dus heb ik daarover maar eens een vraag bij Transavia ingediend heb en als hun antwoord mij niet bevalt maak ik daar een klacht van.
Iets heel anders is de film die ik vanavond heb gezien, een zwart-wit film uit 1953, Sterren stalen overal. Ik heb ervan genoten, een heerlijk trage film.

6-8-2018
Gisterenavond kreeg ik al een antwoord van Transavia. Niet dat ik er blij mee was, want het kwam er kort op neer dat ze zeiden dat ik bij de autoverhuurder moest klagen. Volgens mij klopt daar niks van en is Transavia als uitbater van de webshop mijn aanspreekpunt voor alles dat ik daar koop. Maar voor die paar tientjes wou ik me verder niet druk maken, dus wou ik het er bij laten zitten. Toch nog even op de website van de autoverhuurder gekeken en het bleek dat ik daar mijn boeking aan kon passen, door het inlevertijdstip van de auto twee uur naar voren te schuiven hoef ik een dag minder huur te betalen. Volgens mij is dit trouwens een goudmijntje voor Transavia en haar partners, ze vervoeren per jaar bijna 9 miljoen passagiers, waarvan een flink deel naar plaatsen waar de terugvlucht een uurtje later vertrekt dan hun heenvlucht een aantal dagen eerder is aangekomen en ze door dat uurtje een extra dag autohuur in rekening wordt gebracht. Het zou mij niet verbazen als dat tienduizenden keren er jaar voorkomt.
Tot slot vandaag nog even iets heel anders. Begin dit jaar heb ik geschreven over de storm waardoor er hier aan de overkant een boom omgewaaid was. De afgelopen dagen was mij opgevallen dat rond de resterende knar boomscheuten door de kade schieten. Blijkbaar leeft de boom nog, ondanks dat zijn stam geamputeerd is en ontstaan vanuit de wortels nu de nieuwe scheuten. Ik wou er vandaag een foto van nemen en dat was net op tijd, want er was net iemand bezig om met een onkruidbrander de scheuten te verwijderen.

7-8-2018
Er zat goed nieuws bij de post vandaag, het resultaat van het bevolkingsonderzoek naar darmkanker en dat was voor mij gunstig. Dus hoef ik me daar geen zorgen over te maken. Verder heb ik vandaag alles dat ik van de bibliotheek geleend had ingeleverd. Dat in verband met de reis naar Polen waar ik volgende week de marathon ga lopen. Daarvoor heb ik alles dat mee moet bij elkaar gezocht. Mijn hele gang staat er nu vol mee. Morgen zet ik het in mijn auto en ga ik vertrekken.

8-8-2018
Vanmorgen vertrokken, het was nog flink wat werk om alles in mijn auto te zetten en de laatste klusjes te doen, maar even na tienen reed ik weg. Mijn eerste doel was Amersfoort, ik twijfel er een beetje aan of ik een nieuwe camper ga kopen en daar is een showroom van het soort dat ik wil hebben. Ik heb er wat rondgekeken, mooie campers, maar ik heb nog zeker geen beslissing genomen. Dure campers, volgens de prijslijst beginnen ze net boven de 50 mille, maar wat er aan nieuwe stond was vooral van een wat duurder type en met extra’s waardoor de prijzen rond een ton waren. Nou zijn ze vrij waardevast, bij de occasions stond er een uit 2010, dus 8 jaar oud, met een vraagprijs van 45 mille, 4 keer zoveel als ik 8 jaar geleden voor deze camper kwijt was. Na mijn bezoek aan Amersfoort ben ik verder gereden tot het Duitse Cloppenburg, waar ik ga overnachten.

9-8-2018
Het was me gisteren al opgevallen dat de route die ik volg dezelfde is als die al heel wat keren richting Zweden heb gereden. Een groot stuk over de A1, langs Bremen en Hamburg. Ik geloof dat ik nog nooit over die weg gereden heb zonder last te hebben van werkzaamheden. Zo ook vandaag, toen ik de snelweg op reed, dacht ik na een half uurtje bij Bremen te zijn en dat was een mooi tijdstip om bij IKEA koffie te gaan drinken. Het werd anderhalf uur, want er zat een file tussen waarbij ik een paar keer zolang stil stond dat ik mijn motor maar uit heb gedaan. Maar dat uur vertraging viel nog mee, volgens de verkeersinformatie zou het 2 uur extra kosten. Dat ik naar IKEA wou was niet zozeer voor de koffie, maar voor een dekbed overtrek. Ooit heb ik een dekbed in Duitsland gekocht van 140 x 220 cm en daar 1 overtrek bij gekocht. Maar helaas blijken de dekbedovertrekken hier gestandaardiseerd te zijn en dus 20 cm korter dan ze waren.

10-8-2018
De storm gisteren duurde nauwelijks een minuut, maar hebben toch flink wat takken van bomen gerukt en hier en daar hele bomen doen omwaaien. Ik stond op een parkeerplaats langs de bomen, maar gelukkig aan de goede kant. Vanmorgen eerst een wandeling gemaakt bij Büchen, de plaats waar ik overnacht heb. Daarna naar Schwerin gereden en toen ik in het centrum van die stad aankwam en het imposante slot zag, realiseerde ik me dat ik twee jaar geleden ook in die stad een tussenstop heb gemaakt. Na een tijdje door de stad gewandeld te hebben ben ik verder gereden en vannacht overnacht ik in Güstrow.

11-8-2018
Volgens mij is het hier in Meckelenburg niet zo droog geweest als in Nederland, het gras is over het algemeen vrij groen. Vandaag was het in ieder geval niet droog, ik ben twee keer nat geworden. Bijna drie keer, want de eerste keer liep ik door een tuin van een slot en net toen het wat harder begon te regenen kon ik door een tunnel van bomen lopen en bleef zo droog. Tijdens diezelfde wandeling later alsnog nat geworden. De tweede keer dat ik nat werd was aan het eind van de middag. Die had ik makkelijk kunnen voorkomen, ik was op de terugweg naar mijn auto en nam een andere route als heen. Een mooie route langs het water, alleen heb ik het pad waar ik af kon slaan richting de parkeerplaats over het hoofd gezien Een kilometer verder kwam ik tot de conclusie dat er geen pad was en ben ik terug gegaan, waarbij ik, na een kilometer, alsnog het pad vond. Toen begon het te regenen en flink ook, het was nog slechts een meter of 100, maar ik was doorweekt.

Geen opmerkingen: