zondag 8 juli 2018

1-7-2018 t/m 7-7-2018


1-7-2018
De dag begon niet erg goed, ik schudde met trommel waar mijn muesli in zit en toen vloog de deksel eraf, met als gevolg dat de helft van de inhoud over mijn huiskamer verspreid was. Ik was van plan om vandaag mijn huis te stoffen, vegen en zuigen en door dit ongelukje kon ik dat nu niet meer uitstellen. Toen alles schoon was ben ik op mijn balkon gaan zitten lezen. Het was lekker weer, alleen af en toe wat harde wind die mijn markies wat heen en weer liet gaan.
Vanmiddag ben ik naar de Lusthofstraat geweest, voor het huis waar ik geboren ben en de eerste 25 jaar van mijn leven woonde, heb ik gekeken naar de wielerwedstrijd die daar gehouden werd. Toen ik keek was er een fix-gear race, dus op baanfietsen zonder rem en freewheel, doortrappers noemde we dat vroeger. Diegene die na de eerste ronde alleen op kop doorkwam, bleef dat de hele wedstrijd en eindigde ruim een minuut voor het peloton.
Tenslotte heb ik vanavond drie afleveringen van Dexter zitten kijken, helaas de laatste afleveringen, de afgelopen maanden heb ik genoten van deze serie waarin een seriemoordenaar de hoofdpersoon is. Ik heb ervan genoten het eind van het achtste en laatste seizoen was mooi, maar niet zo als het vierde, toen was ik echt een tijdje sprakeloos.

2-7-2018
Vandaag was een dag van technische problemen. Toen ik vanmorgen de deur uit ging om hard te lopen, drukte ik op de knop van de lift en hoorde de deur op een andere verdieping dichtschuiven, dus hij zou snel komen. Niet dus, regelmatig hoorde ik de deur schuiven, maar de lift kwam maar niet. Toen ik het opgegeven had en besloten had de tien verdiepingen via de trap af te dalen, kwam ik een monteur van Sky-lift tegen, hij vertelde mij dat er een probleem was met de deur op de vierde. Toen ik na een klein uurtje weer terug was zag ik zijn auto nog voor de deur staan, dus ben ik ook maar weer lopend naar boven gegaan.
Vanavond wou ik een film op mijn PC gaan kijken, maar hij deed niets nadat ik de DVD erin had gedaan. Ik kon in de verkenner de DVD-speler niet meer vinden, de rest van de avond ben ik bezig geweest om het probleem op te lossen, helaas tevergeefs.

3-7-2018
Vandaag nagenoeg de hele dag bezig geweest met mijn PC om de DVD-speler weer aan de praat te krijgen. Maar wat ik ook probeerde, het heeft niet geholpen, het is zelfs nog een beetje slechter geworden, want door een reset ben ik een hele hoop applicaties kwijtgeraakt. Dat klinkt erger dan het is, want het ruimt lekker op en van de applicaties die ik wel wil hebben heb ik nu direct ook weer de laatste versie.

4-7-2018
Nog een paar dingen geprobeerd om de DVD-speler van mijn PC weer aan de praat te krijgen. Helaas tevergeefs, dus heb ik al snel besloten om maar een nieuwe speler te kopen, voor een paar tientjes heb je een externe die je via USB kan aansluiten. Vanmiddag ben ik, langs de plas, door het bos en de polder naar Alexandrium gewandeld om bij Media Markt te kijken. Daar ben ik niet geslaagd, dus heb ik er een bij Cool Blue besteld. Morgenochtend kan ik hem op het Oostplein gaan ophalen.

5-7-2018
Vanmorgen kon ik mijn nieuwe DVD-speler ophalen, dat heb ik dan ook gedaan. Het installeren was eenvoudig, de kabel in de juiste USB-poort steken en hij werkte. Het enige probleem was dat er wel software bij zat om DVD’s te schrijven, maar niet om ze af te spelen. Even op Internet gekeken, op diverse sites werd de VLC mediaspeler aangeraden. Die heb ik gedownload en geïnstalleerd. Vanavond heb ik er de DVD met “Snabba Cash II” mee gekeken en ik ben er wel tevreden over.

6-7-2018
Normaliter wandel ik altijd naar de supermarkt, maar ik wou een krat bier kopen en had geen zin om daar mee te sjouwen, dus ben ik met de auto geweest. Direct van de gelegenheid gebruik gemaakt om meer zware dingen te kopen. Voorlopig kan ik er dus weer even tegen. Verder vandaag op mijn balkon gezeten, vanmiddag een stuk gewandeld en vanavond naar de voetbalwedstrijd tussen België en Brazilië gekeken. De eerste helft was mooi en in de rust heb ik erover gedacht om niet naar de tweede te kijken omdat ik verwachte dat die dodelijk saai zou worden omdat de Belgen de bal alleen maar rond zouden spelen. Maar dat viel erg mee, de tweede helft was nog spannender dan de eerste.

7-7-2018
Na de spectaculaire voetbalwedstrijd gisteren in Hans Kazan, heb ik vandaag naar die in Lada Samara bekeken. Dat viel een beetje tegen, een saaie wedstrijd en een uitstal waar ik niet blij mee was. Ik had gehoopt op een Brexit, maar helaas werden de “Tre Kronor” naar huis gestuurd. Naar de wedstrijd vanavond heb ik niet gekeken, alleen de stafschoppenserie heb ik gezien omdat ik toen de TV aanzette om naar de Avondetappe te kijken.
Voor morgen zat ik te twijfelen naar welk popfestival ik zou gaan, naar Westerpop in Delft of Metropolis hier in het Zuiderpark. Ik neigde naar Delft omdat daar Candy Dulfer op het programma stond. Vanavond keek ik even op de website en ontdekte ik dat het festival niet morgen is maar gisteren en vandaag was en dat Candy vanmiddag al had opgetreden. Dus ga ik morgen naar het Zuiderpark.

Geen opmerkingen: