zondag 15 juli 2018

8-7-2018 t/m 14-7-2018


8-7-2018
Vandaag dus het Metropolis festival in het Zuiderpark. Toen ik daar was realiseerde ik me dat ik nog nooit op dat festival geweest was ondanks dat dit de 30e editie was. De laatste keer dat ik voor een festival in het Zuiderpark was toen de Ramones op Newpop optraden, ergens in het begin van de jaren 80. Het festival nu was een een stuk kleiner dan toen, maar ik heb wel genoten. Het meest van Alice Merton, dat was ook de enige die mij al bekend was, ze had namelijk vorig jaar een grote hit met het nummer No Roots.

9-7-2018
Even een dipje in het zomerse weer, vandaag ging de zon een groot deel van de dag schuil achter de bewolking. Het zag er soms dreigend uit, maar geregend heeft het hier niet. Vanmorgen een uurtje hardgelopen en vanmiddag een rondje gewandeld, verder valt er over vandaag niet zoveel te melden.

10-7-2018
Zojuist is de halve finale tussen Frankrijk en Belgiƫ afgelopen. Een mooie pot, beide teams waren aan elkaar gewaagd. Doordat de Fransen gescoord hebben en de Belgen niet, hebben onze zuiderburen zich geplaatst voor de troostfinale. Ikzelf ben vandaag niet sportief bezig geweest, maar wel met de voorbereiding daarvan. Zaterdag wil ik 3 uur gaan hardlopen en de voorspelling is dat het dan weer volop zomer is, dus is het verstandig om dan wat te drinken mee te nemen. Ik ben vandaag in diverse sportzaken geweest omdat ik op zoek was naar een bidon die ik tijdens het hardlopen kan vasthouden. Bij geen van de zaken hadden ze wat ik zocht, ik was al onderweg naar huis toen ik mijn laatste kans greep en bij Run2Day op de Meent binnenliep. Daar hadden ze wel wat ik zocht.

11-7-2018
Vanmorgen ging ik maar een half uurtje hardlopen, maar toch heb ik mijn nieuwe bidon meegenomen want ik wou proberen het ging als ik ermee liep. Ik had hem maar half vol gedaan en ik het begin had ik er wat last van dat het water erin klotste, maar na een minuut of 5 was ik eraan gewend. Verder heb ik vandaag vooral op mijn balkon gezeten en een boek uitgelezen. Een mooi boek, Ventoux van Bert Wagendorp. Ik dacht dat het een verfilmd boek was, maar het blijkt andersom te zijn, het is het script voor de film dat omgewerkt is tot een boek. Maar een mooi verhaal, dat mij helemaal aanspraak omdat de hoofdpersonen van rond het zelfde bouwjaar waren als ik. Vanmiddag heb ik het boek naar de bibliotheek terug gebracht, samen met een boek over de gebeurtenissen die geleid hebben tot de nationalisatie van mijn voormalige werkgever.

12-7-2018
Toen ik ruim een maand geleden van mijn reis terug kwam, heb ik mijn fiets in de berging gezet en sindsdien had ik hem niet meer gebruikt. Tot vandaag, ik ben een lekker stukje wezen fietsen. De Brienenoord over, via de Beverwaard naar Ridderkerk, een stuk langs de Oude Maas en toen via Barendrecht, langs de Kuip en over de Willemsbrug weer terug naar huis. Het was een lekker tochtje, wel had ik een foutje gemaakt, ik had beter richting Delft kunnen fietsen, want nu had ik heen wind mee en op de terugweg tegen. Maar het waaide niet zo hard dat het echt een probleem was.

13-7-2018
Het wordt een beetje saai, het is steeds maar mooi weer. ‘s Ochtends ga ik op mijn balkon zitten en blijf daar tot een uur of 1, want dan staat de zon er recht op en wordt het erg warm. Na de lunch ga ik daarom meestal naar buiten. Zo ook vandaag, ik heb een stuk gewandeld, onder andere langs de plas en door het bos.

14-7-2018
Drie uur hardlopen had ik vanmorgen op mijn programma staan. Het ging goed, wel had ik het de laatste paar kilometers wat moeilijk, maar eenmaal thuis was ik snel weer nagenoeg hersteld, alleen heb ik de rest van de dag wat vermoeide beenspieren gehad, maar dat is natuurlijk niet erg verwonderlijk.
Nu even een heel ander onderwerp. Vanavond was de film Ventoux op TV, juist de film waarvan het script omgevormd is tot het boek dat ik in het begin van deze week gelezen heb. Net als het boek vond ik het ook een mooie film, maar het boek was mooier.

Geen opmerkingen: