zondag 22 juli 2018

15-7-2018 t/m 21-7-2018


15-7-2018
Na mijn lange stuk hardlopen van gisteren was ik vanmorgen nog wat stram toen ik wakker werd. Dus heb ik het vandaag maar een beetje rustig aan gedaan. Het was al ver in de middag toen ik toch nog even mijn balkon verlaten heb om een stukje te wandelen. Tijdens die wandeling kwam ik in het museumpark uit waar ik nog het laatst halfuurtje van Zuco 103 heb gezien die daar optrad in het kader van #KunsthalLiveOpZondag. Lekkere muziek, ik heb ervan genoten. Daarna via een ijswinkel weer naar huis gewandeld en daar een stukje van de voetbalfinale gekeken. Ik vraag me nu alleen af wanneer het Franse elftal tegen de Thaise voetballers speelt.

16-7-2018
Ik kwam er vandaag weer eens achter dat het niet altijd zin heeft om plannen te maken, want vaak veranderen ze toch weer. In voorbereiding op de marathon ben ik sinds 6 weken bezig om iedere twee weken mijn lange afstand met een half uur te verlengen. Afgelopen zaterdag was dat drie uur geworden en over twee weken zou het dus drieĆ«nhalf worden. Maar op die dag is ook het zomercarnaval en daar wil ik graag heen, maar niet stramme spieren. Dus had ik bedacht om het een dag uit te stellen. Vanmorgen kreeg ik een uitnodiging om die zondag de verjaardag van mijn zwager te vieren en ook dat is geen goede combinatie met ruim 35 Km hardlopen. Ik was nog aan het nadenken over hoe ik het dan zou doen toen ik aan mijn training van vandaag begon. De eerste meters had ik zo’n pijn in mijn hamstring dat ik direct begon te twijfelen of ik wel voor de marathon moet blijven trainen. Na een klein stukje lopen werd de pijn minder, waardoor ik toch lekker gerend heb, alleen was ik wel wat traag, voor de route waar ik vorige week 55 minuten over liep had ik vandaag meer 4 minuten extra nodig. Tijdens het lopen nagedacht over hoe ik het nu met mijn laatste grote training voor de marathon moet doen en heb ik besloten om hem nog een dagje op te schuiven.

17-7-2018
Weer een dag met heel mooi weer vandaag. Vanmorgen op mijn balkon gezeten en boodschappen gedaan. Voor vanmiddag had ik het plan om een stuk te gaan fietsen, maar op mijn balkon merkte ik dat het flink waaide, dus heb ik mijn plan aangepast en ben ik gaan wandelen. Ik kwam onder andere langs de Veerhaven, daar liggen tegenwoordig historische schepen. Vandaag viel mij oog op een heel bijzondere zeilboot, een onderzeeƫr.
Mijn grootste verrassing kwam toen ik thuis kwam, er lag een brief van de gemeente in mijn brievenbus dat mijn bezwaarschrift tegen de WOZ waarde van mijn huis gegrond was verklaard en dat die daarom met 28.000 euro verlaagd is. Het gevolg is dat mijn OZB dit jaar met ruim drie tientjes daalt.

18-7-2018
Toen ik vanmorgen aan het hardlopen was vond ik het erg benauwd, waarschijnlijk omdat er wat meer bewolking was dan ik de laatste tijd gewend was. Vanmiddag heb ik zelfs een flinke tijd de zon niet gezien. Ondanks dit dipje was het toch een mooie dag. Vanmiddag wat op Internet zitten zoeken naar informatie over de Duitse Umwelt plakate. Mijn diesel uit 2002 komt in aanmerking voor een gele sticker. Op de website stond netjes vermeld dat je met een gele sticker geen enkele milieuzone in Duitsland meer in mag, behalve in Neu Ulm. Maar, als ik een een roetfilter met KBA-goedkeuring inbouw, dan kom ik in aanmerking voor een groene sticker en daarmee mag je, op dit moment, overal in Duitsland komen. Het zou een goed idee zijn, alleen kost zo’n stickertje mij dan een kleine duizend euro.

19-7-2018
Ik kon vandaag naar de open dag van Feyenoord gaan, maar heb dat niet gedaan. In plaats daarvan ben ik vanmiddag naar het centrum gewandeld om het Eendracht festival te bezoeken. Toen ik op het Eendrachtsplein aankwam, stond er een band de spelen die goed klonk. Het bleek alleen het laatste nummer van hun set te zijn. Daarna waren ze een half uurtje bezig om de set af te breken en op te bouwen voor de volgende band, de Nederlandstalige Hiphop die zij speelde was aardig. Het was alleen erg rustig. Toen hun optreden afgelopen was, heb ik besloten om niet een half uur te gaan wachten op de volgende, maar om naar huis te gaan om de Tour te bekijken. Dat was een goed besluit, want de beklimming van l’Alpe d’Huez was sensationeel.

20-7-2018
Toen ik vanmorgen wakker werd stond er een grote kraan voor mijn balkon. Hij werd gebruikt om een bakje de flat over te tillen, waarvandaan een man een defecte HWA aan de achterzijde verving. Toen het briefje op het mededelingenbord verscheen dat er voor het pand niet geparkeerd mocht worden vanwege deze kraan, duurde het even voordat ik door had wat een HWA was. Het blijkt te staan voor hemelwater afvoer, ik zou zoiets een regenpijp noemen. Ze zijn de hele morgen bezig geweest om de pijp van een meter of 35 lang te vervangen.

21-7-2018
Anderhalf uur hardgelopen vanmorgen, ik liep wel lekker, maar relatief traag, dezelfde route had ik vier weken geleden gelopen en toen kwam ik een heel stuk verder. Verder heb ik vanmorgen op mijn balkon gezeten, mijn haar geknipt en boodschappen gedaan. Vanmiddag ben ik naar de bibliotheek geweest en heb ik nog een stukje door de stad waarbij het mij opviel hoe mooi de Korte Lijnbaan is als je hem vanaf het schouwburgplein bekijkt en dan op de achtergrond het stadhuis ziet.

Geen opmerkingen: